Gå til innhold

Voksen venninne som vil overnatte når hun er hos meg, og ønsker at jeg overnatter hos henne..

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Nei du er ikke rar. Når man passerer en viss alder er egen seng for de fleste å foretrekke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er greit å gi beskjed om at jeg ikke ønsker å overnatte hos henne og at jeg sover best i sengen min, men det som er vanskelig er å si at hun ikke kan sove over hos meg.

Ts

Anonymkode: a8713...45d

Men du har faktisk bare to valg her - si fra eller føy deg, og lev med resultatene av valget du selv har tatt. Det finnes ingen murakuløs tredje løsning hvor du får det som vil helt uten hverken innsats eller følger. Og igjen, dette er og bør være en bagatell for dere begge 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du må jo bare si det som det er.

Jeg trives med å henge med deg, men jeg vil ikke ha overnattinger.

Jeg trives best å sove i egen seng og jeg har ikke plass til overnattingsgjester.

Klart, her bor jeg veldig sentralt og har heller ikke gjesterom. Har luftmadrass på gulvet inne på mitt soverom når venninner overnatter etter en bytur.

Da får jeg sengen min og ingen er i veien for hverandre på morgenen.

Anonymkode: 6c6f4...a41

Hun er ikke en så god venninne at jeg vil ha henne på gjesteseng inne på mitt soverom, så da er det bedre at hun sover på sofaen, selv om det er stress.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er greit å gi beskjed om at jeg ikke ønsker å overnatte hos henne og at jeg sover best i sengen min, men det som er vanskelig er å si at hun ikke kan sove over hos meg.

Ts

Bare si fra, selv om det er vanskelig. Dere er jo voksne nå begge to. Og hvis du ikke vil si fra er det jo egentlig ingen poeng med denne tråden. 

Anonymkode: a699f...3fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje hun liker deg mer enn det du liker henne?

Anonymkode: 9641a...215

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun blir lett skuffet og tar ofte ting opp i verste mening, og da får jeg så j***** dårlig samvittighet

Ts

Hva er valgene hennes hvis ikkr hun overnatter? Finnes det transport til dit hun bor, eller må ta taxi i evigheter? Dette vil jo være relevant også tenker jeg... 

Jeg er helt som deg, og synes ikke det er sært. Det er viktig at du tør å si ifra om dette tynger på deg. Men, det kan jo hende at en naturlig konsekvens blir at dere ikke kan møtes på kveldstid, dersom det blir vanskelig for henne å komme seg hjem. 

Anonymkode: e6d61...bce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er utrolig rart å være et voksent menneske - til og med ha oppdratt barn - og så ute av stand til å sette grenser for seg selv og kommunisere dem, ja.

Anonymkode: 1b2a5...22b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jo gi beskjed. Jeg bor selv sentralt i Oslo, på 33 m2. Og etter x antall overnattinger av folk som skulle spare penger på hotell måtte jeg droppe at andre overnattet. Jeg liker hverken å ha overnatting i stue-kjøkkenet, eller å være på overnatting(uansett hvor stort hus det er). Får bare være en weirdo. I det minste en som får sove🤗

Anonymkode: bc62e...687

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun er ikke en så god venninne at jeg vil ha henne på gjesteseng inne på mitt soverom, så da er det bedre at hun sover på sofaen, selv om det er stress.

Ts

«Angående å sove over så må jeg bare være ærlig og si at nå når jeg er så voksen har jeg skjønt hvor introvert jeg er, så jeg prøver å leve litt mer egoistisk enn tidligere. Kan kanskje oppleves litt kjipt, men det er ikke pga hvordan andre er, men min kapasitet på å være sosial. Så det betyr at jeg hverken sover hos andre eller ønsker andre på overnatting hos meg, rett og slett fordi det er slik jeg må ha det for å kunne kose meg med en venninneekveld med uten å være redd for å bli utslitt etterpå 😊 Så klarer du å ordne deg skyss hjem på kvelden, eller er det bedre at jeg kommer til deg og så ordner jeg skyss? For hvis det blir vanskelig her kan vi heller møtes hos deg så mine issues ikke blir trøbbel for deg 😊»

Anonymkode: 4bfd6...6b6

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor god kollektivforbindelse er det? For jeg tenker at hvem som er sær og vanskelig avhenger mye av det. Hvis besøket alltid må avbrytes tidlig pga transport, så skjønner jeg at venninnen din syns overnatting er det beste. Folk med bil vil jo kunne være på besøk så lenge de vil, uten at overnatting er et tema. 

Anonymkode: 71229...246

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen av dere er rare, dere er bare forskjellige og har vokst fra hverandre. 
hvorfor tok dere opp kontakten igjen? 

Anonymkode: bea4c...92c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ulven skrev (24 minutter siden):

Nei du er ikke rar. Når man passerer en viss alder er egen seng for de fleste å foretrekke. 

Hvordan holder man kontakt med folk da? Altså, jeg er litt som ts som foretrekker tidlige kvelder, min seng og min pute, men de som jeg ØNSKER kontakt med må jeg jo la overnatte eller overnatte hos . Jeg var helt utslitt etter overnatting hos en venninne med veldig mye mer energi enn meg forrige helg. Vi bor 2 timers togreise unna hverandre. Så valget blir jo mellom og kutte kontakten eller være litt sliten et par søndager i året. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å møtes på midten? Du kan reise hjem til din seng når du er hos henne, hun kan overnatte hos deg. Så fryktelig mange ganger i løpet av året kan det vel ikke dreie seg om? Da jeg hadde toroms lot jeg venninnen overta seng og soverom, mens jeg lå på sofa i stua. Ja, senga mi var mye bedre enn sofaen, men hun kunne stå opp sent, jeg sto opp tidlig, drakk kaffe og styrte med mitt. 

Anonymkode: b0c58...cbe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rart hvor forskjellige folk er på dette. Fram til jeg var oppe i 30-årene tenkte jeg aldri på det som noe problem, har bare 2-roms men ganske vanlig med overnatingsgjester dengang da - familie/vennner/kollger - som kunne nyte godt av en sofa sentralt i Oslo.

Men nå - når jeg nærmer meg seksti (mann) er dette blitt fullstendig uaktuelt. Det er nesten også en medvirkende grunn til at jeg ikke ønsker å oppgradere til 3-roms. Da hadde det blitt mer press. Ikke så lenge siden at en fetter godt opp i årene pluteselig spurte om overnating 1-2 dager (!!) - har ikke sett han på veldig lenge, så synes henvendelsen var frekk - reett og slett - hvor skulle han gjøre av seg på dagen.. og jeg har jo mine planer...

...bortsett fra hos foreldrene mine sover jeg stort sett nesten alltid bare på hotell om det er mulig. Synes f.eks. det er på grensen til ekkelt å bruke andres bad...

Anonymkode: acaa9...aa3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

«Angående å sove over så må jeg bare være ærlig og si at nå når jeg er så voksen har jeg skjønt hvor introvert jeg er, så jeg prøver å leve litt mer egoistisk enn tidligere. Kan kanskje oppleves litt kjipt, men det er ikke pga hvordan andre er, men min kapasitet på å være sosial. 

Alt for stort fokus på at man er egoistisk og kjip som ikke ønsker overnatting, og det er man jo ikke. Spesielt ikke når det går begge veier og man verken vil overnatte selv eller ha overnattingsgjester. Syns ikke man trenger legge seg så flat som dette.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan holder man kontakt med folk da? Altså, jeg er litt som ts som foretrekker tidlige kvelder, min seng og min pute, men de som jeg ØNSKER kontakt med må jeg jo la overnatte eller overnatte hos . Jeg var helt utslitt etter overnatting hos en venninne med veldig mye mer energi enn meg forrige helg. Vi bor 2 timers togreise unna hverandre. Så valget blir jo mellom og kutte kontakten eller være litt sliten et par søndager i året. 

To timers reise uten overnatting går da veldig fint i en helg. Man kan være sammen hele dagen hvis man drar tidlig og hjem sent. De fleste skal vel uansett på jobb på mandagen. Mange har til og med like lang pendlertid til jobb som dette, og da hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg godt. Har selv overnattet mange ganger med mine venninner, sovet i alles senger og det har vært veldig hyggelig det altså. Men jeg kjenner jo at nå som jeg er eldre synes jeg det er utrooooolig deilig å bare sove alene, breie meg ut som jeg vil uten å måtte ta hensyn til andre. Så du er jo ikke rar. Man er bare voksen og komfortabel med andre ting.

Anonymkode: 87193...ef1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ikke passer så må en si nei og holde fast på det. :)  Jeg forstår deg kjempegodt! 
Det var ok før da jeg var mye yngre. Nå er det utenkelig i mitt lille rede. :sover:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Alt for stort fokus på at man er egoistisk og kjip som ikke ønsker overnatting, og det er man jo ikke. Spesielt ikke når det går begge veier og man verken vil overnatte selv eller ha overnattingsgjester. Syns ikke man trenger legge seg så flat som dette.

To timers reise uten overnatting går da veldig fint i en helg. Man kan være sammen hele dagen hvis man drar tidlig og hjem sent. De fleste skal vel uansett på jobb på mandagen. Mange har til og med like lang pendlertid til jobb som dette, og da hver dag. 

Jeg er helt enig i at man ikke trenger å legge seg så flat, men nå har TS lagt frem at dette er ei venninne som blir veldig lett fornærmet og er mentalt kanskje litt umoden. Derfor skrevet slik.

Jeg sier rett ut til mine venner at jeg må ha alenetid, så her overnattes det ikke noen veier 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg syns du er rar. 

Anonymkode: ebe17...d5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sover stortsett alltid over hos en venninne som bor 2 timer unna, og hun hos meg. Da blir det sofaen hos henne. Og hos meg sover vi ofte i samme seng, vi kjenner hverandre godt og drar på ferie flere ganger i året der vi deler rom. Uansett når jeg har besøk av andre venninner så får de ofte sove i senga, og jeg tar sofaen. Jeg synes det er spesielt å ikke overnatte hvis det er lang avstand, er det 30 min så ser jeg ikke problemet med å dra hjem, med mindre man vil kose seg med vin e.l.

Anonymkode: 85d09...3a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...