AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:58 #181 Del Skrevet lørdag kl 15:58 Jeg foreslår at du tar en titt på kartet for å se hvor steder er i forhold til Trondheim, kyst, tog, og flyplass (Stjørdal/Værnes). Så kan du bruke litt tid på å søke opp steder i forhold til Stjørdal/Trondheim på www.vy.no, for å se om det er god togforbindelse/hvor langt fra flyplass. Går det direktetog, må du bytte, slike ting. Da kan du eliminere vekk en del steder bare ved å gjøre det. Når du sitter igjen med f.eks 4 steder, så kan du gå på finn for å se hvor mye hus koster disse stedene. Er det for dyrt, eliminer. Og sånn fortsetter du. Anonymkode: 9978a...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet lørdag kl 16:14 #182 Del Skrevet lørdag kl 16:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gode tanker det. Anonymkode: f22f1...ec5 Tråden begynner å rope troll.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:24 #183 Del Skrevet lørdag kl 16:24 Coco88 skrev (5 minutter siden): Tråden begynner å rope troll.. viktigste i denne tråden er å treffe på lokalbefolkningen. De er de beste formidlere. For å være ærlig så forventet jeg enda mer hyllest om trøndelag. Men det viktigste er at det finnes sykkelveier og stier, hvis det er nedprioritert av lokale aktører, da velger jeg 100% sikkert vekk kommunen. Og for å bo i en kommune avsidesliggende, så er det et must at kommunen har tilrettelagt for innbyggere drop in i buss ved behov. Hvis kommuner er formidlere av det som blåser tuba fra stortinget, så får lokale aktører henge på, og skape den boosten å bo i distriktet, landlig, og i små byer. Det verste en kommune kan formidle er røde tall. Foreslår at hele Trøndelag ansetter gruppe av mennesker med mål å designe bybilde og kommunale sykkelveier og stier og mange parker som bidrar at folk kan ha piknik på mange steder. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet lørdag kl 16:26 #184 Del Skrevet lørdag kl 16:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): viktigste i denne tråden er å treffe på lokalbefolkningen. De er de beste formidlere. For å være ærlig så forventet jeg enda mer hyllest om trøndelag. Men det viktigste er at det finnes sykkelveier og stier, hvis det er nedprioritert av lokale aktører, da velger jeg 100% sikkert vekk kommunen. Og for å bo i en kommune avsidesliggende, så er det et must at kommunen har tilrettelagt for innbyggere drop in i buss ved behov. Hvis kommuner er formidlere av det som blåser tuba fra stortinget, så får lokale aktører henge på, og skape den boosten å bo i distriktet, landlig, og i små byer. Det verste en kommune kan formidle er røde tall. Foreslår at hele Trøndelag ansetter gruppe av mennesker med mål å designe bybilde og kommunale sykkelveier og stier og mange parker som bidrar at folk kan ha piknik på mange steder. Anonymkode: f22f1...ec5 Asså, nå har jo flere av oss som er lokalbefolkningen her oppe fortalt deg at det du ønsker ikke er å finne er oppe da.. virker jo ikke som du evner til å forstå det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:27 #185 Del Skrevet lørdag kl 16:27 Coco88 skrev (Akkurat nå): Asså, nå har jo flere av oss som er lokalbefolkningen her oppe fortalt deg at det du ønsker ikke er å finne er oppe da.. virker jo ikke som du evner til å forstå det Det er trist. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet lørdag kl 16:28 #186 Del Skrevet lørdag kl 16:28 Er annet problem er at det jævla lite vær til å ha piknik i, og skal du sykle regne med å sykle i pissregn og motvind, sludd og sne.. alt det kan du oppleve på en lite sykkeltur på 30 min.. men velkomment il Trøndelag da 😅😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet lørdag kl 16:28 #187 Del Skrevet lørdag kl 16:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er trist. Anonymkode: f22f1...ec5 Det er sannheten, verken mer eller mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:35 #188 Del Skrevet lørdag kl 16:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): viktigste i denne tråden er å treffe på lokalbefolkningen. De er de beste formidlere. For å være ærlig så forventet jeg enda mer hyllest om trøndelag. Men det viktigste er at det finnes sykkelveier og stier, hvis det er nedprioritert av lokale aktører, da velger jeg 100% sikkert vekk kommunen. Og for å bo i en kommune avsidesliggende, så er det et must at kommunen har tilrettelagt for innbyggere drop in i buss ved behov. Hvis kommuner er formidlere av det som blåser tuba fra stortinget, så får lokale aktører henge på, og skape den boosten å bo i distriktet, landlig, og i små byer. Det verste en kommune kan formidle er røde tall. Foreslår at hele Trøndelag ansetter gruppe av mennesker med mål å designe bybilde og kommunale sykkelveier og stier og mange parker som bidrar at folk kan ha piknik på mange steder. Anonymkode: f22f1...ec5 Drop in buss? På bygda i trøndelag? Med dine kriterier så kan du ikke bo på bygda. PUNKTUM. Mange kommuner har gode sykkelveier, problemet er at du krever at disse veiene ikke skal ha særlig biltrafikk i nærheten. Du har urealistiske forventinger, kort og greit. Det er ikke mangel på hyllest til Trøndelag som er problemet her, det er sammensetningene dine av krav og forventninger som er problemet. Anonymkode: 9978a...e6e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:43 #189 Del Skrevet lørdag kl 16:43 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): viktigste