Gå til innhold

Hadde du turt å dra på ekspedisjon som eneste kvinne blant menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

tilbakestående avsporing.

Anonymkode: 679b7...37d

Ah. Du må være mann ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fornuften tilsier at det er lurt å ta hensyn til ulike faktorer som kulturforskjeller og kjennskap til ekspedisjonsdeltakerne. 

Anonymkode: a92f7...91d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i såfall veldig synd hvis en kvinne ikke skal kunne gjøre dette uten å være redd for seksuelle overgrep

Hvorfor skulle mennene tatt seg til rette? Fordi det ikke blir sex? 
det er da ingen mennesker som MÅ ha sex og det er heller ingen mennesker som har rett på sex. Det blir jo nesten fremstilt sånn!!

Sex er overhode ingen menneskerett og folk går flere år uten sex og det går helt fint:) og man får ikke mer rett på å ha det av den grunn. 

slike holdninger hører hjemme i 1600 tallet

Anonymkode: a664c...afd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 16.38):

Dersom noen av destinasjonene lå øde og man måtte regne med å tilbringe et par dager helt unna sivilisasjonen? 

Anonymkode: c1d13...f1a

Nei. Menn er for primitive. 

Anonymkode: 6ace4...2a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var nær familie (far, onkel osv) eller nære venner, ja.

Ukjente menn, nei. 

Anonymkode: 379ee...c0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 19.56):

Nei. Vi bor i Norge. Slutt å bli så påvirket av  galskapen i USA

Anonymkode: b6119...ea1

Ingen her har nevnt USA.

Anonymkode: 3216b...064

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det var snakk om en ekspedisjon med norske menn så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, annet enn at det hadde gått fint. Om det var snakk om menn fra andre kulturer som var kjent for kjipe holdninger mot kvinner så hadde jeg ikke orket (alt fra amerikanere til menn fra muslimske land). 

Har vært på mange militærøvelser med menn i skauen som eneste kvinne, og det har gått veldig bra. Om man holder seg vekke fra de verste brølapene (de med kjipere holdninger til kvinner og som snakker høyest), så er de fleste norske menn ganske greie.

Sidenote: jeg var på øvelse med en fyr som kunne slenge litt nedlatende dritt til meg. På en øvelse var han spesielt sutrete og ble sur på meg da jeg tilbydde meg å bære på noen tunge ammokasser for han. Jeg slengte da tilbake; hvorfor er du så sur, trenger du å låne en tampong av meg, eller...?😆 Han ble mer forbanna da, men gud så vakkert å gi tilbake med samme mynt.

Men nei, jeg tror ikke norske menn hadde tafset eller voldtatt på en ekspedisjon, så jeg hadde ikke vært redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aktiv innenfor en veldig mannsdominert utendørsidrett, der man ofte må dele telt/hotellrom osv. Sist gang delte jeg hotellrom med en mann jeg møtte to dager før. Det lå faktisk i bakhodet at det KUNNE ha vært risiko for overgrep, men det skjedde ingenting, og mannen oppførte seg 100 prosent korrekt. Jeg har også vært eneste kvinne på noen turer med flere menn, uten griseprat eller forsøk på overgrep. Men det kan hende at det er noe med dette miljøet jeg er i. Mange er utrolig hjelpsomme og brenner for aktiviteten.

Anonymkode: 1d5d6...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Hadde det vært en gruppe med norsk-somaliere eller norsk-pakistanere viser statistikken at de har en forkjærlighet for gruppevoldtekter. 

Anonymkode: 960b9...da9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 22.53):

Nå er jeg en mann da, men jeg har vært på flere slike turer hvor det har vært med enten bare en kvinne, eller er veldig lite mindretall kvinner. Og jeg tror aldri disse kvinnene har opplevd noe som helst problem ved å være eneste kvinne på en slik tur. Annet enn at de ofte er på et fysisk og teknisk lavere nivå enn mennene innenfor aktiviteten turen går ut på.

Det er alltid spennende å høre hva menn tror om hvordan det oppleves å være dame blant menn. Vi damer har jo så dårlige forutsetninger for å sette oss inn i det, så vi er glade for kompetent hjelp. 

Anonymkode: 50348...3fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er alltid spennende å høre hva menn tror om hvordan det oppleves å være dame blant menn. Vi damer har jo så dårlige forutsetninger for å sette oss inn i det, så vi er glade for kompetent hjelp. 

Anonymkode: 50348...3fc

Velbekomme. Første rådene er helt gratis.

Anonymkode: 09615...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Menn er predatorer og vi vet alle hva predatorers mål er i livet. 

Anonymkode: 000c1...d1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har nevnt så avhengig av hva slags type menn dette er så kan det være alt fra helt trygt til at man omtrent garantert blir voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...