Gå til innhold

Invitert i konfirmasjon - konfirmant med utfordringer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker litt synspunkter her. Er invitert i konfirmasjon sammen med mine barn. Vi er ikke i slekt med konfirmanten. Konfirmanten har sosiale utfordringer og er på skråplanet. Rus, innbrudd, vold. Mine barn går på barneskolen. Selv kunne jeg tenkt meg og droppe hele konfirmasjonen, da hen er så ufin i oppførselen/lite imøtekommende. Ville dere tatt med egne barn, eller latt de være hos samværsforelder? Er blandet hva jeg syns, har lyst å skjerme egne barn, men vil også gjøre enn innsats for konfirmant og øvrig familie

Anonymkode: cd7cf...a08

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Altså, det skal mer enn etpar timer i en setting av feiring til før en evt "på skråplanet" smitter over på egne barn om det er dette du er bekymret for om du virkelig har "lyst å gjøre en innsats for" dem som du skriver.. 
Jeg sliter med å se problemstillingen om jeg skal være helt ærlig.. 

Endret av Carrot
  • Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva er egentlig problemet?

Er jo bare å ta med ungene, problematferd smitter ikke som en forkjølelse liksom.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Forstår heller ikke problemstillingen. En konfirmasjon er jo en ganske ordnet setting hvor man sitter mye tilbords, hører på taler etc. Ikke sikkert ditt barn i det hele tatt kommer til å snakke med konfirmanten. Det er vel ikke i den settingen ungdommens vansker kommer til å være i fokus, og mest sannsynlig vil ungdommen selv også klare å oppføre seg ok når det er selskap. Ville tatt en tur og tatt med barnet. 

Anonymkode: d9bcd...336

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Uff,dette er faktisk et barn🥹 Så ille hvis alle voksne snur ryggen til et barn som sliter. Det er faktisk ganske fint at barna dine ser at det ikke er alle som har det like bra. Kanskje dette blir et fin opplevelse for konfirmanten.

Anonymkode: 1a1a9...587

• Liker 13
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Her har du en gylden mulighet til å forklare barna dine at noen har det vanskelig, og derfor kan oppføre seg på ulike måter fordi de har det vondt inni seg. Lær dem toleranse og forståelse for andre mennesker istedet for å skjule virkeligheten. 

Anonymkode: f859c...c83

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for synspunkt. Vi kommer til å reise 🙂 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta på munnbind så ikke det smitter av på dine håpefulle små.  :opplyser: 

Men helt seriøst, det er litt vanskelig å ta dette seriøst, men hvis ikke dette er tull så :snapoutofit:

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble mest nysgjerrig på hva samværsforelder er jeg.

Anonymkode: b1250...e50

• Liker 3
Skrevet

Seriøst, skjerp deg.

Om konfirmanten er rabiat i alle settinger stiller du.

Men det er vedkommende vel ikke? 

• Liker 2
Skrevet

Hvis barna dine er så skjøre og overbeskyttet at de kan få varige mén av noen timer i samme rom som en tenåring som sliter litt, attpåtil i en så trygg og  kontrollert situasjon som en konfirmasjonsfeiring er, har du adskillig større bekymringer å fokusere på...

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ble mest nysgjerrig på hva samværsforelder er jeg.

Anonymkode: b1250...e50

Dersom den ene forelderen har hovedansvar er den andre en samværsforelder. 

Anonymkode: a2c2f...2a1

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ønsker litt synspunkter her. Er invitert i konfirmasjon sammen med mine barn. Vi er ikke i slekt med konfirmanten. Konfirmanten har sosiale utfordringer og er på skråplanet. Rus, innbrudd, vold. Mine barn går på barneskolen. Selv kunne jeg tenkt meg og droppe hele konfirmasjonen, da hen er så ufin i oppførselen/lite imøtekommende. Ville dere tatt med egne barn, eller latt de være hos samværsforelder? Er blandet hva jeg syns, har lyst å skjerme egne barn, men vil også gjøre enn innsats for konfirmant og øvrig familie

Gå uten å ha med ungen dine! Ikke noe å lure på en gang! 

Anonymkode: d9d17...78f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tenker du at dette er den beste løsningen? Bare litt nysgjerrig. 

Anonymkode: 9896b...ae9

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette…det er det » fæle « stebarnet ditt som skal konfirmeres, og du har fellesbarn sammen med stebarnets far. Og dine barn er utrolig godt oppdratt, mens stebarnet er stikk motsatt. Og du føler deg ikke i slekt med det i hele tatt, 

Anonymkode: bf634...154

• Liker 1
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
Carrot skrev (51 minutter siden):

Altså, det skal mer enn etpar timer i en setting av feiring til før en evt "på skråplanet" smitter over på egne barn om det er dette du er bekymret for om du virkelig har "lyst å gjøre en innsats for" dem som du skriver.. 
Jeg sliter med å se problemstillingen om jeg skal være helt ærlig.. 

Enig  med deg i det du skriver.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor tenker du dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeez for noen svar du får. Det kunne jo hende denne ungdommen var helt grenseløs og noe små barn ikke trenger å oppleve. 

Anonymkode: 0f804...276

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv en nevø som er litt «på skråplanet», og tenker at det gjerne var ekstra viktig å gi han en fin dag der han kunne kjenne på tilhørighet og normalitet. Foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, søsken og søskenbarn ++ var til stede og dagen ble fin. Lite rom for at noe uheldig skulle skje i en slik setting. 

Min sønn som er på samme alder, får derimot aldri være sammen med han alene. Jeg er trygg på at mitt barn ikke hadde blitt med på noe han ikke burde, men jeg ønsker ikke sette han i en potensiell ubehagelig situasjon. En konfirmasjon tenker jeg er trygg.

Fint at du har bestemt deg for å ta med barna og delta.

Anonymkode: 5daae...b13

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeez for noen svar du får. Det kunne jo hende denne ungdommen var helt grenseløs og noe små barn ikke trenger å oppleve. 

Anonymkode: 0f804...276

da ville vel TS skrevet det og ikke brukt "med utfordringer" både i overskrift og i HI tror du ikke? Det er jo noe ganske annet med grenseløs oppførsel kontra sosiale utfordringer tenker jeg.

Endret av Carrot
  • Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...