Coco88 Skrevet 26. mars #121 Del Skrevet 26. mars Men jeg skjønner fra ønskene dine at du ikke kommer fra nord værtfall, en godt tips er å holde deg sør for Gardemoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #122 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 17.32): i dette tilfellet handler det ikke om budsjett, men om geografisk tilholdssted som andre vil snakke varmt om. Det er viktig at det er butikker og kjøpesenter i nærheten og sykehus. Samt lett tilgjengelighet til flyplass. Det er uaktuelt å være en pendler, jobben skal være på 5 minutter sykkelavstand. Samt det er viktig det finnes attraktive sykkelstier i kommunen, og at man kan gå trygt på egen sti uten å måtte gå på en vei der mange biler kjører. Og er det gode kollektiv tilbud vil jo være et stort pluss. Samtidig så er det ikke et ønske å bo i Trondheim kommune. Vil bo landlig. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Okey, men når du skriver at du ønsker tomt til under 100 000 kr, så virker det jo som om budsjett er relevant? Jobben skal være 5 minutter sykkelavstand, og du skal samtidig bo landlig. Jaja, lykke til med det, TS! Altså, man snakker ikke om pendling hvis man må kjøre 10 min til jobb, eller sykle 20 min. Anonymkode: 9978a...e6e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #123 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 17.32): i dette tilfellet handler det ikke om budsjett, men om geografisk tilholdssted som andre vil snakke varmt om. Det er viktig at det er butikker og kjøpesenter i nærheten og sykehus. Samt lett tilgjengelighet til flyplass. Det er uaktuelt å være en pendler, jobben skal være på 5 minutter sykkelavstand. Samt det er viktig det finnes attraktive sykkelstier i kommunen, og at man kan gå trygt på egen sti uten å måtte gå på en vei der mange biler kjører. Og er det gode kollektiv tilbud vil jo være et stort pluss. Samtidig så er det ikke et ønske å bo i Trondheim kommune. Vil bo landlig. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Malvik, Stjørdal, Hommelvik…? Kanskje Levanger. Men sykkelveiene blir et problem, det er det mangel på de fleste steder, spesielt der det er landlig. Hva slags jobber kan du få, da? Anonymkode: 31c1c...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #124 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 18.46): Malvik, Stjørdal, Hommelvik…? Kanskje Levanger. Men sykkelveiene blir et problem, det er det mangel på de fleste steder, spesielt der det er landlig. Hva slags jobber kan du få, da? Anonymkode: 31c1c...a2a Ekspander i seg selv bør det være prioriteringssak at kommuner tilrettelegger trygge sykkel og turgåer veier og stier for at det skal være attraktiv å leve og bo i en kommune. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #125 Del Skrevet 26. mars Bygdene er grusomme. Trondheim er ok, men det beste jeg noen gang har gjort var å flytte FRA Trøndelag. Anonymkode: 9a0f5...8f4 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #126 Del Skrevet 26. mars Coco88 skrev (På 26.3.2025 den 18.10): Men jeg skjønner fra ønskene dine at du ikke kommer fra nord værtfall, en godt tips er å holde deg sør for Gardemoen Ekspander jeg har ingen ønske å flytte særlig sør for Trondheim. Men jeg vil flytte til en kommune hvor sykkelstier og veier er mange av. Også utenfor sentrum, men som er tilrettelagt i skog og mark sykkelveier som gir et solid klimaks til levevilkår. Finnes det ikke i Trøndelag? Kanskje kommuner ved kysten har unike sykkelstier der det ikke er motorferdsel. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #127 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 18.50): Bygdene er grusomme. Trondheim er ok, men det beste jeg noen gang har gjort var å flytte FRA Trøndelag. Anonymkode: 9a0f5...8f4 Ekspander oi... fordi du er ekte trønder, og valgte ny retning i livet. Hvor lenge utsatte du? og jeg ikke annet enn å skjønne det var et sted du virkelig fikk erfare noe godt ved? Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #128 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 17.13): Gode tanker. Vil bo tett innpå en by, men samtidig landlig. Har ingen tanker å være en pendler til jobb. Trenger god jordgrunnlag til å dyrke Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Malvik, Hommelvik, Stjørdal (og omegn), Melhus, Støren, Buvika, Skaun. Anonymkode: d8dd1...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet 26. mars #129 Del Skrevet 26. mars Jeg ville kikka nærmere på Stjørdal. - Flyplass - E6 passerer like ved - Tog eller buss tar bare en halvtime til Trondheim for jobbmuligheter, opplevelser, shopping, stort sykehus osv. - Kommuneøkonomi!! Voksende kommune nært rike Trondheim. I Nord Trøndelag er mange kommuner helt på randen. - Gode jobbmuligheter. Skal man jobbe i Trondheim er det billigere å bo i Stjørdal og pendle. - Bygd og by er nært hverandre - tettstedet Hegra 1 mil øst for sentrum - da er du på landet = jordbruksområder. - 1 times vei til Sverige, Storlien (6 mil fra Åre) for de som liker å harryhandle. - Trondheimsfjorden for de som liker båt, fiske og bading, samt Stjørdalselva. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #130 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 18.50): i seg selv bør det være prioriteringssak at kommuner tilrettelegger trygge sykkel og turgåer veier og stier for at det skal være attraktiv å leve og bo i en kommune. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Det er da dette i mange kommuner i trøndelag. Problemet er at du har helt urealistiske forventninger til at du skal ha dette OG bo landlig, og ha 5 min sykkelvei til jobb, OG ha kort vei til kjøpesenter og kollektiv. Anonymkode: 9978a...e6e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #131 Del Skrevet 26. mars Fem minutter med sykkel til jobb, og du vil bo landlig? Da må du være heldig med arbeidsplassen. Jeg bor på østsiden av sentrum, og jobber på andre siden av byen. Det er på ingen måte langt til jobb, men det tar meg minst ti minutter å sykle dit uansett, og da bor jeg sentralt, ikke landlig. Skulle jeg bodd landlig hadde jeg ikke hatt sjans å sykle dit på under 20 minutter. Anonymkode: b1506...517 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #132 Del Skrevet 26. mars Tekumseh79 skrev (På 26.3.2025 den 19.04): Jeg ville kikka nærmere på Stjørdal. - Flyplass - E6 passerer like ved - Tog eller buss tar bare en halvtime til Trondheim for jobbmuligheter, opplevelser, shopping, stort sykehus osv. - Kommuneøkonomi!! Voksende kommune nært rike Trondheim. I Nord Trøndelag er mange kommuner helt på randen. - Gode jobbmuligheter. Skal man jobbe i Trondheim er det billigere å bo i Stjørdal og pendle. - Bygd og by er nært hverandre - tettstedet Hegra 1 mil øst for sentrum - da er du på landet = jordbruksområder. - 1 times vei til Sverige, Storlien (6 mil fra Åre) for de som liker å harryhandle. - Trondheimsfjorden for de som liker båt, fiske og bading, samt Stjørdalselva. Ekspander Gode reflekterende tanker dette. Det er en god skisse det. Anonymkode: f22f1...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #133 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 19.37): Gode reflekterende tanker dette. Det er en god skisse det. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Vi bor på Lånke sør for Stjørdal og stortrives..men det er jo ingen arbeidsplasser her direkte eller svært svært få da..men kanskje 20/30 minutter å sykel inn til Stjørdal sentrum (om du er i litt form) og her finnes jo det meste. Ellers går det jo en eller annen form for kollektivtransport mot Trondheim veldig ofte på denne sia av Stjørdal om man tar buss/tog/flybuss fra Værnes flyplass. Finnes gode turområder, strand, landbruk, lokal matbutikk, lokalt bakeri, mindre kjøpesenter i nærheten osv..men vil si man er avhengig av å ha en bil likevell.. Anonymkode: 07cbb...ba3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #134 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 18.50): i seg selv bør det være prioriteringssak at kommuner tilrettelegger trygge sykkel og turgåer veier og stier for at det skal være attraktiv å leve og bo i en kommune. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Hvor tenker du de pengene skal komme fra? Mange av kommunene vi har nevnt i denne tråden er bankerott. Trøndelag fylkeskommune har ikke penger til å ta vare på veiene de har fra før en gang. Anonymkode: 31c1c...a2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:50 #135 Del Skrevet torsdag kl 05:50 AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 22.35): Hvor tenker du de pengene skal komme fra? Mange av kommunene vi har nevnt i denne tråden er bankerott. Trøndelag fylkeskommune har ikke penger til å ta vare på veiene de har fra før en gang. Anonymkode: 31c1c...a2a Ekspander Det er det som er dumt, for å få en attraktiv kommune å bo, så trenger man sykkelveier som gir god energi å leve i en kommune. Jeg vil ikke velge en kommune der jeg ikke kan bruke sykkelen min på stier og veier i friluftsliv. Anonymkode: f22f1...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet torsdag kl 06:40 #136 Del Skrevet torsdag kl 06:40 AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 18.53): jeg har ingen ønske å flytte særlig sør for Trondheim. Men jeg vil flytte til en kommune hvor sykkelstier og veier er mange av. Også utenfor sentrum, men som er tilrettelagt i skog og mark sykkelveier som gir et solid klimaks til levevilkår. Finnes det ikke i Trøndelag? Kanskje kommuner ved kysten har unike sykkelstier der det ikke er motorferdsel. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander 😂😂😂😂 ta tipset og hold deg unna Trøndelag, du kommer til å få kultur sjokk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet torsdag kl 06:45 #137 Del Skrevet torsdag kl 06:45 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 5.50): Det er det som er dumt, for å få en attraktiv kommune å bo, så trenger man sykkelveier som gir god energi å leve i en kommune. Jeg vil ikke velge en kommune der jeg ikke kan bruke sykkelen min på stier og veier i friluftsliv. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Du burde heller flytte til Gjerdrum, der vil du lettere få tilfredsstilt dine ønsker og krav enn her i trønderlag. Jorda er like god der som her(og mindre kvikkleire enn i Trøndelag er det å) pluss klima er mer dyrkevennlig. Krava dine er ikke å finne her opp og du vil få et komplett sjokk av å komme opp hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:02 #138 Del Skrevet torsdag kl 07:02 Ville helt klart valgt Oppdal😃 Anonymkode: d3065...379 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet torsdag kl 08:30 #139 Del Skrevet torsdag kl 08:30 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 7.02): Ville helt klart valgt Oppdal😃 Anonymkode: d3065...379 Ekspander For litt ekstra snø og gode sykkel veier? Hvordan ligger det Ann med det der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:22 #140 Del Skrevet torsdag kl 09:22 AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 5.50): Det er det som er dumt, for å få en attraktiv kommune å bo, så trenger man sykkelveier som gir god energi å leve i en kommune. Jeg vil ikke velge en kommune der jeg ikke kan bruke sykkelen min på stier og veier i friluftsliv. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Det er mange kommuner i Trøndelag hvor det er gode sykkelveier. Problemet er at du forventer at du skal ha 5 minutt sykling til jobb, OG bo landlig. Hvordan har du selv tenkt at dette skal være realistisk? Anonymkode: 9978a...e6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå