Gå til innhold

Hadde du turt å dra på ekspedisjon som eneste kvinne blant menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, men ikke med bare fremmede menn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, er minst like redd sprøyte gale kvinnfolk. Men ved en ekspedisjon så kjenner jo man hverandre gjennom planlegging osv. Heller 20 menn enn 20 damer.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg en mann da, men jeg har vært på flere slike turer hvor det har vært med enten bare en kvinne, eller er veldig lite mindretall kvinner. Og jeg tror aldri disse kvinnene har opplevd noe som helst problem ved å være eneste kvinne på en slik tur. Annet enn at de ofte er på et fysisk og teknisk lavere nivå enn mennene innenfor aktiviteten turen går ut på.

Anonymkode: 09615...e58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på hvor mange tatoveringer de har.

bf9eb41c879b98aba6e9a4793e99c282.jpg

Anonymkode: 110d7...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 17.38):

Godt poeng. Men hvordan hadde du stilt deg til å få seksuelt ladede vitser og kommentarer? Type "her er det ikke en eneste annen dame eller utested i mils omkrets, jeg trenger at du varmer meg i natt" etc etc. Og tror du man må regne med noe av dette selv i 2025? 

Anonymkode: c1d13...f1a

Jeg er ikke kvinne, så kanskje jeg ikke er godt nok informert, men kan i hvert fall si at jeg aldri har hørt slike vitser fra vanlig oppegående menn. Min vennegjeng ville i hvert fall sett på en slik kommentar som platt og harry, og ikke noe en skikkelig mann ville lirt av seg.

Anonymkode: 02bf3...117

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 17.38):

Og tror du man må regne med noe av dette selv i 2025? 

Tror du dette har noe med årstall å gjøre? 

Anonymkode: 5e957...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært redd. Etter noen dager så lukter du så surt at du ikke er aktuellt😆

Om noen skulle slenge med leppa, tenker jeg at du må gi beskjed med en gang at du er eneste i gruppa som er kvinne og at han må vise hensyn til det. At seksuelle vitser/kommentarer ikke greit. Av og til må man gi menn en oppvekker med hva de holder på med. 
Har jobbet med 90 % menn, ingen problem. Men enkelte må man gi en viss utstråling til, om du skjønner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (På 22.3.2025 den 19.24):

Dessuten — bear vs man vet du

tilbakestående avsporing.

Anonymkode: 679b7...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 15.38):

Jeg er ikke kvinne, så kanskje jeg ikke er godt nok informert, men kan i hvert fall si at jeg aldri har hørt slike vitser fra vanlig oppegående menn. Min vennegjeng ville i hvert fall sett på en slik kommentar som platt og harry, og ikke noe en skikkelig mann ville lirt av seg.

Anonymkode: 02bf3...117

Nåja du, jeg som kvinne har hørt sånt fra helt vanlige, oppegående menn. Utrolig hvor mye rart de klarer å lire av seg.

Anonymkode: 3216b...064

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for menn generelt så nei. Det kunne jeg ikke deltatt på. Hadde hatt konstant frykt. 

Anonymkode: b09ec...3c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Menn er mennesker. Ikke dyr.

Anonymkode: 4d599...cab

Dyr er ofte bedre 😵‍💫

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen problemer med det, men nå er jeg vant til å jobbe sammen med nesten bare menn 

Anonymkode: e7c02...b44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dyr er ofte bedre 😵‍💫

Nei. Vi bor i Norge. Slutt å bli så påvirket av  galskapen i USA

Anonymkode: b6119...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med bestefar, pappa og bror som alle er skikkelige mennesker.  Er gift med en absolutt skikkelig mann, har oppdratt en sønn og også gutter som barnebarn.  Største parten av mitt yrkesliv har jeg vært leder for menn i alle aldre. 

Jeg har møtt menn som jeg ikke ville hatt noe med å gjøre, så jeg ville uansett sett menn som jeg skulle være sammen med lenge, an.  Men det ville jeg også ha gjort når det gjelder kvinner.  

Trist å lese at så mange er skeptiske til menn.  Undrer meg over hvorfor det er slik?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 19.37):

Det er vel menn jeg kjenner? 

Jeg har jo vært i mange situasjoner med kun menn, siden jeg har mange kompiser. De kunne like gjerne voldtatt meg på hjemmebesøk, nachspiel, hyttetur, reiser. Hvis man skal tenke sånn, at det er anledning det står på...

Et bare helt tilfeldig utvalg fremmede menn trukket randomly opp av hatten? Nei. 

Men på ekspedisjoner skal man vel helst kjenne hverandre godt og være helt trygge på hverandre. Man kan jo havne i nødsituasjoner. Jeg hadde nok ikke dratt med en helt random gjeng kvinner heller for den saks skyld.

Anonymkode: b2afe...11d

De fleste voldtekter blir begått av noen offeret kjenner. I følge organisasjonen Krisesentersekretariatet (paraplyorganisasjon for krisesentere i Norge) er tallet så høyt som 86%. Bufdir (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet) har samme tall (bla ned til "Melde valdtekter kategorisert etter relasjon utsett-overgripar").

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...