Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ruptur grad 2 under første fødsel og ble klippet under siste fødsel for tre år siden og sliter enda med stramt, hardt og sårt arrvev. 
Sex er ikke godt (kjennes for stramt ut akkurat i åpningen) og jeg kan ikke lenger bruke string pga irritasjon i arrvevet bak. Hvor lenge kan det vare? Lege sier man må regne med litt plager etter fødsel men trodde det burde vært bedre etter tre år?

Anonymkode: a50ef...ec2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

6 år her og fortsatt plagsomt. Fått samme beskjed om seg av fastlege og sykehus. Gikk til privat gynekolog som kunne fortelle at det var dårlig/feil sydd derav plagene mine. Han sa jeg kunne opereres (altså klippe opp igjen og sy på nytt) med trolig god effekt, men han anbefalte meg å vente til jeg var sikker på jeg var ferdig med barn. Venter andre og siste unge nå, og skal definitivt operere det privat etterpå om det ikke blir bedre etter denne fødselen :) 

Anonymkode: 528c5...a14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

6 år her og fortsatt plagsomt. Fått samme beskjed om seg av fastlege og sykehus. Gikk til privat gynekolog som kunne fortelle at det var dårlig/feil sydd derav plagene mine. Han sa jeg kunne opereres (altså klippe opp igjen og sy på nytt) med trolig god effekt, men han anbefalte meg å vente til jeg var sikker på jeg var ferdig med barn. Venter andre og siste unge nå, og skal definitivt operere det privat etterpå om det ikke blir bedre etter denne fødselen :) 

Takk for svar ❤️ 

men er det ikke veldig dyrt å operere privat? Har vi ingen rettigheter i det offentlige? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar ❤️ 

men er det ikke veldig dyrt å operere privat? Har vi ingen rettigheter i det offentlige? 

Jo regner med det vil koste :( 

Nei vi har jo ikke det så lenge de som vurderer det kategoriserer absolutt alt som "normalt" og "det må du forvente" 🥹

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jo regner med det vil koste :( 

Nei vi har jo ikke det så lenge de som vurderer det kategoriserer absolutt alt som "normalt" og "det må du forvente" 🥹

Føles ikke normalt og har ødelagt selvtillit og sexliv. Men det må man bare forvente ja tydeligvis. Blir ikke flere barn her iallfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...