Gå til innhold

For tidlig å gå i skjørt når man skal være ute nå? (syd på Østlandet)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker type knelangt forutsatt at man har på seg strømpebukse så klart (vinterbleike legger).🤔

Anonymkode: eb0cb...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer an på hvor lett du fryser det, og hvor lenge du skal være ute. 

Anonymkode: 09d5d...67b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i nord og har gått i kjole hele vinteren, så etter min mening er det aldri for tidlig. :ler:

Anonymkode: 2ee7f...623

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på deg det. Verste jeg vet er når andre sier "neeeeei da, det er ikke kaldt/varmt" og så står en der da og fryser eller har kledd på seg noe som ikke fungerer for meg i forhold til temperatur.

Her må en rett og slett stikke pekefingeren i luften og synse selv 

Jeg er en frysepinn fra vestlandet, Kan kle meg i skjørt og strømpebukse om jeg bare skal til og fra jobb men å være ute en hel dag krever kanskje en annen bekledning. Men det er meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går i kjole og skjørt hele året. Det er null problem.

Hilsen Oslo

Anonymkode: dcaee...339

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og går i kjole og skjørt hele året. Til og med om jeg skal tilbringe hele dagen på skogtur eller lignende. Det er bare å ha på seg gode ullstrømpebukser og ulltightser det. 

Anonymkode: 4c039...68a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner faktisk ikke spørsmålet jeg - hvis du synes det er varmt nok med de klærne du tar på det, så går du da i akkurat det du selv vil??

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tenker type knelangt forutsatt at man har på seg strømpebukse så klart (vinterbleike legger).🤔

Noen av oss går i kjole og skjørt hele året, men vi tar på oss strømpebukser og tykt fottøy.

Anonymkode: b0eac...8c6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner faktisk ikke spørsmålet jeg - hvis du synes det er varmt nok med de klærne du tar på det, så går du da i akkurat det du selv vil??

Men problemet er jo at det er så mange som må ytre sine meninger, også folk en treffer på gata. "Nei gid, skal du gå å bli forkjøla nå da, går ikke an å prise sommeren alt nå"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men problemet er jo at det er så mange som må ytre sine meninger, også folk en treffer på gata. "Nei gid, skal du gå å bli forkjøla nå da, går ikke an å prise sommeren alt nå"?

Hvorfor skulle dette være et problem? SÅ mange voksne som kommenterer hva andre voksne har på seg, finnes det ikke. Man bruker da selvfølgelig det man selv vil, når man vil...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Med strømpebukse under burde det gå greit? Men lårkort uten strømpebukse blir nok i kaldeste laget.

Endret av Grüner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med skjørt og kjole hver dag hele året og skjønner ikke problemstillingen... Jeg har heller aldri noensinne opplevd at noen kommenterer det - bortsett da jeg var tilskuer på skirenn og noen var misunnelige på mitt tykke, varme, ankellange fleeceskjørt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går i det hele året. 

Anonymkode: 2310b...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det norske folkeslaget er ekstremt konfliktsky og selv om noen hadde satt på et busstopp med willy wonka kostyme hadde sjangsen for å få negative kommentarer vært små til mikroskopisk. De fleste gir totalt blaffen i å snakke og ytre sine meninger til ukjente folk på gaten. 

Kan jeg innimellom tenke mitt om de som jogger i shorts og singlet i 15 minusgrader og  på vinteren? Ja. Sier jeg noe til de? Nei.

Tenker jeg mitt om de ferieturistene  (eller norske for den del) som går på fjelltur med paraply og jeans? Ja. Sier jeg noe til de? Nei. 

Jeg er typisk norsk og konflktsky som 98% av resten av befolkningen er.

Og om du får kommentarer så ja vel, er jo bare til å si at du ikke fryser.

Kle deg slik du vil. Om du ikke fryser spiller det jo ingen rolle om bestemor på 70 fryser. La de tenke hva de vil. Tanker har vi alle sammen det får en fantastisk ikle gjort noe med. Folk tenker sikkert sitt om meg som kler på meg slik at jeg ikke fryser også, enten det er sommer eller vinter, hva så? Jeg har det komfortabelt så gir jo jeg totalt f. i det. Hva er alternativet? Å gå rundt å hakke tenner fordi naboen svetter? Nei litt logisk sans og samling hr en da vel. 

Folk går i skjørt og strømpebukse hele året det er ingen stor oppstandelse. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så en kar gå i shorts denne uken UTEN strømpebukse. Må si at det så kaldt ut og jeg tenkte over det. Men tok det som et sikkert vårtegn ☀️ 

Anonymkode: 07f95...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes også forskjellige typer skjørt og forskjellige typer strømpebukser.

Anonymkode: adfa0...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jøss, hvor finner du slike folk? Jeg har aldri i hele mitt liv møtt folk på gata som kommenterer om jeg er kledd feil i henhold til årstiden... Men det er da vel bare svare at du heldigvis innehar kunnskap om forkjølelse og vet at luftveisinfeksjoner ikke påvirkes av om du har strømpebukser eller bukser på deg...

Anonymkode: 3b30f...f40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg så en kar gå i shorts denne uken UTEN strømpebukse. Må si at det så kaldt ut og jeg tenkte over det. Men tok det som et sikkert vårtegn ☀️ 

Menn pleier vel ikke å bruke strømpebukser heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menn pleier vel ikke å bruke strømpebukser heller?

Det er ikke uvanlig å se at menn bruker shorts over strømpebukse, stillongs eller tights når det er litt kaldt. Nå mener jeg slike tykke, og ikke tynne gjennomsiktige damestrømpebukser. Selv om jeg synes det ser litt dust ut med shorts over treningstights...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke uvanlig å se at menn bruker shorts over strømpebukse, stillongs eller tights når det er litt kaldt. Nå mener jeg slike tykke, og ikke tynne gjennomsiktige damestrømpebukser. Selv om jeg synes det ser litt dust ut med shorts over treningstights...

Stillongs eller tights,- ja. Strømpebukse definitivt nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...