AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Jeg spør fordi jeg bor i et borettslag hvor det skal være stille, dvs ingen anledning til å høre på musikk, etter kl 20 på hverdager og kl 17 på lørdager. Er ikke dette svært tidlig? Må sies at det er dårlig isolert, men ikke noe verre enn andre tilsvarende blokker rundtomkring i Oslo. Har aldri bodd et sted med slike regler. Må vel være en etterlevning fra forrige årtusen Anonymkode: 4ecef...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Kl 23 søndag til torsdag og kl 24 fredag og lørdag. Anonymkode: bef34...e03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars Vi har 21 på hverdager og 17 på lørdager. Kunne godt tenkt meg å ha lengre stilletider, slitsomt når noen borrer i veggen fra 7 på morgenen og gjerne "glemmer" å stoppe kl 21 eller på søndager. Anonymkode: 0dbd1...83b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Høres nydelig ut 🥰🤩🧘♀️ Men jo fryktelig tidlig, og hender en ønsker å støvsuge eller noe etter kl 17 på en lørdag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars Hoss oss står det: Andelseier plikter å sørge for ro og orden i og utenfor boligen samt på utendørs fellesområder. Det må vises særlig hensynsfullhet slik at andre beboeres nattesøvn ikke forstyrres. Mellom kl. 23:00 og kl. 07:00 skal det være nattero i bygningene, og støyende aktiviteter må ikke finne sted. Hamring, boring og annet arbeid som skaper støy kan bare utføres i tiden mandag-fredag kl. 08:00-21:00 og lørdag kl. 10:00- 21:00. På søndager og helligdager bør støyende arbeider unngås. Skal det arrangeres selskapelige sammenkomster i boligen bør naboene varsles på forhånd Anonymkode: 6abfb...59f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars Daisy-love skrev (1 minutt siden): Høres nydelig ut 🥰🤩🧘♀️ Men jo fryktelig tidlig, og hender en ønsker å støvsuge eller noe etter kl 17 på en lørdag. Synes ikke det er så tidlig, spesielt ikke i høyblokker hvor det er støy gjennom nesten hele uka. Støvsuging kan vente til mandag, ellers har man jo alltids: 🙂 Anonymkode: 0dbd1...83b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars Det var svært tidlig, ja. Men det er vel barnevennlig da? Unger legger seg jo ganske tidlig. Hos oss, et eldre borettslag, er det stilletid etter 23 og frem til kl 07 på morgenen. Tidspunkter jeg tror er mest vanlig egentlig. Det var oppe til avstemming om vi skulle endre det til stille fra kl 22, men det var få som stemte ja på det. Merkelig nok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg spør fordi jeg bor i et borettslag hvor det skal være stille, dvs ingen anledning til å høre på musikk, etter kl 20 på hverdager og kl 17 på lørdager. Er ikke dette svært tidlig? Må sies at det er dårlig isolert, men ikke noe verre enn andre tilsvarende blokker rundtomkring i Oslo. Har aldri bodd et sted med slike regler. Må vel være en etterlevning fra forrige årtusen Anonymkode: 4ecef...de5 Dette må være et sekstitalls brl eller enda eldre, fra den tiden da Støv på hjernen ble innspilt? vanligvis er stilletiden fra klokken 22/23. og at man ikke bruker vaskemaskiner etter denne tiden. Anonymkode: c33bf...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars Oi, det var veldig spesielt! Det pleier jo å være lenger på lørdager 😅 Hos oss er det stilletid med verktøy mellom 21-08, stilletid med musikk er mellom 23-07. Anonymkode: 22084...960 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg spør fordi jeg bor i et borettslag hvor det skal være stille, dvs ingen anledning til å høre på musikk, etter kl 20 på hverdager og kl 17 på lørdager. Er ikke dette svært tidlig? Må sies at det er dårlig isolert, men ikke noe verre enn andre tilsvarende blokker rundtomkring i Oslo. Har aldri bodd et sted med slike regler. Må vel være en etterlevning fra forrige årtusen Anonymkode: 4ecef...de5 Forrige årtusen , når jeg vokste opp, hadde vi stilletid mellom 17 og 19 , fordi det skulle være middagsro, og så var det lov og bråke fram til 22. fordi ikke så mange sover middag lenger, og mange i borettslag har små barn ble det endret til slik du beskriver i dette årtusenet. vi har lov og høre på musikk , bare det ikke er støyende. Vi kan også ha inntil 2 fester med støyende musikk i året, da gir vi nabovarsel på forhånd. Jeg bruker hodetelefoner når jeg spiller høy musikk etter kl 20, og det hadde jeg gjort uansett regler da jeg synes det er ufint og holde barna over våkne. Høres ut som vanlige regler for meg, men hva er du vant til fra tilsvarende blokker rundtomkring i Oslo? Anonymkode: a1741...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #11 Del Skrevet 22. mars Stille 23-7. Men oppussing er bare lov 8-20 på hverdager, 9-18 på lørdag og ikke lov på søndag. Det er lov til å ha feststøy til 02.00 et par ganger i året, etter nabovarsel. I tillegg er det faktisk en bestemmelse om at det ikke er lov å øve på musikkinstrumenter mellom 16-18, for da skal det være middagsro! Anonymkode: eb981...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. mars #12 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes ikke det er så tidlig, spesielt ikke i høyblokker hvor det er støy gjennom nesten hele uka. Støvsuging kan vente til mandag, ellers har man jo alltids: 🙂 Anonymkode: 0dbd1...83b Jeg hadde likt det, men krever jo at en har et liv det passer å tilpasse seg sånn, så jeg håper det er opplyst om når en kjøper. Er mange som har helgen til å komme i orden på, så er nok de som ikke ønsker å vente til mandag med å støvsuge. Det er ulike behov rett og slett. Høres nydelig ut å ha den roen når en bor i blokk 🥰🧘♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi, det var veldig spesielt! Det pleier jo å være lenger på lørdager 😅 Hos oss er det stilletid med verktøy mellom 21-08, stilletid med musikk er mellom 23-07. Anonymkode: 22084...960 I Oslo? Det er jo egentlig ikke lov i Oslo kommune , så det var ihvertfal spesielt. Anonymkode: a1741...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kl 23 søndag til torsdag og kl 24 fredag og lørdag. Anonymkode: bef34...e03 🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: a1741...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #15 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har 21 på hverdager og 17 på lørdager. Kunne godt tenkt meg å ha lengre stilletider, slitsomt når noen borrer i veggen fra 7 på morgenen og gjerne "glemmer" å stoppe kl 21 eller på søndager. Anonymkode: 0dbd1...83b Hjelper jo ikke med lengre stilletid når folk ikke følger dem. 2 av tilfellene du nevner jo saker for politiet i Oslo kommune. Anonymkode: a1741...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Del Skrevet 22. mars Hverdager 21-07. Helg 17-07. Folk her er ikke rabiate heldigvis så om noen støvsuger, bruker vaskemaskin eller har villtre barn utenom stilletidene så er folk helt OK med det innefor rimelighetens grenser. Feks har naboene fem barn, ett av disse er en 11 åring med ikke verbal autisme. Han er ekstremt aktiv og forsøk på å hindre han i å bevege seg inne fører til hyling og utagering. Da aksepterer vi alle turningen hans som riktignok bråker fordi det bråker mye mindre enn alternativet samt fører til mye mer ubehag for han og familien hans som ikke akkurat har det enkelt. Borring er den ene tingen folk blir hissige på her, bygget har enormt mye armeringsjern i veggene så lyden bærer gjennom hele blokka til det rister i plombene😆 Anonymkode: ac1d8...776 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Del Skrevet 22. mars Million skrev (13 minutter siden): Det var svært tidlig, ja. Men det er vel barnevennlig da? Unger legger seg jo ganske tidlig. Hos oss, et eldre borettslag, er det stilletid etter 23 og frem til kl 07 på morgenen. Tidspunkter jeg tror er mest vanlig egentlig. Det var oppe til avstemming om vi skulle endre det til stille fra kl 22, men det var få som stemte ja på det. Merkelig nok. 23- 7 er reglene i Norge. I Oslo kommune er det 22-8. ingen borettslag i Oslo kan si at beboerne ikke trenger og følge loven. Så nei, dette er ikke vanlig i det hele tatt, det er ulovlig. i borttsalaget her har vi som hos ts nettopp på grunn av det er mange barnefamilier her. Så var klart flertall fra kl 22 til kl 20. har ikke småbarn selv, men synes det er deilig og kunne slappe av hjemme på kvelden. Anonymkode: a1741...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. mars #18 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 23- 7 er reglene i Norge. I Oslo kommune er det 22-8. ingen borettslag i Oslo kan si at beboerne ikke trenger og følge loven. Så nei, dette er ikke vanlig i det hele tatt, det er ulovlig. i borttsalaget her har vi som hos ts nettopp på grunn av det er mange barnefamilier her. Så var klart flertall fra kl 22 til kl 20. har ikke småbarn selv, men synes det er deilig og kunne slappe av hjemme på kvelden. Anonymkode: a1741...49e Interessant det du sier. Du har ikke tilfeldigvis en link til dette? Hvis Oslo kommune har en lov på det, så må jo vi i styret følge dette. Jeg tror ikke styreleder er klar over det. Det var oppe til avstemming, og det var mange eldre pensjonister tilstede, og jeg trodde alle de i alle fall ville stemme for tidlig stille (22), men det gjorde de ikke. De fleste ville beholde stille fra kl 23. Men dette skal jeg ta videre! Har du en link..? Står det på LOVDATA, og hva søker jeg på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Del Skrevet 22. mars I et slikt borettslag bodde vi i Bergen, var et mareritt å pusse opp da vi knapt rakk å ta opp verktøyet før det måtte legges ned igjen. Noen ganger har man ikke valg og faktisk må renovere. Som da vi oppdaget fukt og derav skadedyr på kjøkkenet. Anonymkode: 15f57...5b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #20 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hjelper jo ikke med lengre stilletid når folk ikke følger dem. 2 av tilfellene du nevner jo saker for politiet i Oslo kommune. Anonymkode: a1741...49e Politiet har selvsagt og dessverre ikke tid til å bry seg med folk som pusser opp døgnet rundt. Vet flere har fått advarsel av styret, men tror det skal mye til for å kastes ut. Anonymkode: 0dbd1...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå