Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få refusjon fra Norwegian?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg angret kjøpet på flybilletter, godt under 24 timer etter kjøp. Deretter kjøpte jeg nye billetter (var bedre deal med setereservasjon, bagasje etc enn å kjøpe til etterpå). For fem stk i familien vil det si at jeg har betalt nærmere 40k*2, på kredittkort. Norwegians eget kredittkort, om det har betydning. Hvor lang tid tar det før man får refundert fra Norwegian? 

Anonymkode: 1ae95...996

AnonymBruker
Skrevet

Det første kjøpet blir ikke belastet, dvs det vil bli refundert slik at du slipper å betale det når du får kredittkortregningen.. 

Anonymkode: 2d764...083

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det første kjøpet blir ikke belastet, dvs det vil bli refundert slik at du slipper å betale det når du får kredittkortregningen.. 

Ikke min erfaring. Det blir trukket, og så får man det igjen etter noen dager. Under pandemien tok det måneder, men det var unntakstilstand.

Anonymkode: bdaf6...d32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har blitt belastet. Men jeg satser jo på at det blir refundert for kredittkortregningen forfaller, da…. Ellers blir det smalhans, med nesten 80k i flybilletter på en måned 🤯 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke min erfaring. Det blir trukket, og så får man det igjen etter noen dager. Under pandemien tok det måneder, men det var unntakstilstand.

Det sto først som reservert, nå er det belastet. Tar det mange dager til vanlig? Det er vel enda ca en uke til kredittkortregningen blir regnet ut…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det sto først som reservert, nå er det belastet. Tar det mange dager til vanlig? Det er vel enda ca en uke til kredittkortregningen blir regnet ut…

I post-pandemiske tider har jeg bare erfaring med SAS, de brukte ca en uke på å refundere. 

AnonymBruker
Skrevet

I tilfelle noen skulle finne igjen tråden senere og lure på det samme: Det tok sju dager å få refundert pengene på kortet. 👍🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I tilfelle noen skulle finne igjen tråden senere og lure på det samme: Det tok sju dager å få refundert pengene på kortet. 👍🏻

Bra, tror det er en uke de egentlig har på seg. Mens under ekstraordinære tilfeller som streik eller ikke minst pandemi tar det lengre tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...