AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Nylig begynt med lifesum appen som sier jeg ikke kan ta mer enn 1200/1300 kalorier. Begynte med dette for ca 10 dager siden og kjenner jeg har ofte skikkelig hodepine. Og ja jeg drikker massse vann. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt hodepine?? Anonymkode: 19a8b...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nylig begynt med lifesum appen som sier jeg ikke kan ta mer enn 1200/1300 kalorier. Begynte med dette for ca 10 dager siden og kjenner jeg har ofte skikkelig hodepine. Og ja jeg drikker massse vann. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt hodepine?? Anonymkode: 19a8b...526 Spise mer. Ikke noe voksent menneske skal spise så lite. En app kjenner ikke kroppen din. Du har nok lagt at du vil ned x antall kilo på kortest mulig tid. Da gir den blanke i hvor få kalorier den tildeler deg. Anonymkode: b9215...73e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nylig begynt med lifesum appen som sier jeg ikke kan ta mer enn 1200/1300 kalorier. Begynte med dette for ca 10 dager siden og kjenner jeg har ofte skikkelig hodepine. Og ja jeg drikker massse vann. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt hodepine?? Anonymkode: 19a8b...526 Spise mer. Du får var vondt i hodet pga energiunderskudd, det er helt vanlig når kroppen får for lite mat. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spise mer. Ikke noe voksent menneske skal spise så lite. En app kjenner ikke kroppen din. Du har nok lagt at du vil ned x antall kilo på kortest mulig tid. Da gir den blanke i hvor få kalorier den tildeler deg. Anonymkode: b9215...73e Tull og tøys. Jeg er ikke158 høy, og på 1400 kalorier vedøikrholder jeg vekten min, jeg må ned på 1200 for å gå ned. Ikke alle er 170 høy vet du😉 Anonymkode: 979b3...249 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 15.00): Tull og tøys. Jeg er ikke158 høy, og på 1400 kalorier vedøikrholder jeg vekten min, jeg må ned på 1200 for å gå ned. Ikke alle er 170 høy vet du😉 Anonymkode: 979b3...249 Kaloriforbruk avhenger ikke av høyde, men av faktorer som vekt, kjønn, muskelmasse, alder og aktivitetsnivå du vedlikeholder ikke på 1400 kalorier med mindre du er typ 5 år gammel. Eller 98 år, 50 kg og sengeliggende. Anonymkode: 3efbf...d5b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Del Skrevet 23. mars https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov Anonymkode: 3efbf...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Del Skrevet 23. mars Du kan prøve å øke salt-inntak. ‘saltshot’ er nødvendig for enkelte Anonymkode: e24c2...c15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Kaloriforbruk avhenger ikke av høyde, men av faktorer som vekt, kjønn, muskelmasse, alder og aktivitetsnivå du vedlikeholder ikke på 1400 kalorier med mindre du er typ 5 år gammel. Eller 98 år, 50 kg og sengeliggende. Anonymkode: 3efbf...d5b Jeg er 165 cm høy og 55 kg. Opprettholder vekten helt fint med 4 brødskiver og en middagsporsjon daglig. Er i full jobb og har 3 barn. Overvektige nordmenn er livredde for sultfølelse. De tåler ikke den minste form for ubehag. Det er derfor 70 % av Norges befolkning er overvektige. Anonymkode: 0d9c2...c09 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er 165 cm høy og 55 kg. Opprettholder vekten helt fint med 4 brødskiver og en middagsporsjon daglig. Er i full jobb og har 3 barn. Overvektige nordmenn er livredde for sultfølelse. De tåler ikke den minste form for ubehag. Det er derfor 70 % av Norges befolkning er overvektige. Anonymkode: 0d9c2...c09 Det stemmer. Selv skal jeg spise 1497 kcal for å holde vekta der den er nå. Regnet ut av kalkulator på melk.no. Spiser jeg mer enn dette vil jeg gå opp i vekt. Anonymkode: 2eaec...8f8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Del Skrevet 23. mars Men spiser du riktig med hensyn til mye proteiner, litt fett og litt karbohydrater f.eks. Har du godt med volum av grønnsaker på tallerkenen. Kalorier er ikke bare kalorier. Det er jo viktig at kroppen får i seg det den trenger også. Spiser du f.eks kun knekkebrød med leverpostei 4 ganger om dagen så får ikke kroppen i seg det den skal. Og da kan man få vondt i hodet, bli slapp eller få andre plager. Anonymkode: 65fd3...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det stemmer. Selv skal jeg spise 1497 kcal for å holde vekta der den er nå. Regnet ut av kalkulator på melk.no. Spiser jeg mer enn dette vil jeg gå opp i vekt. Anonymkode: 2eaec...8f8 Nordmenn må rett og slett lære seg å takle å kjenne på sultfølelse. Det er ikke naturlig for kroppen å dytte i seg mat annenhver time. Det er derfor de aller fleste i landet er overvektige. De trøstespiser, kosespiser og kjedespiser. Jeg er som sagt 165 cm/55 kg med full jobb på sykehus og 3 aktive barn, og jeg spiser mat tilsvarende en brødskive til frokost, en brødskive til lunsj, 1-2 laksefileter + grønn salat til middag samt 1 brødskive til kvelds. Spiser jeg mer enn dette så legger jeg på meg. Er jeg fysen så spiser jeg appelsiner, tranebær, gulrøtter eller drikker te. Anonymkode: 0d9c2...c09 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #12 Del Skrevet 23. mars Hvor mye spiste du før? Altså, hvor mye har du redusert inntaket ditt? Anonymkode: d1687...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #13 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nordmenn må rett og slett lære seg å takle å kjenne på sultfølelse. Det er ikke naturlig for kroppen å dytte i seg mat annenhver time. Det er derfor de aller fleste i landet er overvektige. De trøstespiser, kosespiser og kjedespiser. Jeg er som sagt 165 cm/55 kg med full jobb på sykehus og 3 aktive barn, og jeg spiser mat tilsvarende en brødskive til frokost, en brødskive til lunsj, 1-2 laksefileter + grønn salat til middag samt 1 brødskive til kvelds. Spiser jeg mer enn dette så legger jeg på meg. Er jeg fysen så spiser jeg appelsiner, tranebær, gulrøtter eller drikker te. Anonymkode: 0d9c2...c09 Hvilken brød spiser du? Anonymkode: 19a8b...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #14 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 10.34): Nylig begynt med lifesum appen som sier jeg ikke kan ta mer enn 1200/1300 kalorier. Begynte med dette for ca 10 dager siden og kjenner jeg har ofte skikkelig hodepine. Og ja jeg drikker massse vann. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt hodepine?? Anonymkode: 19a8b...526 Vil tro du får i deg for lite salt i forhold til vannmengden. Anonymkode: 8c1b1...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #15 Del Skrevet 24. mars 1200kcal er knapt nok nok til å holde organene våre i gang. Anonymkode: 81f3e...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 24. mars #16 Del Skrevet 24. mars Poenget her er ikke hvor mange kalorier som du har behov for, men hva du spiser for å oppnå disse kaloriene..... For om du spiser ei plate med sjokolade, har du fort de kaloriene du trenger for å holde vekta, men ikke næringen kroppen trenger for å fungere.... Jeg spiser carnivor.... biff og egg morgen, middag og kveld.... Det fungerer som bare juling.... Pigg og god, selv om jeg går ned i vekt...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #17 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 12.23): Spise mer. Ikke noe voksent menneske skal spise så lite. En app kjenner ikke kroppen din. Du har nok lagt at du vil ned x antall kilo på kortest mulig tid. Da gir den blanke i hvor få kalorier den tildeler deg. Anonymkode: b9215...73e Vi er flere voksne KVINNER som dessverre må spise så lite, og kanskje enda mindre. Overgangsalder, hypothyreose osv kan sette ned forbrenningen kraftig og ødelegge kroppen. Anonymkode: ff127...74a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #18 Del Skrevet 24. mars Haldrup skrev (3 minutter siden): Poenget her er ikke hvor mange kalorier som du har behov for, men hva du spiser for å oppnå disse kaloriene..... For om du spiser ei plate med sjokolade, har du fort de kaloriene du trenger for å holde vekta, men ikke næringen kroppen trenger for å fungere.... Jeg spiser carnivor.... biff og egg morgen, middag og kveld.... Det fungerer som bare juling.... Pigg og god, selv om jeg går ned i vekt...! De fleste har ikke råd til biff tre ganger om dagen hver dag. Anonymkode: ff127...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #19 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nordmenn må rett og slett lære seg å takle å kjenne på sultfølelse. Det er ikke naturlig for kroppen å dytte i seg mat annenhver time. Det er derfor de aller fleste i landet er overvektige. De trøstespiser, kosespiser og kjedespiser. Jeg er som sagt 165 cm/55 kg med full jobb på sykehus og 3 aktive barn, og jeg spiser mat tilsvarende en brødskive til frokost, en brødskive til lunsj, 1-2 laksefileter + grønn salat til middag samt 1 brødskive til kvelds. Spiser jeg mer enn dette så legger jeg på meg. Er jeg fysen så spiser jeg appelsiner, tranebær, gulrøtter eller drikker te. Anonymkode: 0d9c2...c09 Men så trener du heller ikke. Hvis man ønsker å trene, særlig styrke, så holder ikke denne matmengden din. Anonymkode: ff127...74a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #20 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fleste har ikke råd til biff tre ganger om dagen hver dag. Anonymkode: ff127...74a Hvis man dropper brus, juice og godteri kan mye skje også i lommeboka. Anonymkode: b9585...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå