Gå til innhold

Voksen venninne som vil overnatte når hun er hos meg, og ønsker at jeg overnatter hos henne..

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått kontakt med en venninne etter at vi ikke hadde kontakt på over 20 år.

Jeg merker at årene har gått og at jeg ikke er den jenten på 23 år som jeg var for drøyt 20 år siden, men at hun er mye den samme.

Vi er begge skilte med utflyttede barn, og jeg bor i sentrum av byen mens hun bor på landet, og siden ingen av oss har bil, er det litt reisevei.

Før når vi begge bodde i kollektiv, så sov vi ofte over hos hverandre eller rettere sagt "kubbet" på sofaen etter nachspiel.

Dette er noe jeg ikke savner som godt voksen, og jeg liker best å sove i min seng med Tempur puten min, men hun ønsker at jeg overnatter og at hun selv også overnatter når hun besøker meg.

Jeg har en toroms, så da må hun overnatte på sofaen og det liker jeg dårlig for da får jeg ikke legge meg når jeg vil, og når jeg våkner dagen etter så ligger hun og sover i stuen og kommer seg ikke ut døren før i 13-14 tiden, og da er halve dagen min borte.

Når vi snakker om at jeg skal besøke henne, så sier hun at jeg må være der hele kvelden og overnatte til dagen etter, men jeg har ikke lyst og har problemer med å si det til henne fordi hun blir skuffet.

Jeg har heller ikke lyst at hun skal overnatte hos meg, men føler meg så sær og vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det til henne.

Hun er mest opptatt av at vi skal være venninner.

Uff 🙉 er jeg rar?

Anonymkode: a8713...45d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ønsker du en ærlig mening? Ja!

Anonymkode: 89a03...0f8

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du si nei til overnattinger, da. Si du har blitt gammel og vanskelig på søvn og lyder.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg syns ikke du er rar, og du må jo bare si rett ut til henne at du ikke ønsker overnatting. Vi (jeg og samboer) har også venner som vil ha oss med på hyttetur, over på middag, ønsker at vi skal komme innom om vi reiser forbi osv, men jeg takker nei med forklaringen om at jeg ikke orker overnatting hos andre. Vi bor heller på hotell eller lignende i nærheten om det er for langt hjemmefra.

Anonymkode: 4d3c0...e78

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg godt jeg 😊 Sosialt lag er hyggelig, men jeg trenger litt tid for meg selv etterpå. Og jeg slapper best av hjemme, uten besøk. 

Anonymkode: 8c661...9d9

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner deg godt jeg 😊 Sosialt lag er hyggelig, men jeg trenger litt tid for meg selv etterpå. Og jeg slapper best av hjemme, uten besøk. 

*overnattingsbesøk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er ikke rar som ikke ønsker overnatting. Men kanskje litt people pleaser siden du sliter med å si nei? At hun blir skuffet må hun takle selv.

Anonymkode: 23ca0...f38

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er du rar som må gjøre dette til et stort problem, heller enn å bare si fra til henne om hva du foretrekker. Jeg (40+) har venner jeg fortsatt overnatter hos, venner det ikke (lenger) frister å overnatte hos og venner som pleide å overnatte hos meg, men som jeg pga egen helse ikke lenger orker å ha på overnatting. Ikke noe av dette er et problem for noen av de involverte, men vi må jo kommunisere. 

Endret av Daria
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jo bare si det som det er.

Jeg trives med å henge med deg, men jeg vil ikke ha overnattinger.

Jeg trives best å sove i egen seng og jeg har ikke plass til overnattingsgjester.

Klart, her bor jeg veldig sentralt og har heller ikke gjesterom. Har luftmadrass på gulvet inne på mitt soverom når venninner overnatter etter en bytur.

Da får jeg sengen min og ingen er i veien for hverandre på morgenen.

Anonymkode: 6c6f4...a41

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ting er annerledes når jeg er voksen enn når jeg var ung ja. Jeg liker å dra hjem for p sove jeg å. Ellers så ligger jeg heller på hotell. Folk får jo ligge over hvis dem vil. Men de fleste er som meg. Så dem drar hjem igjen. Jeg er kjempe var for ukjente lyder. Så når jeg er på ferie så sover jeg med sov i ro. Jeg får ubehag i ørene etter på. Så jeg prøver å unngå å bruke dem hvis jeg kan unngå det. 

Anonymkode: 8b6c8...d9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ønsker du en ærlig mening? Ja!

Anonymkode: 89a03...0f8

Hadde jeg hatt et ekstra soverom kunne hun sovet der inne, men jeg orker bare ikke folk liggende på sofaen til langt ut på dag.

Når jeg er sosial så ønsker jeg å gå hjem til meg selv etterpå, eller å avslutte selskapet når jeg ønsker å gå å legge meg.

Jeg har jo selvfølgelig etter at jeg ble voksen vært på fest som har vart til langt på natt, og da har jeg kubbet i en seng eller på en sofa, men det har ikke vært planlagt fordi jeg har blitt for full.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (4 minutter siden):

Først og fremst er du rar som må gjøre dette til et stort problem, heller enn å bare si fra til henne om hva du foretrekker. Jeg (40+) har venner jeg fortsatt overnatter hos, venner det ikke (lenger) frister å overnatte hos og venner som pleide å overnatte hos meg, men som jeg pga egen helse ikke lenger orker å ha på overnatting. Ikke noe av dette er et problem for noen av de involverte, men vi må jo kommunisere. 

Har du flere soverom eller kun en toroms?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (4 minutter siden):

Hun blir lett skuffet og tar ofte ting opp i verste mening, og da får jeg så j***** dårlig samvittighet

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, du er ikke rar. vi er mange som vokser fra slikt. Men da må man si fra, selvsagt.

Anonymkode: a699f...3fb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun blir lett skuffet og tar ofte ting opp i verste mening, og da får jeg så j***** dårlig samvittighet

Ts

Men det er henne følelser og noe hun må jobbe med i seg selv.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg orker heller ikke overnatting hverken hos meg eller andre.

Anonymkode: 081d5...f15

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Ingen voksne mennesker tar skade av hverken skuffelse eller dårlig samvittighet, tvert imot kan man vokse på og lære av å måtte forholde seg til begge deler. Et mer relevant spørsmål her er jo om det er verdt å ha et vennskap hvor du ikke tør å si fra om såpass enkle ting...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun lever og tenker ganske likt slik som hun gjorde for over 20 år siden, mens jeg har forandret meg mye mer enn hva jeg var klar over da jeg ble kjent med henne igjen.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun lever og tenker ganske likt slik som hun gjorde for over 20 år siden, mens jeg har forandret meg mye mer enn hva jeg var klar over da jeg ble kjent med henne igjen.

Ts

Og hun må tåle å høre hva du trenger for at dette vennskapet ikke skal føles som en negativ greie.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (Akkurat nå):

Ingen voksne mennesker tar skade av hverken skuffelse eller dårlig samvittighet, tvert imot kan man vokse på og lære av å måtte forholde seg til begge deler. Et mer relevant spørsmål her er jo om det er verdt å ha et vennskap hvor du ikke tør å si fra om såpass enkle ting...

Det er greit å gi beskjed om at jeg ikke ønsker å overnatte hos henne og at jeg sover best i sengen min, men det som er vanskelig er å si at hun ikke kan sove over hos meg.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...