Gå til innhold

Merker etter sokker og bukser på bena

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har det siste året merket at jeg får mye mer merker etter sokker og bukser og tights, og de varer lenge etter at jeg har kledd av meg. Av og til har jeg også følelsen av press/trykk i leggene. 

Jeg trener jevnlig, og jeg spider sunt med noen utskeielsesdager her og der, men problemet er vedvarende. 

For ca seks måneder siden tok jeg en full sjekk av alt på blodprøver, og alt kom tilbske normalt, dog noe lavt på natrium, dog rett innenfor normalen.

Det føles ut som en bagatell å skulle dra til legen for dette, men merkene er veldig tydelige og jeg blir litt usikker på hva som forårsaker det. 

Noen som har tanker?

Anonymkode: db693...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du fått mer fett? Blodsirkulasjonen blir dårligere av det, spesielt hvis man ikke gjør tiltak som å massere eller tørrbørste huden. Dersom det bare er det, så er det i hvert fall ikke noe farlig. 

Anonymkode: 05b1c...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det vedvarer, ville jeg sjekket ut lipødem. Man kan få plager selv om man trener og er normalt slank. 

Anonymkode: 51006...70f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😀hvis du trykker med tommel fremme på leggen/skinnleggen får du grop etter du tar bort tommel som varer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.15):

Har du fått mer fett? Blodsirkulasjonen blir dårligere av det, spesielt hvis man ikke gjør tiltak som å massere eller tørrbørste huden. Dersom det bare er det, så er det i hvert fall ikke noe farlig. 

Anonymkode: 05b1c...b80

Ekspander  

Jeg er omtrent 2kg mer totalt sett, fordelt på en høy kropp.. Så jeg vil ikke tro det skulle hatt så mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  annev skrev (På 22.3.2025 den 14.19):

Hei😀hvis du trykker med tommel fremme på leggen/skinnleggen får du grop etter du tar bort tommel som varer litt.

Ekspander  

Spør du meg eller hva mente du her egentlig? Det er ikke tilfellet hos meg, hvis det var et spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.09):

Jeg har det siste året merket at jeg får mye mer merker etter sokker og bukser og tights, og de varer lenge etter at jeg har kledd av meg. Av og til har jeg også følelsen av press/trykk i leggene. 

Jeg trener jevnlig, og jeg spider sunt med noen utskeielsesdager her og der, men problemet er vedvarende. 

For ca seks måneder siden tok jeg en full sjekk av alt på blodprøver, og alt kom tilbske normalt, dog noe lavt på natrium, dog rett innenfor normalen.

Det føles ut som en bagatell å skulle dra til legen for dette, men merkene er veldig tydelige og jeg blir litt usikker på hva som forårsaker det. 

Noen som har tanker?

Ekspander  

Slutt å bruke trange bukser og sokker, og problemet er løst, i den grad det er et problem utover at du ser etter og observerer.

Anonymkode: 62aff...239

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lymfesystem/kroppen holder på mye væske. Jeg får det særlig når jeg spiser mye stivelsesrik mat over tid. Enig med personen som anbefaler tørrbørsting, men kosthold er vel så viktig. 

Anonymkode: 9972d...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.54):

Spør du meg eller hva mente du her egentlig? Det er ikke tilfellet hos meg, hvis det var et spørsmål...

Ekspander  

Var ment til ts,for å se om det var væske i beinene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er tørrbørsting?

Anonymkode: 48469...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.09):

Noen som har tanker?

Ekspander  

Vann i kroppen? Er du kvinne så kan det handle om hormonell ubalanse i hvertfall. 

Anonymkode: dbc80...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 8.13):

Vann i kroppen? Er du kvinne så kan det handle om hormonell ubalanse i hvertfall. 

Anonymkode: dbc80...627

Ekspander  

Takk for svar, hva er fremgangsmåten for slikt, lege? Eller livsstilsendringer? Hvordan finner jeg ut hvilke hormoner og hvilke endringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 8.30):

Takk for svar, hva er fremgangsmåten for slikt, lege? Eller livsstilsendringer? Hvordan finner jeg ut hvilke hormoner og hvilke endringer? 

Ekspander  

Det var meg som svarte deg tidligere med å trykke med tommel eller finger på skinnleggen.jeg har nettopp vært hos legen selv,fordi jeg hadde merker etter sokker,han klemte meg da på skinnleggen og det ble et lite grop som ikke gikk umiddelbart bort, litt væske I beina som han mente kom av overgangsalder pga hormoner. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  annev skrev (På 23.3.2025 den 9.02):

Det var meg som svarte deg tidligere med å trykke med tommel eller finger på skinnleggen.jeg har nettopp vært hos legen selv,fordi jeg hadde merker etter sokker,han klemte meg da på skinnleggen og det ble et lite grop som ikke gikk umiddelbart bort, litt væske I beina som han mente kom av overgangsalder pga hormoner. 😀

Ekspander  

Jeg har også det, og bruker vanndrivende. Kun av estetiske hensyn, da.

Anonymkode: 28bdc...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tynnere hud med alderen? 

Anonymkode: c2abc...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis litt mer salt. Prøv seltin.

Prøv kompresjonsstrømper, helst lårhøye. 

Anonymkode: 1cff2...cb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 15.33):

Ekspander  

Har du vært hos legen,fant du ut hvorfor du har vann?

Anonymkode: 45dda...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 8.30):

Ekspander  

Du kan i første omgang klemme på skinnleggen som nevnt tidligere her,og se om du får groper etter press med fingeren,står det igjen et merke så har du litt væske I beina..

Anonymkode: 45dda...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 15.33):

Ekspander  

Hvilken vanndrivende ? Hvis jeg kan spørre 😅

Anonymkode: ca8ed...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vann i kroppen.

Anonymkode: 0e4a1...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...