Gå til innhold

Almenntilstand etter operasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble operert i går, for navlebrokk. Åpen operasjon, ikke kikkhull.

Jeg er veldig dårlig på å "ikke funke som vanlig", så jeg vil bare høre hvordan andre har opplevd dagen etter narkose osv.

Smerter er så klart ikke uvanlig, det går greit å sitte i ro, men gjør vondt når jeg skifter stilling osv. Er oppblåst og "hoven" i magen, det føles også "normalt" på et vis.

Men jeg er frossen, slapp og trøtt. Kommuniserer helt fint, apetitt som vanlig osv. Men føler meg ikke helt "som meg selv". Går kun på Ibux og Paracet, ikke noe sterkere.

Vanlig dagen etter operasjon? Jeg kom meg fort etter narkosen i går, og var "veldig raskt oppegående" i følge sykepleierne. 

Anonymkode: 372ba...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke erfaring selv, men jeg vil tro at et slikt inngrep med narkose og det hele, er en påkjenning for kroppen som det tar litt tid å "fikse".

Anonymkode: 54564...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også veldig dårlig på å ikke fungere som vanlig 😅

De gangene jeg har operert har jeg vært overrasket over hvor lenge jeg har vært trøtt,  "utafor", sliten og med økt søvnbehov, selv om selve inngrepet og narkosen var helt uproblematisk. Har vart i 1-2 uker hver gang.

Anonymkode: 60c47...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt normalt det du beskriver. 

Anonymkode: e1ec4...399

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.51):

Jeg har ikke erfaring selv, men jeg vil tro at et slikt inngrep med narkose og det hele, er en påkjenning for kroppen som det tar litt tid å "fikse".

Anonymkode: 54564...782

Ekspander  

Det er sikkert ikke ulogisk... Hadde narkose for første gang for tre år siden (har bare hatt de to gangene), og da var det et inngrep i underlivet som ikke krevde "skjæring" som nå. Men narkosen er jo lik, og jeg kan ikke huske at jeg følte meg like trøtt dagen etter da.... 

AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.55):

Jeg er også veldig dårlig på å ikke fungere som vanlig 😅

De gangene jeg har operert har jeg vært overrasket over hvor lenge jeg har vært trøtt,  "utafor", sliten og med økt søvnbehov, selv om selve inngrepet og narkosen var helt uproblematisk. Har vart i 1-2 uker hver gang.

Anonymkode: 60c47...393

Ekspander  

Godt det ikke bare er meg som bare vil funke som vanlig! :D

Kan ikke huske at det var sånn sist jeg hadde narkose, men da hadde jeg mye mindre smerter etterpå, så vet ikke om det kan påvirke.... Eller så er det bare tilfeldigheter... Men en uke eller to, det hørtes mye ut - det håper jeg at jeg slipper ;) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 16.09):

Helt normalt det du beskriver. 

Anonymkode: e1ec4...399

Ekspander  

Takk! Regner forsåvidt med det altså, er bare så uvant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt normalt å være trøtt og slapp et par dager, får du feber må du kontakt lege. Pleier å gå seg til med formen etter noen dager. 

Anonymkode: 75afb...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...