Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forrige eier har begått hærverket. Leiligheten er 1 år gammel, med kostbare løsninger. Derav ga jeg også langt over prisantydning. 

Anonymkode: 7b065...2dd

Forrige eier, som den du kjøpte av? Altså selger? 

Sist jeg kjøpte, sto det noe i kjøpekontrakten om feil og mangler som oppstår frem til overtakelse. Men det høres jo veldig spesielt ut at den som selger deg leiligheten har valgt å begå hærverk for opp i en halv million. Da må jo nesten kjøkken og bad være smadret.

Anonymkode: abe64...42a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hærverk til 4-500k høres jo veeeldig merkelig ut og spesielt at du om dette stemmer underskrev overtakelsen  

• Liker 2
Skrevet

Skal  mye til for å heve et boligkjøp! Er du heldig får du noe igjen på forsikringen

AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (18 minutter siden):

hærverk til 4-500k høres jo veeeldig merkelig ut og spesielt at du om dette stemmer underskrev overtakelsen  

Jeg har hatt fagfolk til besiktigelse av skaden. Tenkte at det ikke ble så kostbart, nei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Forrige eier, som den du kjøpte av? Altså selger? 

Sist jeg kjøpte, sto det noe i kjøpekontrakten om feil og mangler som oppstår frem til overtakelse. Men det høres jo veldig spesielt ut at den som selger deg leiligheten har valgt å begå hærverk for opp i en halv million. Da må jo nesten kjøkken og bad være smadret.

Du kan si at vedkommende ikke er frisk. Noe jeg ikke ante noe om

AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (48 minutter siden):

Skal  mye til for å heve et boligkjøp! Er du heldig får du noe igjen på forsikringen

Så da er det i teorien fritt frem for hærværk av kosbare ting, andre har betalt for, på tross av eierskifteforsikring 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis manglene er av typen hærværk for flere 100’

🤯 Anmelde til politiet hvert fall!! 

Anonymkode: b7e5c...379

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var dilemma ved overtakelse. Alt ble notert, og i og med at jeg kom fra et sted et godt stykke borte, alt av flytting var bestilt til den dagen, var ikke det lett å vite hva man skulle gjøre. 

Da skal man holde tilbake en vesentlig del av summen, som noteres i protokollen. Anbefaler at du kontakter advokat som er spesialist på slike typer saker. Oslo advokatkontor og Forbrukeradvokatene er gode på dette. 

Håper du har boligkjøpsforsikring, da kan du velge ekstern advokat og betale en egenandel. HELP er ymse. Hvis du har forsikring, så må alt rapporteres til dem skriftlig umiddelbart. 

Anonymkode: 64d77...d7f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Har meldt saken inn til forsikringen. Megler couldnt care less, får bare håpe forsikringen er på min side

Gi megler en skikkelig ræva omtale på google. 

Bra at du har forsikring, problemet er at disse boligkjøperforsikringene ikke er plankekjøring. Bra at du har meldt i fra, se an hvordan oppfølging du får. 

Men vit at med slik forsikring så står du fritt til å velge ekstern advokat, mot å betale egenandel. Egenandelen kan i en viss grad dekkes av innboforsikring, avhengig av sakens omfang. 

Anbefaler at du ringer en av disse mandag for gratis vurdering:

Har selv hørt særlig mye bra om Vilde og Glenn Ulrik i slike saker:

https://oslo-advokatkontor.no/advokatene/

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da skal man holde tilbake en vesentlig del av summen, som noteres i protokollen. Anbefaler at du kontakter advokat som er spesialist på slike typer saker. Oslo advokatkontor og Forbrukeradvokatene er gode på dette. 

Håper du har boligkjøpsforsikring, da kan du velge ekstern advokat og betale en egenandel. HELP er ymse. Hvis du har forsikring, så må alt rapporteres til dem skriftlig umiddelbart. 

Ja, har sendt bilder og priser på reparasjon. Er det dyrere med ekstern advokat, enn å bruke de som forsikringsselskapet har?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.47):

Det blir vurdert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 20.03):

Ja, har sendt bilder og priser på reparasjon. Er det dyrere med ekstern advokat, enn å bruke de som forsikringsselskapet har?

Som jeg skrev så betaler du en egenandel, samt du kan ta i bruk rettshjelpsdekningen innboforsikringen din som vil dekke en del utover egenandel. 

Jeg vet ikke hva takstene er på i dag, men dette får du svar på hvis du kontakter advokatene jeg foreslo. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.47):

Men hvis selger var f eks psykotisk i gjerningsøyeblikket, så kan ikke vedkommende straffeforfølges. 

Så her må ts holde tilbake penger og kreve prisavslag i henhold til kostnaden for å ordne opp i skadene.

Skrevet

Selger har begått hærverk, men du vil ikke si hva som er ødelagt, og du godtok leiligheten ved overtagelse? Må være mye skjult hærverk da?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å heve kjøp er generelt vanskelig.
Mest sannsynlig er det bedre å heller kreve avslag eller retting av feilene.

Om du bør bruke egen advokat eller ikke må du sjekke i vilkårene om hva som eventuelt dekkes, så du ikke blir stående med saksomkostninger selv...

Anonymkode: 45fdf...f8e

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (21 minutter siden):

Selger har begått hærverk, men du vil ikke si hva som er ødelagt, og du godtok leiligheten ved overtagelse? Må være mye skjult hærverk da?

Hvis jeg legger ut om hærverket er det lett gjenkjennbart. Jeg godtok leiligheten på bakgrunn at alt er kommentert på overtagelsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis jeg legger ut om hærverket er det lett gjenkjennbart. Jeg godtok leiligheten på bakgrunn at alt er kommentert på overtagelsen. 

Da håper jeg at du ikke har betalt inn alt enda ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (35 minutter siden):

Da håper jeg at du ikke har betalt inn alt enda ...

Det har jeg ikke

Skrevet

Er du ikke redd for å flytte til denne leiligheten mtp. at forrige eier er psykotisk? Man vet jo aldri hva sånne personer kan finne på spesielt når du begynner å føre sak mot dem og holder tilbake en betydelig del av kjøpesummen. Tror jeg ville heller satset på å få hevet kjøpet.

AnonymBruker
Skrevet
Doloressa skrev (1 time siden):

Er du ikke redd for å flytte til denne leiligheten mtp. at forrige eier er psykotisk? Man vet jo aldri hva sånne personer kan finne på spesielt når du begynner å føre sak mot dem og holder tilbake en betydelig del av kjøpesummen. Tror jeg ville heller satset på å få hevet kjøpet.

Men dette er ting jeg overhodet ikke hadde greie på, jeg har bare hatt kontakt med megler. Jeg er jo livredd nå, og føler meg absolutt ikke trygg. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...