AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Har i stor grad vært sånn hele livet og trenger å høre fra andre hva som funker for dem. Dette går på automatikk for meg. Absolutt alt, også ting jeg elsker og liker og har godt av, føles som må-oppgaver, og skaper aversjon, apati og noen ganger aggresjon hos meg, samt håpløshet. Noen ganger virker det som jeg også saboterer på forhånd, ubevisst, men som gjør ting enda vanskeligere. Rutiner funker bra, men jeg har adhd, så etableringen av dem krever ekstra og jeg faller lett ut. Men jeg trenger konkrete tips og råd, øvingsoppgaver og eventuelt perspektiver som kan hjelpe meg å komme seg ut av denne tankegangen. Tar imot alle tips med takk! Anonymkode: ee3f7...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Ta det opp med psykologen din? Anonymkode: 2a46d...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta det opp med psykologen din? Anonymkode: 2a46d...10a Neh. Jeg anser andre mennesker som like gode til å hjelpe her og synes andres erfaringer ofte er mer hjelpsomt. Og i utgangspunktet trenger jeg nettopp noe jeg kan hente frem eller "bruke". Men kan jo faktisk hende det kan hjelpe med et type kognitivt hjelpemiddel ,da, så jeg sjekker det opp. Anonymkode: ee3f7...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Er dette en endring som har skjedd eller har du alltid hatt det sånn? jeg opplevde at aktiviteter jeg likte føltes som må-oppgaver når jeg ble mer seriøs med aktivitetene. Når jeg ville prestere. Jeg tror det kan hjelpe å ikke ha så mange områder å prøve å prestere på. (Jobb, husarbeid og EN hobby er nok). La resten være noe jeg gjør fordi jeg har lyst akkurat der og da. Anonymkode: 71b8a...c30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er dette en endring som har skjedd eller har du alltid hatt det sånn? jeg opplevde at aktiviteter jeg likte føltes som må-oppgaver når jeg ble mer seriøs med aktivitetene. Når jeg ville prestere. Jeg tror det kan hjelpe å ikke ha så mange områder å prøve å prestere på. (Jobb, husarbeid og EN hobby er nok). La resten være noe jeg gjør fordi jeg har lyst akkurat der og da. Anonymkode: 71b8a...c30 Alltid vært sånn, men ja, blir verre når prestasjon kommer inn. Tar med meg tips om reduksjon. Kan starte med jobben, kanskje. Anonymkode: ee3f7...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Neh. Jeg anser andre mennesker som like gode til å hjelpe her og synes andres erfaringer ofte er mer hjelpsomt. Og i utgangspunktet trenger jeg nettopp noe jeg kan hente frem eller "bruke". Men kan jo faktisk hende det kan hjelpe med et type kognitivt hjelpemiddel ,da, så jeg sjekker det opp. Anonymkode: ee3f7...745 Det har jo tydeligvis ikke fungert å høre på andres erfaringer til nå, så hvorfor ikke prøve psykolog som faktisk har kompetanse til å gi deg de verktøyene du trenger? Anonymkode: 07f7a...705 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har i stor grad vært sånn hele livet og trenger å høre fra andre hva som funker for dem. Dette går på automatikk for meg. Absolutt alt, også ting jeg elsker og liker og har godt av, føles som må-oppgaver, og skaper aversjon, apati og noen ganger aggresjon hos meg, samt håpløshet. Noen ganger virker det som jeg også saboterer på forhånd, ubevisst, men som gjør ting enda vanskeligere. Rutiner funker bra, men jeg har adhd, så etableringen av dem krever ekstra og jeg faller lett ut. Men jeg trenger konkrete tips og råd, øvingsoppgaver og eventuelt perspektiver som kan hjelpe meg å komme seg ut av denne tankegangen. Tar imot alle tips med takk! Anonymkode: ee3f7...745 Jeg tror at Rune er den rette til å hjelpe deg her. Anonymkode: dc83c...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars Sett på en tidtaker på 5 eller 10 minutter og gjøre det du kan innenfor de minuttene. Slutt etterpå. Anonymkode: 17738...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars Personlig så har jeg hatt mange ting jeg ikke likte å gjøre før: rydde, vaske, trene, være med folk. Det er ulike grunner til dette. Når jeg ikke ville rydde, vaske og trene, så var det fordi jeg ikke ville være med folk. Da hjelper det å ha få ting, ikke rote og vaske så fort ting blir skitne. I tillegg så setter jeg nå på musik eller en podcasting, eller bare tenker på ting, om det er noe spesielt jeg må finne ut av, så blir det ikke så kjedelig. I tillegg husker jeg på at bevegelse er sunt. Når jeg ikke ville være med folk så var det fordi det var så mye forberedelser jeg måtte gjøre: stelle meg, spise, jle på meg, passe på tida, dra noe sted. Da måtte jeg senke ambisjonene noe og bare komme meg ut, for jeg visste at senere kom jeg ellers bare til å bruke mye tid på å tenke på hvorfor jeg ikke dro, så da kunne jeg like godt dra. Og så er det synt å se folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Del Skrevet 23. mars Jeg setter på alarmen om 15 minutter. Det er så kortvarig at uansett så klarer jeg det. Det kan være rydding, vasking, studier osv. Noen ganger kommer jeg i gang og bare fortsetter. Andre ganger blir det en liten pause før jeg setter alarmen på nye 15 minutter. Anonymkode: 80e04...1fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå