AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Jeg har ikke hatt det så greit den siste tiden, de siste årene. Og i desperasjon for å få det bedre, trodde jeg, så var en av tingene jeg forsøkte var å få meg en slags PT og coach. Hun virket veldig, veldig lovende, alt virket veldig bra. Hun skulle ha svimlende nærmere 50 tusen totalt samlet. Her var det inkl en time med fysio for å gå gjennom hele kroppen, time hos lege med fulle blodprøver, 5 PT timer, og 1 år med veiledning og oppfølging. Jeg hadde overhode ikke råd, men valgte å ta det på kredittkort dum nok som jeg var. Tiden var preget av både opp og nedturer. Jeg var veldig åpen om min depresjon og sosiale angst. Og hun annonserer selv med blant annet å hjelpe med både fysisk og psykisk helse. Selve online oppfølging var ca 40 tusen, og det andre var ca 10 tusen. God flyt og fremgang i perioder og perioder med mye nedstemthet og kjipt. Vi fordelte de 5 timene til å skje annen hver måned. Etter to timer hadde jeg ei ulykke og med benbrudd var jeg låst hjemme mer eller mindre. Fysiske PT timer ble avlyst inntil videre. De siste 30 min ukentlig virtuelle samtaler avlyste jeg også ganske rett før de skjedde, typisk samme dag noen timer før. Jeg var på et dårlig sted og var ganske nede og sa det. Det var så sommer og ferie og jeg hørte ikke mer fra henne. Jeg var langt nede og ga blaffen i det meste i livet mitt. Var innom et par ganger for å sjekke matplanen i appen, men den endret seg ikke. Sendte melding til henne og spurte og fikk til svar at hun varierer innimellom. Jeg sjekker matplanen med ulike mellomrom men det er lite endringer. Det er typisk de samme uke etter uke, kanskje en ny middag eller lunsj som blir endret hver måned. Ellers er det ca de samme måltidene (4x7 = 28) måltider uke etter uke. Strengt tatt lite arbeid med det. Jeg har nå startet opp på DPS og får hjelp der. Ting er ikke flott eller fantastisk nå, men en dag om gangen. Uansett så kom disse sure 50 tusen i kredittkortgjeld opp, noe som plager meg. Går på AAP nå så det var en virkelig uansvarlig avgjørelse. Men, hvilket ansvar har denne coach for levering av produkt? Jeg kjøpte 5 fysiske PT timer men brukte kun 2. Ok, det må jeg ta mye ansvar for selv. Men lurer litt på denne oppfølgingen. Jeg betalte ca 40 tusen for 12 mnd oppfølging men i realiteten fikk jeg kun 6. Jeg burde selv absolutt tatt kontakt, men jeg var virkelig langt nede og i en pessimistisk periode hvor alt bare var mørkt. Når man har en slik type tjeneste betalt for, har ikke denne fagpersonene noe ansvar også? Siden mye av grunnen for dette var både psykisk og fysisk helse. Hun visste jeg ventet på DPS og hadde det skikkelig tøft. Har man ikke som fagperson noe ansvar for denne perioden da? Matplanen ble også lite oppdatert, og sammen med manglende oppfølging i 6 mnd tenker jeg at produktet ikke er levert. Jeg bærer selvsagt delt skyld, men har jeg noen rettigheter her for å kunne kreve refundert deler av beløpet? Anonymkode: ab454...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Synes forsåvidt ikke dette er så merkelig, du forsvant jo. Uansett er ikke coach veien å gå for noen, mener jeg, maken til cowboy-bransje. Men går du f.eks til psykolog vil de heller ikke mase på deg for at du setter opp ny time, det er ikke etisk riktig, du må ta kontakt selv. Forskjellen er at du ikke har betalt på forhånd og at du får en kvalitetssikret behandling. Anonymkode: e7680...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes forsåvidt ikke dette er så merkelig, du forsvant jo. Uansett er ikke coach veien å gå for noen, mener jeg, maken til cowboy-bransje. Men går du f.eks til psykolog vil de heller ikke mase på deg for at du setter opp ny time, det er ikke etisk riktig, du må ta kontakt selv. Forskjellen er at du ikke har betalt på forhånd og at du får en kvalitetssikret behandling. Anonymkode: e7680...971 Joda, men at hun ikke i løpet av seks måneder sender en melding og spør hvordan det går og om vi skal planlegge en samtale, er det ikke rart og noe man burde forvente? Jeg sendte en melding noe etterpå med et spørsmål om matplanen, at den var så lik, det svarte hun på at den ble oppdatert innimellom. Men ikke noe mer enn det. Ikke noe spørsmål om hvordan det er eller om vi skal sette opp ny samtale eller PT time. Forøvrig så stemmer det ikke helt det du sier. Jeg fikk influensa og ringte til DPS og måtte avlyse den ene samtalen, da fikk jeg en dag eller to senere brev på helenorge om ny time. Innser nå at coach ikke var riktig. Men jeg var ganske desperat etter å ha det litt greit igjen og gjorde mye teit og unødvendig i desperasjon. Anonymkode: ab454...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Joda, men at hun ikke i løpet av seks måneder sender en melding og spør hvordan det går og om vi skal planlegge en samtale, er det ikke rart og noe man burde forvente? Jeg sendte en melding noe etterpå med et spørsmål om matplanen, at den var så lik, det svarte hun på at den ble oppdatert innimellom. Men ikke noe mer enn det. Ikke noe spørsmål om hvordan det er eller om vi skal sette opp ny samtale eller PT time. Forøvrig så stemmer det ikke helt det du sier. Jeg fikk influensa og ringte til DPS og måtte avlyse den ene samtalen, da fikk jeg en dag eller to senere brev på helenorge om ny time. Innser nå at coach ikke var riktig. Men jeg var ganske desperat etter å ha det litt greit igjen og gjorde mye teit og unødvendig i desperasjon. Anonymkode: ab454...3f5 Ja, jeg tenkte på psykolog privat, i det offentlige har du jo fått innvilget rett til behandling. Privat må du selv ta kontakt ellers blir det ikke satt opp nye timer. Jeg synes coachen nok har lurt deg litt, og at etikken bak praksisen ikke er i orden, med så stor forhåndsbetaling. Kan du ta kontakt nå og si at du ønsker å gjenoppta planen, eller få tilbake noe penger, kanskje? Anonymkode: e7680...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg tenkte på psykolog privat, i det offentlige har du jo fått innvilget rett til behandling. Privat må du selv ta kontakt ellers blir det ikke satt opp nye timer. Jeg synes coachen nok har lurt deg litt, og at etikken bak praksisen ikke er i orden, med så stor forhåndsbetaling. Kan du ta kontakt nå og si at du ønsker å gjenoppta planen, eller få tilbake noe penger, kanskje? Anonymkode: e7680...971 Ok, skjønner. Ja, jeg må kanskje det. Bare gruer meg litt til det, vanskelig, men det var jo oppfordringen jeg fikk. Ville bare høre litt om jeg har "rett" og at jeg ikke er skikkelig teit om jeg hører med henne. Ikke lyst å være den kjipe kunden heller. Men ja ok, jeg sender henne nå også ser hva hun sier. Anonymkode: ab454...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars Betalte du på forskudd? Ble det skrevet kontrakt? Kan virke som om du er lurt. Anonymkode: 3177b...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå