AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Dersom noen av destinasjonene lå øde og man måtte regne med å tilbringe et par dager helt unna sivilisasjonen? Anonymkode: c1d13...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Ja. Om det var en tvilsom person med ville jeg regnet med at resten var min trygghet og sikkerhet. Tviler på at menn drar på slik ekspedisjon med formål om overgrep og voldtekt. Ganske sikker på at mennene istedenfor ville være ekstra beskyttende ovenfor eneste kvinne. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars Trolltunge skrev (47 minutter siden): Ja. Om det var en tvilsom person med ville jeg regnet med at resten var min trygghet og sikkerhet. Tviler på at menn drar på slik ekspedisjon med formål om overgrep og voldtekt. Ganske sikker på at mennene istedenfor ville være ekstra beskyttende ovenfor eneste kvinne. Godt poeng. Men hvordan hadde du stilt deg til å få seksuelt ladede vitser og kommentarer? Type "her er det ikke en eneste annen dame eller utested i mils omkrets, jeg trenger at du varmer meg i natt" etc etc. Og tror du man må regne med noe av dette selv i 2025? Anonymkode: c1d13...f1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Er vel heller motsatt problem. Alle menn er etterhvert så opptatt av å ikke være creepy, ufine osv. At de holder lenger avstand enn strengt nødvendig. Man kan spørre en mannlig kollega om de skal stikke å spise lunsj. Det sitter lenger inne om kollegaen er en kvinne. Faktisk har dette ført til økt følelse av ensomhet blant kvinner I typiske manneyrker. 4 mann og ei dame på oppdrag og hun kan føle seg utenfor og litt ensom. Et sånt scenario er mer sannsynlig. Men det er 100% opptil deg å ta kontakt med mannlige kolleger i tilfelle. Anonymkode: dcfc0...bd3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Godt poeng. Men hvordan hadde du stilt deg til å få seksuelt ladede vitser og kommentarer? Type "her er det ikke en eneste annen dame eller utested i mils omkrets, jeg trenger at du varmer meg i natt" etc etc. Og tror du man må regne med noe av dette selv i 2025? Anonymkode: c1d13...f1a Jeg kan ikke akkurat si at jeg liker menn som holder på slik, så jeg hadde ignorert det jeg kunne og forholdt meg mest til dem som ikke er idioter på denne måten. Jeg er relativt brutal slik sett. En sexistisk kommentar, og vedkommende mann er mann jeg blåser i å bli kjent med, samt overser. Jeg eier ikke pokerfjes, så både mannen selv og omgivelsene ville skjønne veldig godt hva jeg mener om slikt. Om menn drar slikt såpass langt at jeg blir skikkelig lei og forbanna kommer det i tillegg noen kraftsalver om hva jeg mener om slikt og menn som ikke klarer å la være med slikt. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars Jeg har vært på militærøvelse med kun menn. Det er alltid en "artigkar" der, men man må bare overse det. Hadde ikke latt være å gjøre noe gøy bare fordi det er bare menn med. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars Ingen problemer med det, tror jeg. I fjor sommer var jeg eneste kvinne på telttur med sykkel med min bror og tre av vennene hans. Absolutt ingen problemer. Bare hyggelige minner derfra. Anonymkode: ee3a5...bed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Godt poeng. Men hvordan hadde du stilt deg til å få seksuelt ladede vitser og kommentarer? Type "her er det ikke en eneste annen dame eller utested i mils omkrets, jeg trenger at du varmer meg i natt" etc etc. Og tror du man må regne med noe av dette selv i 2025? Anonymkode: c1d13...f1a Det hadde jeg reagert svært dårlig på av én grunn: oppegående, snille menn vil ikke komme med seksuelt ladede vitser/forslag, eller tulle om at du er den eneste kvinnen i mils omkrets, for de skjønner at sånt kan skape en følelse av utrygghet og sårbarhet i en slik situasjon. Om en mann gjør dette i nevnt situasjon, så er han enten lite oppegående, som potensielt er dårlig nytt, eller så forstår han hva han gjør, og det er også dårlig nytt. Men nå tar jeg utgangspunkt i at de er på min alder, altså rundt 35-45 år. På den alderen bør de ha forstått at sånt ikke passer seg i en slik situasjon, og derfor er det da ekstra ekkelt om de likevel gjør det. Da ville jeg rolig ha svart "Det er fint at du prøver å spre godt humør med litt vitsing, men vi er på en øde plass, ikke i en bar omringet av mennesker, så det er fint om du kan spøke om noe annet istedenfor". Deretter hadde jeg sett hvem av mennene som nikket/sa seg enig med meg så jeg vet hvem som er trygg. Hadde jeg vært ok med å dra som eneste kvinne med en gruppe menn? Det kommer helt an på hvem disse mennene er. Jeg har overnattet på hytta med bror og hans kamerater uten noe problem, og hadde fint dratt til en øde plass med de uten at broren min var til stede også. Om disse mennene er turglade menn som ikke kjenner hverandre godt fra før av, hadde jeg vært ganske ok med å dra. Om disse mennene er en godt sveiset gruppe og jeg er den eneste som ikke kjenner de så godt, hadde jeg ikke dratt. Om mennene var ferske immigranter fra Afrika eller annet, så hadde jeg absolutt ikke dratt. Jeg hadde heller ikke dratt på en slik tur om jeg var i et annet land på ferietur. Anonymkode: 74519...7d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars Aldri. Har blitt omringet og holdt fast av det jeg trodde var helt vanlige menn før og blitt truet med voldtekt. Trodde det var trygt, så den feilen gjør jeg ikke igjen. Anonymkode: 3216b...064 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars "Menn" er ikke en homogen gruppe. Det kommer selvsagt helt an på hvem det er. Jeg er god til å vurdere personlighet og om jeg er i fare, så ville kunnet gjort valget når jeg så dem. Anonymkode: d24be...21b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 22. mars #11 Del Skrevet 22. mars Nei. Har lest om at en overraskende del kvinner på forskningsoppdrag i Antarktis osv hadde opplevd seksuell trakassering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 22. mars #12 Del Skrevet 22. mars Dessuten — bear vs man vet du 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Del Skrevet 22. mars Er ikke redd menn Anonymkode: b6119...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Del Skrevet 22. mars Nei, ville ikke følgt meg trygg. Tror ikke det hadde skjedd noe, men jeg hadde fortsatt vært veldig ukomfortabel. Anonymkode: d85a0...be8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #15 Del Skrevet 22. mars Nei, det hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 0c591...398 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 22. mars #16 Del Skrevet 22. mars Ja, men jeg vurderer alltid personene før jeg drar på tur med de, uavhengig av hvilket kjønn de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Del Skrevet 22. mars Det er vel menn jeg kjenner? Jeg har jo vært i mange situasjoner med kun menn, siden jeg har mange kompiser. De kunne like gjerne voldtatt meg på hjemmebesøk, nachspiel, hyttetur, reiser. Hvis man skal tenke sånn, at det er anledning det står på... Et bare helt tilfeldig utvalg fremmede menn trukket randomly opp av hatten? Nei. Men på ekspedisjoner skal man vel helst kjenne hverandre godt og være helt trygge på hverandre. Man kan jo havne i nødsituasjoner. Jeg hadde nok ikke dratt med en helt random gjeng kvinner heller for den saks skyld. Anonymkode: b2afe...11d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dersom noen av destinasjonene lå øde og man måtte regne med å tilbringe et par dager helt unna sivilisasjonen? Anonymkode: c1d13...f1a Nei. Anonymkode: f20b9...30e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Del Skrevet 22. mars Hvis det er den typen ekspedisjon i telt og uten tilgang til toalett og vann hadde jeg ikke dratt enten det var med kvinner eller menn (eller alene for den saks skyld). Anonymkode: d29cb...08c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 23. mars #20 Del Skrevet 23. mars Nei. Aldri. Man vet aldri hvor man har menn,og hva de kan finne på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå