Gå til innhold

Voksen venninne som vil overnatte når hun er hos meg, og ønsker at jeg overnatter hos henne..

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 12.41):

Kanskje hun liker deg mer enn det du liker henne?

Anonymkode: 9641a...215

Ekspander  

Ja

Ts

Anonymkode: a8713...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 12.45):

Hva er valgene hennes hvis ikkr hun overnatter? Finnes det transport til dit hun bor, eller må ta taxi i evigheter? Dette vil jo være relevant også tenker jeg... 

Jeg er helt som deg, og synes ikke det er sært. Det er viktig at du tør å si ifra om dette tynger på deg. Men, det kan jo hende at en naturlig konsekvens blir at dere ikke kan møtes på kveldstid, dersom det blir vanskelig for henne å komme seg hjem. 

Anonymkode: e6d61...bce

Ekspander  

Hun kan ta siste buss eller nattbuss

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 12.53):

«Angående å sove over så må jeg bare være ærlig og si at nå når jeg er så voksen har jeg skjønt hvor introvert jeg er, så jeg prøver å leve litt mer egoistisk enn tidligere. Kan kanskje oppleves litt kjipt, men det er ikke pga hvordan andre er, men min kapasitet på å være sosial. Så det betyr at jeg hverken sover hos andre eller ønsker andre på overnatting hos meg, rett og slett fordi det er slik jeg må ha det for å kunne kose meg med en venninneekveld med uten å være redd for å bli utslitt etterpå 😊 Så klarer du å ordne deg skyss hjem på kvelden, eller er det bedre at jeg kommer til deg og så ordner jeg skyss? For hvis det blir vanskelig her kan vi heller møtes hos deg så mine issues ikke blir trøbbel for deg 😊»

Anonymkode: 4bfd6...6b6

Ekspander  

Noe sånt ja😉

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 12.58):

Ingen av dere er rare, dere er bare forskjellige og har vokst fra hverandre. 
hvorfor tok dere opp kontakten igjen? 

Anonymkode: bea4c...92c

Ekspander  

Hun kontaktet meg da hun ble skilt fordi hun oppdaget at hun ikke hadde egne venner.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 13.04):

Hva med å møtes på midten? Du kan reise hjem til din seng når du er hos henne, hun kan overnatte hos deg. Så fryktelig mange ganger i løpet av året kan det vel ikke dreie seg om? Da jeg hadde toroms lot jeg venninnen overta seng og soverom, mens jeg lå på sofa i stua. Ja, senga mi var mye bedre enn sofaen, men hun kunne stå opp sent, jeg sto opp tidlig, drakk kaffe og styrte med mitt. 

Anonymkode: b0c58...cbe

Ekspander  

Jeg er for lang er sofaen, men hun får plass

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.40):

Jeg sover stortsett alltid over hos en venninne som bor 2 timer unna, og hun hos meg. Da blir det sofaen hos henne. Og hos meg sover vi ofte i samme seng, vi kjenner hverandre godt og drar på ferie flere ganger i året der vi deler rom. Uansett når jeg har besøk av andre venninner så får de ofte sove i senga, og jeg tar sofaen. Jeg synes det er spesielt å ikke overnatte hvis det er lang avstand, er det 30 min så ser jeg ikke problemet med å dra hjem, med mindre man vil kose seg med vin e.l.

Anonymkode: 85d09...3a9

Ekspander  

Hun bor maks 30 min unna med buss

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde dratt hjem til meg selv når jeg er hos henne. Også vet jeg ikke helt om jeg heller hadde klart å si nei til noen som ønsket å overnatte med mindre det skjer flere ganger i året. Tipper jeg hadde svelget den kamelen og latt henne sove på sofaen, men levd som jeg ellers pleier dagen etter jeg har hatt besøk. Dvs jeg liker å stå opp relativt tidlig, støvsuge, rydde, dra ut å ordne ærender/kjøpe med noe digg frokost hjem eller spise den ute. Så får hun jo innrette seg etter dine planer (stikke tidlig eller tilby seg å hjelpe og rydde/ordne frokost som en normal gjest). 

Synes ingen av dere er rare sånn sett, men synes hun grenser til frekk om hun ligger og drar seg til langt utpå dagen i noen andre sin stue. 

Anonymkode: 63d4b...c11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.53):

Hun bor maks 30 min unna med buss

Ts

Ekspander  

I første innleggene hørtes det ut som det var snakk om lang vei. 30 min med buss, da tenker jeg du sier det ikke passer at hun overnatter da du har tidlig planer så drar hun hjem til seg. Det er helt innafor. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 12.31):

Det er greit å gi beskjed om at jeg ikke ønsker å overnatte hos henne og at jeg sover best i sengen min, men det som er vanskelig er å si at hun ikke kan sove over hos meg.

Ts

Ekspander  

- Du må gjerne komme på besøk, men det passer ikke at du overnatter

- Men det blir så langt å reise hjem på kvelden!

- Ja, ser det, men det passer likevel ikke at du overnatter

- Det virker som du liker meg lenger!

- Leit at du føler det sånn. Du er velkommen, og jeg vil gjerne være sammen med deg, men det passer ikke at du overnatter. 

- Men det passer jo aldri!

- Nei, det gjør ikke det. 

Anonymkode: f81d1...4f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.58):

- Du må gjerne komme på besøk, men det passer ikke at du overnatter

- Men det blir så langt å reise hjem på kvelden!

- Ja, ser det, men det passer likevel ikke at du overnatter

- Det virker som du liker meg lenger!

- Leit at du føler det sånn. Du er velkommen, og jeg vil gjerne være sammen med deg, men det passer ikke at du overnatter. 

- Men det passer jo aldri!

- Nei, det gjør ikke det. 

Ekspander  

«Jeg står opp tidlig, så du kan overnatte, men klokka ni spiser vi frokost».

Så stivbeinte mange av dere er er det rart dere har venner i det hele tatt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.00):

«Jeg står opp tidlig, så du kan overnatte, men klokka ni spiser vi frokost».

Så stivbeinte mange av dere er er det rart dere har venner i det hele tatt. 

Ekspander  

Jo, da, har mange venner! Men det høres ikke egentlig ut som TS har så lyst til å være nær venn med denne personen lengre, siden de har vokst fra hverandre. Da er det noen valg TS kan ta: Avslutte vennskapet. La seg overkjøre (som lett kan føre til at hun ikke orker mer og avslutter kontakten). Eller sette grenser hun trives med.

Og da syns jeg personlig at gode grenser er et godt valg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.57):

I første innleggene hørtes det ut som det var snakk om lang vei. 30 min med buss, da tenker jeg du sier det ikke passer at hun overnatter da du har tidlig planer så drar hun hjem til seg. Det er helt innafor. 

Ekspander  

Bussene går sjeldent

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 14.51):

Hun kontaktet meg da hun ble skilt fordi hun oppdaget at hun ikke hadde egne venner.

Ts

Ekspander  

Hva mener du med "egne venner"? 

Du omtaler deg selv som en venn av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres ikke ut som om du liker henne? må ikke være venner med alle som tar kontakt😧

Anonymkode: bc62e...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å være direkte og tydelige om hva de ønsker og ikke ønsker?

Skulle ikke kvinner ha veldig god emosjonell og sosial intelligens samt best på å kommunisere? 

Daglig treffer jeg på kvinner som møter seg selv i døra hvor de prater seg opp hvor flinke og selvstendige de er i alt, men så faller korthuset sammen over den enkleste ting som å stå opp for seg selv. 

Anonymkode: 37ae3...2fb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.26):

Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å være direkte og tydelige om hva de ønsker og ikke ønsker?

Skulle ikke kvinner ha veldig god emosjonell og sosial intelligens samt best på å kommunisere? 

Daglig treffer jeg på kvinner som møter seg selv i døra hvor de prater seg opp hvor flinke og selvstendige de er i alt, men så faller korthuset sammen over den enkleste ting som å stå opp for seg selv. 

Ekspander  

💯👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er litt todelt her….

Først tenker jeg at hvis dette er et vennskap du ønsker å bevare, så overlever du vel en overnatting av og til. Det er vel ikke så ofte dette er aktuelt? Hvis ikke må du bare melde ut at du ikke får sove om du har overnattingsgjester i stua, eller noe. Er hun en god venninne bør hun tåle å høre det. 

På den annen siden skjønner jeg at du hater slike overnattinger. Det gjør jeg også. Min mann derimot elsker det, og hans kompiser likeså. Så når de kommer til byen vi bor i har de tidligere hatt en klar forventning om at alt skal være som på 90-tallet, der de sover i sofaer og på madrasser i stua til langt på formiddag . Dette passer oss ekstremt dårlig da vi har to små barn som ofte er tidlig oppe. I tillegg hater jeg å ha alkohol-stinkende, snorkende, halvnakne voksne mannfolk liggende i det som er vårt felles oppholdsrom med barna. Jeg har derfor gitt beskjed om at denne typen overnatting er uaktuelt. 

Anonymkode: 6036d...742

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.26):

Ekspander  

Fordi mange hele livet har blitt lært opp til å alltid sette andres behov  og ønsker først.

Anonymkode: 42a0c...9c1

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.24):

Hva mener du med "egne venner"? 

Du omtaler deg selv som en venn av henne. 

Ekspander  

Vennene hun hadde var tydeligvis mannens venner og ble borte etter skilsmissen. TS har jo skrevet at hun tok kontakt med henne etter skilsmissen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, du kan foreslå å møtes på dagen for lunsj eller lignende slik at det blir enklere å reise hjem igjen. Det er helt i orden å ikke ønske overnatting, og skulle hun bli fornærmet så er det faktisk ikke så farlig. Du tilbyr det du er villig til i vennskapet og så er det opp til venninnen din om det passer henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...