Gå til innhold

Invitert i konfirmasjon - konfirmant med utfordringer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (7 minutter siden):

da ville vel TS skrevet det og ikke brukt "med utfordringer" både i overskrift og i HI tror du ikke? Det er jo noe ganske annet med grenseløs oppførsel kontra sosiale utfordringer tenker jeg.

Grenseløs oppførsel er jo nøyaktig det samme som sosiale utfordringer? Ellers hadde vel ikke ts hatt problemer med å gå i konfirmasjonen. 

Anonymkode: 46d75...b3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Grenseløs oppførsel er jo nøyaktig det samme som sosiale utfordringer? Ellers hadde vel ikke ts hatt problemer med å gå i konfirmasjonen. 

Nei i grunn ikke helt det samme 

Anonymkode: eed2d...27e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://folkehjelp.no/fagblad-sanitet/article/grenseoverskridende-adferd-de-vanskelige-hendelsene

Da ser vi ulikt på det, jeg ser på beskrivelsen TS gir av de sosiale utfordringer som at ungdommen ikke helt finner sin plass, som er noe helt annet for min del enn ref linken over som beskriver grenseløs (grenseoverskridende oppførsel) som forøvrig også er en diagnose innen personlighetsforstyrrelser så jeg hadde ikke behov for å dra det ut i noe helt annet i mine svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne vært min sønn. Han kom litt skjevt ut da han fikk nye venner på ungdomsskolen. Jeg skylder ikke på vennene. Det var hans valg å begynne med hasj. 

Men vi og resten av familien stod ved hans side og så en dag bestemte han seg for å kutte det ut og gå tilbake til vennene han hadde på barneskolen og de tok i mot han. 

Anonymkode: 14a05...acc

• Liker 2
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ønsker litt synspunkter her. Er invitert i konfirmasjon sammen med mine barn. Vi er ikke i slekt med konfirmanten. Konfirmanten har sosiale utfordringer og er på skråplanet. Rus, innbrudd, vold. Mine barn går på barneskolen. Selv kunne jeg tenkt meg og droppe hele konfirmasjonen, da hen er så ufin i oppførselen/lite imøtekommende. Ville dere tatt med egne barn, eller latt de være hos samværsforelder? Er blandet hva jeg syns, har lyst å skjerme egne barn, men vil også gjøre enn innsats for konfirmant og øvrig familie

Anonymkode: cd7cf...a08

Dere burde bli hjemme. Og nei det er ikke på grunn av hensyn til dine barn, men av hensyn til konfirmanten.

Anonymkode: a7b84...c25

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

På tide å slå opp i en ordbok?

Anonymkode: a7b84...c25

• Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep. 

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sier vold. Hvis det er fare for at dere kommer til å bli utsatt for vold eller bli frastjålet både mobil, veske og bilnøkler, så dropper du det. Om det bare er at konfirmanten blir sur og løper på et annet rom og surmuler, så tenker jeg at det er ok. Det er altså graden av utfordringer som avgjør.

Anonymkode: 43542...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, takk for svar. Konfirmanten er så langt ute å kjøre at det er god sjans han ikke møter til egen konfirmasjon. Han ble meldt til politiet for trussel med kniv nå nettopp. Jeg har bestemt meg for å ta med ungene å reise i konfirmasjon, så avbryter vi heller om det blir ubehagelig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS, så bra dere er på tilbyderen her. Og er støttende.

Tipper at foreldrene til konfirmanten er knuste, og kanskje kan en familiesamling der han er i sentrum og blir "voksen" hjelpe ham litt, være en liten del av det som gjør at han etter hvert modnes og kommer på rett kjøl.

Anonymkode: 962a2...ff1

• Liker 1
Skrevet

Du er raus som drar dit 🥰

Jeg hadde ikke dratt 🫣

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei, takk for svar. Konfirmanten er så langt ute å kjøre at det er god sjans han ikke møter til egen konfirmasjon. Han ble meldt til politiet for trussel med kniv nå nettopp. Jeg har bestemt meg for å ta med ungene å reise i konfirmasjon, så avbryter vi heller om det blir ubehagelig. 

Så utrolig trist! Håper konfirmasjonen blir en fin dag både for han og familien. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I en konfirmasjon er det jo ofte taler, gjerne om hyggelige minner fra barndommen, men også type: "Du har nå blitt en ung mann med alle muligheter foran deg".

Hvordan blir talene i en konfirmasjon til en som er såpass ute å kjøre som TS beskriver?

Anonymkode: 01fe0...0e9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Og denne informasjonen var ikke i åpningsinnlegget 😅

Anonymkode: 1df0f...cc4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...