AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Var og prøvekjørte en bil denne uken. Ganske ny bruktbil. Det var en ripe i frontruten som var ganske sjenerende. Vi spurte om det ville gå gjennom en eventuell EU-kontroll, og det påsto selger at skulle gå bra, det var i overkant av der vindusviskerne går, og var ikke i synsfeltet. «Men det er ikke noe problem, vi fabrikerer bare et steinsprang så tar vi det på forsikringen deres, men vi betaler egenandelen deres, så får dere ny rute». Jeg ble så satt ut at jeg bare sa vi skulle tenke på om vi ville ha bilen til den prisen de forlangte, men at vi ikke ville være med på forsikringssvindel. Vi forlangte da 15K i avslag mot at de skifter ruten uten å svindle vår forsikring. Men de ikke ville gå ned på prisen, og mente det ikke er svindel. Det endte med at vi kjøpte en annen tilsvarende bil hos en annen forhandler. Ser nå at de har solgt den bilen og regner med de gjorde samme manøver overfor neste kjøper. Lurer på hva man gjør i slike saker. En bilselger i et seriøst konsern oppfordrer til å svindle kundens forsikringsselskap slik at ruta kan skiftes for et par tusen kontra 15000, mens forsikringen dekker mellomlegget. For noe som strengt tatt ikke kvalifiserer som en skade, da det var en ripe og ikke en sprekk, som ikke var i synsfeltet og som ville gått gjennom en eu-kontroll uten anmerkning. I mitt syn er det da ikke en skade, men en kosmetisk ripe uten betydning. Konsekvensene av å svindle på forsikring er svartelisting på livstid uten mulighet for å tegne forsikring hos noe selskap, i tillegg til bøter/fengsel. Så nå lurer jeg på om man burde rapportere dette inn til forsikringsselskapet vårt eller til andre selskap? Evt varsle ledelsen? Har desverre ikke beviser for det de sa, men er bare så sint for at et seriøst selskap (merkeforhandler med godt rykte med flere fillialer) kan oppfordre til slikt… Hva ville dere gjort? Anonymkode: ed526...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Du har veldig lite å gjøre Anonymkode: 16e53...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.51): Var og prøvekjørte en bil denne uken. Ganske ny bruktbil. Det var en ripe i frontruten som var ganske sjenerende. Vi spurte om det ville gå gjennom en eventuell EU-kontroll, og det påsto selger at skulle gå bra, det var i overkant av der vindusviskerne går, og var ikke i synsfeltet. «Men det er ikke noe problem, vi fabrikerer bare et steinsprang så tar vi det på forsikringen deres, men vi betaler egenandelen deres, så får dere ny rute». Jeg ble så satt ut at jeg bare sa vi skulle tenke på om vi ville ha bilen til den prisen de forlangte, men at vi ikke ville være med på forsikringssvindel. Vi forlangte da 15K i avslag mot at de skifter ruten uten å svindle vår forsikring. Men de ikke ville gå ned på prisen, og mente det ikke er svindel. Det endte med at vi kjøpte en annen tilsvarende bil hos en annen forhandler. Ser nå at de har solgt den bilen og regner med de gjorde samme manøver overfor neste kjøper. Lurer på hva man gjør i slike saker. En bilselger i et seriøst konsern oppfordrer til å svindle kundens forsikringsselskap slik at ruta kan skiftes for et par tusen kontra 15000, mens forsikringen dekker mellomlegget. For noe som strengt tatt ikke kvalifiserer som en skade, da det var en ripe og ikke en sprekk, som ikke var i synsfeltet og som ville gått gjennom en eu-kontroll uten anmerkning. I mitt syn er det da ikke en skade, men en kosmetisk ripe uten betydning. Konsekvensene av å svindle på forsikring er svartelisting på livstid uten mulighet for å tegne forsikring hos noe selskap, i tillegg til bøter/fengsel. Så nå lurer jeg på om man burde rapportere dette inn til forsikringsselskapet vårt eller til andre selskap? Evt varsle ledelsen? Har desverre ikke beviser for det de sa, men er bare så sint for at et seriøst selskap (merkeforhandler med godt rykte med flere fillialer) kan oppfordre til slikt… Hva ville dere gjort? Anonymkode: ed526...89e Ekspander Ganske enkel sak, man finner en annen bilselger og en annen bil. Å kjøpe noe hos en selger som opptrer sli, vil være mange røde flagg både med denne skaden, med bilen generelt og dersom noe annet skulle oppstå på et senere tidspunkt. Anonymkode: ce5b0...b0c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Svindel og korrupsjonen kommer til å fortsette helt til denne bilforhandleren får straff som svir. Sånn er det bare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars Herlighet, som om ikke forsikringsselskaper tjener nok penger… Hadde satt pris på dette, jeg. Steinsprut eller ripe, hvem bryr seg? Anonymkode: 7ccba...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars Jeg for min del ville jo sagt ja takk og kjøpt bilen. Anonymkode: 63d91...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 20.01): Herlighet, som om ikke forsikringsselskaper tjener nok penger… Hadde satt pris på dette, jeg. Steinsprut eller ripe, hvem bryr seg? Anonymkode: 7ccba...063 Ekspander Forsikringsselskapene sørger for å tjene sine penger i alle fall. Den som til syvende og sist betaler de 15000 kr er deg og meg når selskapet øker premien. Jeg hadde vurdert å sjekke hvem som forsikrer bilen nå, og tipset selskapet. Det er garantert ikke første gang selger gjør dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 20.01): Herlighet, som om ikke forsikringsselskaper tjener nok penger… Hadde satt pris på dette, jeg. Steinsprut eller ripe, hvem bryr seg? Anonymkode: 7ccba...063 Ekspander Wow. For en ræva moral du har. Anonymkode: abdb2...075 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars petterm skrev (På 22.3.2025 den 20.09): Den som til syvende og sist betaler de 15000 kr er deg og meg når selskapet øker premien. Jeg hadde vurdert å sjekke hvem som forsikrer bilen nå, og tipset selskapet. Det er garantert ikke første gang selger gjør dette Ekspander Når man driver med svindel på denne måten, så er det til slutt vi som forsikringstagere som betaler prisen, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars petterm skrev (På 22.3.2025 den 20.09): Forsikringsselskapene sørger for å tjene sine penger i alle fall. Den som til syvende og sist betaler de 15000 kr er deg og meg når selskapet øker premien. Jeg hadde vurdert å sjekke hvem som forsikrer bilen nå, og tipset selskapet. Det er garantert ikke første gang selger gjør dette Ekspander Hvem er det som betaler forsikringene som gjør at forsikringsselskapene tjener penger, mener du? Er det helt tomt i tårnet ditt? Anonymkode: ce5b0...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå