AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Jeg har det siste året merket at jeg får mye mer merker etter sokker og bukser og tights, og de varer lenge etter at jeg har kledd av meg. Av og til har jeg også følelsen av press/trykk i leggene. Jeg trener jevnlig, og jeg spider sunt med noen utskeielsesdager her og der, men problemet er vedvarende. For ca seks måneder siden tok jeg en full sjekk av alt på blodprøver, og alt kom tilbske normalt, dog noe lavt på natrium, dog rett innenfor normalen. Det føles ut som en bagatell å skulle dra til legen for dette, men merkene er veldig tydelige og jeg blir litt usikker på hva som forårsaker det. Noen som har tanker? Anonymkode: db693...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Har du fått mer fett? Blodsirkulasjonen blir dårligere av det, spesielt hvis man ikke gjør tiltak som å massere eller tørrbørste huden. Dersom det bare er det, så er det i hvert fall ikke noe farlig. Anonymkode: 05b1c...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars Hvis det vedvarer, ville jeg sjekket ut lipødem. Man kan få plager selv om man trener og er normalt slank. Anonymkode: 51006...70f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Hei😀hvis du trykker med tommel fremme på leggen/skinnleggen får du grop etter du tar bort tommel som varer litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.15): Har du fått mer fett? Blodsirkulasjonen blir dårligere av det, spesielt hvis man ikke gjør tiltak som å massere eller tørrbørste huden. Dersom det bare er det, så er det i hvert fall ikke noe farlig. Anonymkode: 05b1c...b80 Ekspander Jeg er omtrent 2kg mer totalt sett, fordelt på en høy kropp.. Så jeg vil ikke tro det skulle hatt så mye å si? Anonymkode: db693...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars annev skrev (På 22.3.2025 den 14.19): Hei😀hvis du trykker med tommel fremme på leggen/skinnleggen får du grop etter du tar bort tommel som varer litt. Ekspander Spør du meg eller hva mente du her egentlig? Det er ikke tilfellet hos meg, hvis det var et spørsmål... Anonymkode: db693...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.09): Jeg har det siste året merket at jeg får mye mer merker etter sokker og bukser og tights, og de varer lenge etter at jeg har kledd av meg. Av og til har jeg også følelsen av press/trykk i leggene. Jeg trener jevnlig, og jeg spider sunt med noen utskeielsesdager her og der, men problemet er vedvarende. For ca seks måneder siden tok jeg en full sjekk av alt på blodprøver, og alt kom tilbske normalt, dog noe lavt på natrium, dog rett innenfor normalen. Det føles ut som en bagatell å skulle dra til legen for dette, men merkene er veldig tydelige og jeg blir litt usikker på hva som forårsaker det. Noen som har tanker? Anonymkode: db693...7fd Ekspander Slutt å bruke trange bukser og sokker, og problemet er løst, i den grad det er et problem utover at du ser etter og observerer. Anonymkode: 62aff...239 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars Lymfesystem/kroppen holder på mye væske. Jeg får det særlig når jeg spiser mye stivelsesrik mat over tid. Enig med personen som anbefaler tørrbørsting, men kosthold er vel så viktig. Anonymkode: 9972d...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.54): Spør du meg eller hva mente du her egentlig? Det er ikke tilfellet hos meg, hvis det var et spørsmål... Anonymkode: db693...7fd Ekspander Var ment til ts,for å se om det var væske i beinene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars Hva er tørrbørsting? Anonymkode: 48469...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.09): Jeg har det siste året merket at jeg får mye mer merker etter sokker og bukser og tights, og de varer lenge etter at jeg har kledd av meg. Av og til har jeg også følelsen av press/trykk i leggene. Jeg trener jevnlig, og jeg spider sunt med noen utskeielsesdager her og der, men problemet er vedvarende. For ca seks måneder siden tok jeg en full sjekk av alt på blodprøver, og alt kom tilbske normalt, dog noe lavt på natrium, dog rett innenfor normalen. Det føles ut som en bagatell å skulle dra til legen for dette, men merkene er veldig tydelige og jeg blir litt usikker på hva som forårsaker det. Noen som har tanker? Anonymkode: db693...7fd Ekspander Vann i kroppen? Er du kvinne så kan det handle om hormonell ubalanse i hvertfall. Anonymkode: dbc80...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #12 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 8.13): Vann i kroppen? Er du kvinne så kan det handle om hormonell ubalanse i hvertfall. Anonymkode: dbc80...627 Ekspander Takk for svar, hva er fremgangsmåten for slikt, lege? Eller livsstilsendringer? Hvordan finner jeg ut hvilke hormoner og hvilke endringer? Anonymkode: db693...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 23. mars #13 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 8.30): Takk for svar, hva er fremgangsmåten for slikt, lege? Eller livsstilsendringer? Hvordan finner jeg ut hvilke hormoner og hvilke endringer? Anonymkode: db693...7fd Ekspander Det var meg som svarte deg tidligere med å trykke med tommel eller finger på skinnleggen.jeg har nettopp vært hos legen selv,fordi jeg hadde merker etter sokker,han klemte meg da på skinnleggen og det ble et lite grop som ikke gikk umiddelbart bort, litt væske I beina som han mente kom av overgangsalder pga hormoner. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Del Skrevet 25. mars annev skrev (På 23.3.2025 den 9.02): Det var meg som svarte deg tidligere med å trykke med tommel eller finger på skinnleggen.jeg har nettopp vært hos legen selv,fordi jeg hadde merker etter sokker,han klemte meg da på skinnleggen og det ble et lite grop som ikke gikk umiddelbart bort, litt væske I beina som han mente kom av overgangsalder pga hormoner. 😀 Ekspander Jeg har også det, og bruker vanndrivende. Kun av estetiske hensyn, da. Anonymkode: 28bdc...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #15 Del Skrevet 25. mars Tynnere hud med alderen? Anonymkode: c2abc...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #16 Del Skrevet 25. mars Spis litt mer salt. Prøv seltin. Prøv kompresjonsstrømper, helst lårhøye. Anonymkode: 1cff2...cb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #17 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 15.33): Jeg har også det, og bruker vanndrivende. Kun av estetiske hensyn, da. Anonymkode: 28bdc...f35 Ekspander Har du vært hos legen,fant du ut hvorfor du har vann? Anonymkode: 45dda...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #18 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 8.30): Takk for svar, hva er fremgangsmåten for slikt, lege? Eller livsstilsendringer? Hvordan finner jeg ut hvilke hormoner og hvilke endringer? Anonymkode: db693...7fd Ekspander Du kan i første omgang klemme på skinnleggen som nevnt tidligere her,og se om du får groper etter press med fingeren,står det igjen et merke så har du litt væske I beina.. Anonymkode: 45dda...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #19 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 15.33): Jeg har også det, og bruker vanndrivende. Kun av estetiske hensyn, da. Anonymkode: 28bdc...f35 Ekspander Hvilken vanndrivende ? Hvis jeg kan spørre 😅 Anonymkode: ca8ed...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #20 Del Skrevet 25. mars Vann i kroppen. Anonymkode: 0e4a1...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå