Gå til innhold

Om du skulle blitt influenser

sjokoladeelskeren

Anbefalte innlegg

Hva slags innhold tror du du hadde hatt best sjans til å klart å bli influenser? Har du et spennende liv du kan dele fra og fått følgere bare pga det? Hadde du laget innhold om jobben din? Strikkeprosjekter? Hobbyprosjekter? Trening? Mat? Noe helt annet?

Hva skulle du laget innhold om og hvor mange følgere tror du at du kunne oppnådd om du virkelig gikk inn for det? Hvilket innhold følger dere mest av og hva synes dere er interessant å følge med på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvhjelpsbøker har vært tingen lenge blant kvinner uten at det egentlig har gitt resultater.

Men de fortsetter å bruke penger på det, nye bøker kjøpes inn og de hører på podcast om dette temaet i timesvis. 

Men det som opptar kvinner mest er å kunne få ventilert seg, litt lik klagemuren i Jerusalem, hvor de kan klage på kjæresten, samboeren, ektemannen, mamma, pappa, søsken, venninne 1, 2, 3 og 4, bonusmor, bonusfar, kollegaer, sjefer og alle andre de treffer på sin vei. 

Så svaret mitt er en selvhjelpsblogg på hvordan en skal klage mest mulig, subtilt maskert. 

Regner med 70% av kvinnene på kvinneguiden hadde tegnet et måneds abonnement selv om prisen er skyhøy. 

Anonymkode: bb237...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjoleblogg om alle 40-, 50- og 60-tallskjolene mine - og hvordan jeg bruker dem i hverdagen.

En personlig organiseringsblogg, om hvordan jeg planlegger alt fra reiser til hjemmet. Ispedd bullet journal-inspirasjon.

En lærerblogg om alt det fine med læreryrket (jeg orker ikke så mye negativt snakk om læreryrket). 

En brettspillblogg, med anmeldelser og erfaringer.

Jeg følger influencere selv, og synes egentlig slikt er kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En blogg om hobbyen min. 

En forskningsblogg, kanskje med fokus på skriveprosessen (ettersom intervjuene er henmelige)

En helseblogg med fokus på å bremse sykdom og forebygge hverdagsplager. Null fokus på utseendet, alt på å føle seg bra og fungere

Mat man kan lage på kort tid

Blogg om dyr

Anonymkode: b9a36...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hobbyen jeg hadde før, skrev jeg om på nettet og hadde en del følgere. Vet ikke antall, men noen hundre kanskje. Ikke tusenvis. Hadde jeg startet med den hobbyen igjen, hadde jeg nok laget meg en form for sosiale medier og skrevet om det daglig.

Vil ikke si hvilken hobby det var, det blir lett gjenkjennelig :) 

Jeg hadde forresten også hage der jeg bodde før. Hadde jeg flyttet til et nytt sted med hage og mulighet for å sette i gang og dyrke roser og alt mulig, hadde det vært fristende å skrive om det. Hadde ikke penger vært en hindring heller, hadde det kanskje blitt drivhus og frødyrking av planter på meg. Interessant å pusle med, så gøy å se ting spire og hvis man lykkes er det kjempemoro.

Mange som interesserer seg for hagebruk, man MÅ ikke drive med botox, sminke og mote for å være "influenser". Eller hva blir man da? Blogger? Selv om det ikke skjer på blogg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utblåsninger, små korte hissige utblåsninger i hverdagen

Ungen ler seg skakk av de 😛 Jeg er finnmarking. Men om jeg kunne blitt kalt influenser av det, vet jeg ikke akkurat. Men tror mange kunne kjent seg igjen. 

Anonymkode: 34c70...c5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kunne nok gjerne skrevet noen innlegg om meg og mitt, men tror jeg fort hadde gått tom for inspirasjon/materiale å skrive om. 

Anonymkode: 19bd5...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Natur-influenser.

Anonymkode: 82d39...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking eller typ hverdagsglede som kronisk syk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal en tjene penger som influencer så må en sjokkere. Sophie Elise har tjent godt på kirurgiske inngrep og svangerskap, Sara E og Karianne Vilde tjener godt på barn/svangerskap. Anna Rasmussen hadde sin beste inntjening da hun poppet ut barn i hytt og pine. Så kirurgi og svangerskap ser ut til å gi gode penger😉 Hjelper liksom ikke med en døll strikkeblogg som 2 stk følger🫠

Anonymkode: 7da86...de6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sjokoladeelskeren skrev (17 timer siden):

Hva slags innhold tror du du hadde hatt best sjans til å klart å bli influenser? Har du et spennende liv du kan dele fra og fått følgere bare pga det? Hadde du laget innhold om jobben din? Strikkeprosjekter? Hobbyprosjekter? Trening? Mat? Noe helt annet?

Hva skulle du laget innhold om og hvor mange følgere tror du at du kunne oppnådd om du virkelig gikk inn for det? Hvilket innhold følger dere mest av og hva synes dere er interessant å følge med på?

Tror jeg hadde fokusert på å få folk til å le. Det trengs 😂 Mange mennesker som er redde for å dumme seg ut, og tar seg selv veldig høytidelig. Humor er en sjanger der det er mer enn nok å ta av. Så er det veldig meningsfylt å få andre mennesker til å le.

Tina treningsblogg er et eksempel på det. Det begynte med et snapfilter og humor. Hun kombinerte mat, trening og humor. Masse selvironi og bød på seg selv. 

Anonymkode: cc1bd...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde et par år jeg tilbrakte mer tid i skogen sammen med de to hundene mine enn hjemme. Delte fra naturen og spesielt om hundenes liv i skogen og fikk nesten 10k følgere. Hadde jeg gjort en større innsats, og byttet over til tiktok på riktig tidspunkt kunne det nok blitt et godt grunnlag :) 

Bonus, det var skikkelig gøy å tilbringe dagene med å jakte nye naturopplevelser sammen med mine to beste venner for å dele på sosiale medier :D 

Anonymkode: 97681...839

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en tendens til å henge meg opp i /bli engasjert i merkelige greier og kjøre tirader på Snapchat som mange av mine følgere synes er ustyrtelig morsomt. Fått høre at jeg burde bli influencer flere ganger, bare synd at jeg har integritet og hater oppmerksomhet fra fremmede :P 

Anonymkode: cd6a6...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil heller ha influensa!

Anonymkode: b1cd3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har en tendens til å henge meg opp i /bli engasjert i merkelige greier og kjøre tirader på Snapchat som mange av mine følgere synes er ustyrtelig morsomt. Fått høre at jeg burde bli influencer flere ganger, bare synd at jeg har integritet og hater oppmerksomhet fra fremmede :P 

Det er nok noe de bare sier. Mange som legger ut story på snap som folk bare trykker seg igjennom. Ofte sånn dame 40+ som tror de er så morsomme.

Anonymkode: 1557d...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde skrevet om tidsklemma

Anonymkode: 1edc4...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva kategoriseres egentlig som en influenser? Hvor mange følgere må man ha?

Jeg kunne nok om jeg ville skaffet en del følgere pga hobbyen min og alt rundt. 

Anonymkode: 6c8a5...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok noe de bare sier. Mange som legger ut story på snap som folk bare trykker seg igjennom. Ofte sånn dame 40+ som tror de er så morsomme.

Anonymkode: 1557d...5c9

Ok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dølle influensere ... Rosie fra Nederland kjøpte seg et slitent torp i Sverige for sparepengene sine som ikke holdt til å kjøpe noe i London, der hun jobbet. Prosjektet hennes er å bo og pusse opp huset, og hun har en veldig lavmælt estetikk, litt japansk-koreansk inspirert måte å bygge på. 

Nå følger en kvart millioner følgere henne på YouTube, og hun kan ha opptil 1 millioner views hver gang hun legger ut hver fjortende dag. Det har gått noe ned det siste året fordi hun er ikke like personlig/privat som hun var i starten, og kanskje folk går litt lei av det samme? Uansett, hun tjener nok ganske godt på det.  

Det fins noen norske som gjør det samme, men siden det ofte er preget av veldig mye verktøy, oftest (alltid?) både mann og kvinne og sjeldent så "dypt" som Rosie syns jeg ikke de er like inspirerende. Jeg skulle gjerne vært den som hadde den norske versjonen av Roaming Wild Rosie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen idé jeg har lekt med er å reise rundt i Norge og vise fram byer og tettsteder, med særlig fokus på hvordan komme seg ut på tur, enten sykling eller vandring, fra de tettstedene. Kanskje mer morsomt for meg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...