i denne tråden er å treffe på lokalbefolkningen. De er de beste formidlere. For å være ærlig så forventet jeg enda mer hyllest om trøndelag. Men det viktigste er at det finnes sykkelveier og stier, hvis det er nedprioritert av lokale aktører, da velger jeg 100% sikkert vekk kommunen. Og for å bo i en kommune avsidesliggende, så er det et must at kommunen har tilrettelagt for innbyggere drop in i buss ved behov. Hvis kommuner er formidlere av det som blåser tuba fra stortinget, så får lokale aktører henge på, og skape den boosten å bo i distriktet, landlig, og i små byer. Det verste en kommune kan formidle er røde tall. Foreslår at hele Trøndelag ansetter gruppe av mennesker med mål å designe bybilde og kommunale sykkelveier og stier og mange parker som bidrar at folk kan ha piknik på mange steder. Anonymkode: f22f1...ec5 Vel, ca halve Trøndelag har stø kurs mot Robek. Fylkeskommunen klarer ikke å holde veiene sine i stand heller. Busstilbudet blir stadig dårligere. Høres ut som du heller bør bo helt i nærheten av Oslo, for å være helt ærlig, evt i selve Trondheim. Ja, jeg bor i en av kommunene som er nevnt gjentatte ganger i denne tråden, så jeg er «lokalbefolkning». Anonymkode: 31c1c...a2a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:45 #190 Del Skrevet lørdag kl 16:45 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er trist. Anonymkode: f22f1...ec5 Det er trist med folk som ikke har realisme eller selvinnsikt, ja. Anonymkode: 31c1c...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:51 #191 Del Skrevet lørdag kl 16:51 Virker som at jeg ikke har annet valg enn å bytte fylke. Alt jeg ønsker er en hage å passe på grønnsakene, og sykle på en landevei uten distrahering av et motorkjøretøy. Motorkjøretøy og sykkel har aldri hatt samarbeid med hverandre. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:11 #192 Del Skrevet lørdag kl 17:11 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Virker som at jeg ikke har annet valg enn å bytte fylke. Alt jeg ønsker er en hage å passe på grønnsakene, og sykle på en landevei uten distrahering av et motorkjøretøy. Motorkjøretøy og sykkel har aldri hatt samarbeid med hverandre. Anonymkode: f22f1...ec5 Okey, så nå er alt du ønsker en hage med grønnsaker, og sykle på landevei uten biler. Hva skjedde med nærhet til by/sentrum, sykehus, flyplass, gratis parkering i sentrum? Du får ikke alt dette noe sted. Hvor har du RÅD til å bo? Landvei som i vei med asfalt må du finne deg i å dele med bilister, uansett hvor du bor. Men som nevnt flere ganger, så kan du jo sykle i Remarka i Stjørdal. Men da sykler du på grus og i skog. Er forøvrig litt landeveier rundt omkring i dette området utover skogsveiene hvor det går an å sykle, men de vil jo aldri være helt bilfrie. Anonymkode: 9978a...e6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet lørdag kl 17:15 #193 Del Skrevet lørdag kl 17:15 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Virker som at jeg ikke har annet valg enn å bytte fylke. Alt jeg ønsker er en hage å passe på grønnsakene, og sykle på en landevei uten distrahering av et motorkjøretøy. Motorkjøretøy og sykkel har aldri hatt samarbeid med hverandre. Anonymkode: f22f1...ec5 Gjerdrum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet lørdag kl 17:15 #194 Del Skrevet lørdag kl 17:15 Hva med Danmark? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:38 #195 Del Skrevet lørdag kl 19:38 Burde kanskje spurt om det er plass til alle i Trøndelag, f.eks at jeg har en annen dialekt. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:12 #196 Del Skrevet lørdag kl 20:12 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Burde kanskje spurt om det er plass til alle i Trøndelag, f.eks at jeg har en annen dialekt. Anonymkode: f22f1...ec5 Faktisk pleier vi å kjeppjage alle som ikke snakker trøndersk. Anonymkode: 31c1c...a2a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:53 #197 Del Skrevet lørdag kl 21:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Faktisk pleier vi å kjeppjage alle som ikke snakker trøndersk. Anonymkode: 31c1c...a2a tenkte meg det. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:44 #198 Del Skrevet lørdag kl 22:44 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Burde kanskje spurt om det er plass til alle i Trøndelag, f.eks at jeg har en annen dialekt. Anonymkode: f22f1...ec5 Selvsagt 😂 Anonymkode: 49640...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:19 #199 Del Skrevet søndag kl 06:19 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Og ha kort vei til flyplass. TS, Namsos utgår. Du bør holde deg sør for Steinkjer. Det jeg ikke skjønner, er at du sier at budsjett for bolig ikke er relevant. Samtidig så er det viktig at byen har gratis parkering og ingen bomring. Hvis budsjettet ditt tappes av bomring og småparkering de gangene du skal til byen, da vet jeg ikke om du har råd til hus heller. Anonymkode: 9978a...e6e Namsos har jo flyplass om det er et krav. Widerøe er der flere ganger for dagen. Anonymkode: 79acf...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:41 #200 Del Skrevet søndag kl 09:41 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Burde kanskje spurt om det er plass til alle i Trøndelag, f.eks at jeg har en annen dialekt. Anonymkode: f22f1...ec5 Altså, tuller du? Anonymkode: 9978a...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå