Gå til innhold

Dere som bruker solkrem daglig, hvilken bruker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De Dennis gross, spf 50 

Anonymkode: e6581...8ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La Roche Posay uvmune oil control. Den er utrolig behagelig på huden, som en fuktighetskrem uten at huden blir blank. (Har kombinasjonshud) Har ikke funnet noen som er mer behagelig.  LRP uvmune 400 har også det beste uvfilteret på markedet. Finnes på apoteker. 

IMG_4046.webp

Endret av mlifjeld
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La Roche Posay Anthelios UVmune400 50+ til ansiktet. 

Anonymkode: ac636...411

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Clear Start dagkrem med solfaktor 30 fra Dermalogica. Kjøper normalt på tilbud på Vitusapoteket. De hadde 30% av denne uken, og har gjerne salget enda på nett. Vet ikke om salget fortsetter neste uke. Den passer litt uren/fet hud også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker cosrx. Den lyseblå prøver jeg nå. Uten lukt👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har prøvd mange forskjellige, men kommer alltid tilbake til Beauty of Joseon. Den er helt klart best. Føler jeg tar på en lett fuktighetskrem.

Anonymkode: 5891c...3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker jeg noe, så er det änglamark, hadde aldri smurt inn ansiktet med hormonforstyrrende og kreftfremkallende stoffer daglig. Ville lest meg opp på Forbrukerrådet og Svanemerkede solkremer :)

Anonymkode: 6e177...d81

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evy-daily-defense-uv-face-mousse-75-ml.webp.b480120a7693d57007057be2c52ec4cb.webpDenne i sommermånedene

la-roche-posay-anthelios-uvmune-400-anti-dark-spots-fluid-spf50-pluss-50-ml.webp.f265a89ccf846047259b2b224c7e0987.webpDenne resten av året

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La roche posay anthelios 50+ her også, tinted versjon. Er nydelig under sminke. Og dekker litt om man er i solen og ikke ønsker sminke. 

Bruker sprayversjonen av denne gjennom dagen om jeg er i sola. 

Anonymkode: 1f060...930

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun cosrx, har nå en blå tube som er veldig lett, ingen lukt og trekker fort inn, blir ikke blank av den heller. 

Har brukt beauty of joseon også, men ble fortere blank av den og syntes den funker dårligere under sminke enn cosrx

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

COSRX Ultra-Light Invisible Sunscreen. Den har SPF 50, PA++++ (det står for beskyttelse mot UVA).

Den inneholder trollhassel, aloe og hyaluronsyre.

Jeg foretrekker stort sett koreanske solkremer, men av de vestlige liker jeg Cliniderm Ultra Light Sun Face Fluid, SPF 50.

IMG_5744.jpeg

Endret av MyMichelle
La til bilde.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tunique skrev (På 22.3.2025 den 21.00):

Bruker sjelden solkrem. Trenger de D vitaminene jeg kan få🙂

Du får D-vitamin selv om du bruker solfaktor men du slipper UV strålingen som er skadelig og gir deg lærhud.. Bare nevner det... 

Anonymkode: 723a6...745

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du får D-vitamin selv om du bruker solfaktor men du slipper UV strålingen som er skadelig og gir deg lærhud.. Bare nevner det... 

Anonymkode: 723a6...745

https://www.volvat.no/aktuelt/12-myter-om-solkrem/#:~:text=Solkrem hindrer kroppen fra å absorbere vitamin D&text=Om vinteren er ikke sola,får laget nok D vitamin.

"Solkrem blokkerer imidlertid UV-stråler, og i teorien kan overdreven bruk av solkrem føre til at man ikke får laget nok D vitamin"

Tror vel poenget er at man kan trenge en kort stund (noen minutter) uten solkrem, men at man ellers bør bruke solkrem. 

Anonymkode: 36b58...8d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

https://www.volvat.no/aktuelt/12-myter-om-solkrem/#:~:text=Solkrem hindrer kroppen fra å absorbere vitamin D&text=Om vinteren er ikke sola,får laget nok D vitamin.

"Solkrem blokkerer imidlertid UV-stråler, og i teorien kan overdreven bruk av solkrem føre til at man ikke får laget nok D vitamin"

Tror vel poenget er at man kan trenge en kort stund (noen minutter) uten solkrem, men at man ellers bør bruke solkrem. 

Hvis man faktisk tar med hele avsnittet, istedet for å bare klippe det man selv ønsker, så ser man at resten av teksten motsier nettopp det du hevder.

Sitat

Men ingen solkrem blokkerer 100% av solstrålene, selv om emballasjen sier 100 SPF. Du vil fortsatt få omtrent 2 til 3% av UVB-strålene, nok til at kroppen din kan lage vitamin D.

Anonymkode: a4ddb...3f9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man faktisk tar med hele avsnittet, istedet for å bare klippe det man selv ønsker, så ser man at resten av teksten motsier nettopp det du hevder.

Anonymkode: a4ddb...3f9

Jeg skrev ikke at solkrem blokkerte ut alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birch Juice Moisturizing Sunscreen SPF 50
eller La Roche-Posay Anthelios UVMUNE Ultralight Cream SPF50+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo den beste!

Actinica Lotion SPF 50+ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...