AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Skrevet 22. mars Er det greit av kjæresten å kalle meg tykk og be meg spise sunnere? Selv spiser han feit pizza hver dag.. Anonymkode: e7d50...aef
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Skrevet 22. mars Avhengig av kontekst, stort sett nei. Anonymkode: 3b2a5...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Skrevet 22. mars Som en generell regel: JA, man må kunne snakke sammen om partners helse og vekt i et langvarig forhold. Hvis man skal holde ut sammen, må man kunne uttrykke sine egne preferanser og ha rom til å ta opp temaet med kjæresten hvis de endrer seg på en måte man ikke trives med. Men denne samtalen må gå begge veier og må komme av omsorg for hverandre. Eksempel: Jeg hadde en periode da jeg gikk sakte men sikkert oppover i vekt (litt uten å innse det selv), ble i dårligere form og fikk dårligere selvtillit. Da tok samboeren min opp temaet - noe som først var sårende, men som jeg er kjempetakknemlig for nå. Jeg føler meg MYE bedre nå som jeg har gått ned litt, trener og er fornøyd med kroppen min. Det hadde jeg nok ikke klart uten hans hjelp. Han holder seg i god form, trener og spiser sunt. På en annen side: dette må gå begge veier. Hvis han er dvask og daff, og samtidig forventer at du skal jobbe med deg selv for hans preferanser, men han skal ikke jobbe med seg selv for dine preferanser, da har du et problem. Hvis han skal ha noe å si, må han også ta tak i seg selv, og du må kunne snakke med han om det. Så TS, kan du si det samme til han og bli hørt? Anonymkode: 40644...369 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det greit av kjæresten å kalle meg tykk og be meg spise sunnere? Selv spiser han feit pizza hver dag.. Anonymkode: e7d50...aef Nei, jeg synes ikke det. Det er frekt å kalle noen for tykke! Ihvertfall bør han da avstå fra slik mat selv, siden han er så opptatt av sunn mat! Anonymkode: 9901a...cab
Macro Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars Det er jo du som avgjør om det er greit eller ikke. Noen tåler å spise pizza hver dag, andre eser ut om de spiser 6 jordbær i stedet for 5. Som en annen sa kommer det mye an på kontekst. Om han brukte det som angrep når dere kranglet om oppvasken tenker jeg det er ugreit. Om han sa det fordi han har mistet tenning osv blir det jo en annen sak. Da ønsker han trolig å gjenvinne gnistrn for forholdet.
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars Er han tjukk da? Egentlig bør han spise det han vil selv om du skal spise sunt Anonymkode: 95a07...224
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Samboer har skiftet fra aktiv jobb til kontor og jeg er høygravid. Vi har begge gått opp i vekt av ulike årsaker, og selv om ikke den fysiske vekten hans plager meg, så tenker jeg på helse da vi er pluss/minus 40 og skal bli småbarnsforeldre. Så jeg tok opp, på en fin måte, her om dagen at når baby kommer så må vi seriøst ta oss sammen. Akkurat nå klarer jeg ikke være fysisk aktiv på grunn av alvorlig bekkenløsning, men spiser sunt og gjør det jeg kan. Vi som foreldre må gå foran som gode eksempler, og det innebærer å ha en god fysisk helse. Det å være aktiv må prioriteres, og jeg vet at her må jeg være pådriver for at min mann skal bli mer aktiv. For helsa vår. Men jeg ville aldri kalt han feit og selv vært en overvektig slappfisk, og hadde aldri akseptert å blitt kalt det samme tilbake. Det er ikke spesielt hyggelig, og for å være ærlig: mange menn krever at dama skal være slank og flott og ser ut som potetsekker selv og mener det er helt greit. Så får du finne ut selv da, hva du aksepterer i livet ditt. Du kan ikke endre han, du kan kun endre hva du synes er greit. Synes du ikke det er greit så må du selv kreve at han slutter å være ufin mot deg. Slutter han ikke, da må du igjen velge om du skal fortsette å være sammen med han og dermed akseptere han og at han er ufin, eller så må du gå ut at forholdet. Det er ditt, og kun ditt valg. Anonymkode: b0220...7f8
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Skrevet 23. mars Hvis du synes det er greit, så er det greit. Hvis du IKKE synes det er greit, så er det ikke greit. Hvis HAN synes det er greit, mens du IKKE synes det er greit, så er det ikke greit Anonymkode: e8395...ea1
Christina82 Skrevet 24. mars #9 Skrevet 24. mars Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg