AprilLudgate Skrevet 22. mars #21 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, jeg har ikke pratet mye om dette. Ikke nevnt livsstilsendringen for kolleger. Pratet lite om det hjemme. Ikke presset andre til å gjøre som meg. Faktisk første gang jeg har forsøkt livsstilendring og holdt kjeft om det. Rett og slett fordi jeg var redd for ikke å klare det. Så nei til spørsmålet ditt. Anonymkode: 96856...001 Men hvorfor skal de være glade på dine vegne? Den ser jeg ikke. Om du har denne vekten naturlig og fikk overspisingslidelse i tiden med barnefødsler så svarer du det? »Jeg hadde spiseforstyrrelser før med bingespising - dette er mitt utseende med helt normalt matinntak». Diskusjon ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #22 Del Skrevet 22. mars AprilLudgate skrev (10 minutter siden): Men hvorfor skal de være glade på dine vegne? Den ser jeg ikke. Om du har denne vekten naturlig og fikk overspisingslidelse i tiden med barnefødsler så svarer du det? »Jeg hadde spiseforstyrrelser før med bingespising - dette er mitt utseende med helt normalt matinntak». Diskusjon ferdig. Jeg tenker ikke at kolleger skal være glade på mine vegne. Jeg ønsker ikke fokus på min kropp og vekt overhodet fra dem. Ønsker ingen diskusjon på jobb ang kropp og vekt. Selv kommenterer jeg aldri andres kropp eller hva de spiser. Hva gjelder mannen min, så hadde det jo vært hyggelig med et kompliment, eller at han sa at han var glad for at jeg kvittet meg med overvekten og begynte å trene og ble sunnere. Men det hadde vært ok om han ikke sa noe også. Nå opplever jeg imidlertid sabotasje og kritikk når jeg trener og ønsker å spise sunt og i moderate mengder. Anonymkode: 96856...001 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. mars #23 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg tenker ikke at kolleger skal være glade på mine vegne. Jeg ønsker ikke fokus på min kropp og vekt overhodet fra dem. Ønsker ingen diskusjon på jobb ang kropp og vekt. Selv kommenterer jeg aldri andres kropp eller hva de spiser. Hva gjelder mannen min, så hadde det jo vært hyggelig med et kompliment, eller at han sa at han var glad for at jeg kvittet meg med overvekten og begynte å trene og ble sunnere. Men det hadde vært ok om han ikke sa noe også. Nå opplever jeg imidlertid sabotasje og kritikk når jeg trener og ønsker å spise sunt og i moderate mengder. Anonymkode: 96856...001 Men for å få det inn med teskje for å se om han er urimelig: Hvor mange kalorier ca spiser du hver dag - og hvor ofte trener du? At han ikke gir komplimenter for å være tynnere/snakker negativt om deg før tenker jeg er et bra tegn, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #24 Del Skrevet 22. mars AprilLudgate skrev (10 minutter siden): Men for å få det inn med teskje for å se om han er urimelig: Hvor mange kalorier ca spiser du hver dag - og hvor ofte trener du? At han ikke gir komplimenter for å være tynnere/snakker negativt om deg før tenker jeg er et bra tegn, Teller ikke kalorier og har aldri gjort det heller. Så aner ikke hvor mange kalorier jeg får i meg. Spiser meg mett på sunn mat. Fokus på å unngå ultraprosessert mat og godteri. Lager middag fra bunnen, med råvarer. Treningen så langt har vært daglig turgåing og litt pilates hjemme et par ganger i uka. Håper på å begynne med litt løping etter hvert. Da jeg var overvektig klarte jeg ikke tanken på å bevege kroppen. Men etter at jeg ble lettere i kroppen kom motivasjonen av seg selv. Anonymkode: 96856...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #25 Del Skrevet 22. mars Jeg har opplevd det samme som deg. Bekjente som uoppfordret kommenterer at jeg er for tynn, har fått rynker av vektnedgang, bein som blir synlige, osv. Dette mens jeg er på bmi 25. Redsel for kommentarer har gjort meg engstelig for å gå ned mer i vekt selv om jeg ønsker det. Anonymkode: ca833...15a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. mars #26 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Teller ikke kalorier og har aldri gjort det heller. Så aner ikke hvor mange kalorier jeg får i meg. Spiser meg mett på sunn mat. Fokus på å unngå ultraprosessert mat og godteri. Lager middag fra bunnen, med råvarer. Treningen så langt har vært daglig turgåing og litt pilates hjemme et par ganger i uka. Håper på å begynne med litt løping etter hvert. Da jeg var overvektig klarte jeg ikke tanken på å bevege kroppen. Men etter at jeg ble lettere i kroppen kom motivasjonen av seg selv. Anonymkode: 96856...001 Ok - men hva er en vanlig dag da i mengder mat og type? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #27 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har opplevd det samme som deg. Bekjente som uoppfordret kommenterer at jeg er for tynn, har fått rynker av vektnedgang, bein som blir synlige, osv. Dette mens jeg er på bmi 25. Redsel for kommentarer har gjort meg engstelig for å gå ned mer i vekt selv om jeg ønsker det. Anonymkode: ca833...15a Det er liksom greit å kommentere at andre er for tynne. Men ikke at de er for tjukke. Er man tynn er man tydeligvis fritt vilt ift kommentarer på vekt og utseende. Det siste du skriver er trist. Bare du bestemmer over din kropp. Det er jo du som skal føle deg vel i kroppen. Anonymkode: 96856...001 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #28 Del Skrevet 22. mars AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Ok - men hva er en vanlig dag da i mengder mat og type? Du, det tror jeg varierer veldig fra dag til dag. I dag har jeg f eks spist 2 knekkebrød og to kokte egg til frokost. Kjøttgryte (rester fra gårdagens middag) til lunsj. En neve valnøtter som mellommåltid. Til middag spiste jeg biff, broccoli og ris. Anonymkode: 96856...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #29 Del Skrevet 22. mars AprilLudgate skrev (38 minutter siden): Men for å få det inn med teskje for å se om han er urimelig: Hvor mange kalorier ca spiser du hver dag - og hvor ofte trener du? At han ikke gir komplimenter for å være tynnere/snakker negativt om deg før tenker jeg er et bra tegn, Tja.. han gjorde faktisk det, før jeg begynte slankingen. Kritiserte meg for å ligge på sofaen og spise ostepop. Damned if you do and damned if you don´t liksom. Akkurat nå er det faktisk han som ligger på sofaen og spiser ostepop. Ikke meg. Han var akkurat på butikken og kjøpte ostepop og sjokolade til seg selv. Han burde gå ned minst til kilo, men jeg kommer aldri til å si et pip om det. Voksne folk bestemmer selv. Og jeg er glad i han uansett hva han veier. Anonymkode: 96856...001 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #30 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er liksom greit å kommentere at andre er for tynne. Men ikke at de er for tjukke. Er man tynn er man tydeligvis fritt vilt ift kommentarer på vekt og utseende. Det siste du skriver er trist. Bare du bestemmer over din kropp. Det er jo du som skal føle deg vel i kroppen. Anonymkode: 96856...001 Det er mange som synes det er greit å kommentere at andre er for tykke, jeg har prøvd både tykk og tynn og folk er like frekke uansett hvilken vei. Anonymkode: 34a0d...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #31 Del Skrevet 22. mars AprilLudgate skrev (25 minutter siden): Ok - men hva er en vanlig dag da i mengder mat og type? Hva er du ute etter med å spørre om alt dette? Ts er normalvektig og veier det samme som før hun fikk barn. Selvfølgelig trenger hun ikke å legge på seg. Hvis hun blir undervektig, så, men det kreves faktisk litt fokus på sunn mat, mengde mat og mosjon for å holde normalvekt etter at man har vært overvektig. Anonymkode: 34a0d...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet 22. mars #32 Del Skrevet 22. mars Ytdhd skrev (10 timer siden): Folk har generelt et mer uriktig bilde av hva som er sunn vekt enn før tror jeg. Den nye normalen ang. hvordan en bør se ut er høyere enn før, noe som gjør at folk i sin tur oppfatter normalvektige som tynne. Selv har jeg 24 i BMI og folk tror nærmest at jeg er i ferd med å bli undervektig. Det er jo ikke tilfelle Dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #33 Del Skrevet 22. mars Jeg har opplevd kommentarer som dette. Ingenting jeg gjør er bra nok. Jeg er enten for tynn eller for tykk. De er veldig med å kommentere på kroppen min. Så mye at jeg har fått problemer av det. Jeg har kuttet ut de som kommenterte på denne måten. Anonymkode: df1ba...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #34 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Egenetlig er det ikke så mye anerkjennelse jeg savner. Jeg er stolt av hva jeg har fått til, og det holder for meg. Men det er kjipt å bli motarbeidet når man ønsker å trene. I går fikk jeg kritikk for at jeg valgte å gå til byen i stedet for å ta bilen liksom.. Strekningen er 4 km. 8 km tur/retur gjennom en skog. Anonymkode: 96856...001 Han vil ha deg overvektig. Regner med det er flere ting enn dette du har problemer med med han.? Anonymkode: df1ba...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #35 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, har opplevd det. Til og med bare når jeg såvidt var kommet ned under øvre grense for normalvekt, så var det kommentar. Ånei, nå ser man kravebena dine, de skal da ikke stikke ut sånn, nå er du for tynn (såvidt dippa under 25 i bmi). Folk later til å glemme at kropper er forskjellige, jeg har bare nokså fremtredende kravebein, de var veldig synlige før jeg gikk opp også, men det har de glemt, tror jeg. Og det er kanskje ekstra ille fordi jeg også er ganske kort med spinkel beinbygning, så det ser tynnere ut enn det er, på en måte. Jeg var petite, som det heter, før, og når jeg slanker meg blir jeg nødvendigvis petite igjen, ellers så stopper man jo på overvektig med så lav høyde. Folk burde slutte å sammenligne kropper. En normalvektig kropp kan se ut på mange måter avhengig av individets kroppsbygning og hvordan man bærer kiloene fordelt. Anonymkode: 34a0d...359 De har ingenting med å kommentere på din kropp uansett. !!!!!!!!! Dette er sånn som skaper spiseforstyrrelser. Konstant mas om andres kropp. 👎 Anonymkode: df1ba...703 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #36 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja.. han gjorde faktisk det, før jeg begynte slankingen. Kritiserte meg for å ligge på sofaen og spise ostepop. Damned if you do and damned if you don´t liksom. Akkurat nå er det faktisk han som ligger på sofaen og spiser ostepop. Ikke meg. Han var akkurat på butikken og kjøpte ostepop og sjokolade til seg selv. Han burde gå ned minst til kilo, men jeg kommer aldri til å si et pip om det. Voksne folk bestemmer selv. Og jeg er glad i han uansett hva han veier. Anonymkode: 96856...001 Kanskje på tide å slanke bort mannen også. Anonymkode: df1ba...703 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. mars #37 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du, det tror jeg varierer veldig fra dag til dag. I dag har jeg f eks spist 2 knekkebrød og to kokte egg til frokost. Kjøttgryte (rester fra gårdagens middag) til lunsj. En neve valnøtter som mellommåltid. Til middag spiste jeg biff, broccoli og ris. Anonymkode: 96856...001 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tja.. han gjorde faktisk det, før jeg begynte slankingen. Kritiserte meg for å ligge på sofaen og spise ostepop. Damned if you do and damned if you don´t liksom. Akkurat nå er det faktisk han som ligger på sofaen og spiser ostepop. Ikke meg. Han var akkurat på butikken og kjøpte ostepop og sjokolade til seg selv. Han burde gå ned minst til kilo, men jeg kommer aldri til å si et pip om det. Voksne folk bestemmer selv. Og jeg er glad i han uansett hva han veier. Anonymkode: 96856...001 Det virker som du spiser helt ordinært med mindre porsjonene til middag er veldig små. Om endel dager er mindre enn dette så er jo saken en annen. Men dette høres normalt ut. Du trener ikke noe høyintensitet, så du forbrenner jo ikke større mengder kalorier med aktivitetsnivået ditt heller. Det jeg ellers ser hos dere begge: Ugreie holdninger og kommentarer til kropp og vekt. Han kommenterer deg i begge retninger (ekstremt ugreit!), og du tenker han burde gått ned «minst 10 kilo». Både du og han omtaler det i ugreie former - men han klarer ikke klappe igjen. Hjemme hos oss har begge variert med 20 kilo opp og ned. Vi har trent MYE i lange perioder (særlig han - vært slank og overvektig men trent masse i begge perioder), jeg har gått opp og ned som følge av medisiner. Ingen av oss har noensinne en eneste gang på 25 år kommentert den andres kropp i den minste negative retning. Så det går faktisk an. Ta det opp med ham - spør hva motivet med kritikk i begge disse settingene egentlig handler om. Det er nok hans veldig umodne usikkerhrt nå, og assholekommentar før. Folk endrer utseende iløpet av livslange forhold. Vekt, hår, hud - alt er i evig forandring. Like greit å innse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #38 Del Skrevet 23. mars Angående mannen din, når du er ute og trener må vel han være hjemme og passe barna? Kanskje han bare syns det blir litt mye og han hadde vært like negativ om du dro på heklekurs eller hva som helst. Anonymkode: 4dfeb...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #39 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tja.. han gjorde faktisk det, før jeg begynte slankingen. Kritiserte meg for å ligge på sofaen og spise ostepop. Damned if you do and damned if you don´t liksom. Akkurat nå er det faktisk han som ligger på sofaen og spiser ostepop. Ikke meg. Han var akkurat på butikken og kjøpte ostepop og sjokolade til seg selv. Han burde gå ned minst til kilo, men jeg kommer aldri til å si et pip om det. Voksne folk bestemmer selv. Og jeg er glad i han uansett hva han veier. Anonymkode: 96856...001 Men dette handler jo ikke om verken kropp eller slanking, men forholdet dere har, og kommunikasjon dere har. Anonymkode: 48e1f...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå