AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Jeg stod i en litt kjedelig og alvorlig sak for 3 uker siden. Ble beskyldt for en rekke ting jeg ikke hadde gjort. En klassisk anonym klage fra en kollega, fant fort ut hvem det var ettersom jeg krevde å vite hva jeg hadde gjort, når det skjedde, dokumentasjon osv. Da oppsøkte den andre meg ganske gråtkvalt og sa forsiktig at hun ble bedt om å si disse tingene om meg av leder. Hun sa unnskyld. Leder har aldri likt meg, og mange andre før meg. Alle som en har sluttet etter hvert. Folk orket ikke mer. Nå er det heksejakt på meg. Jeg tok kontakt med fagforeningen, sendte inn avvik på og spurte leder rett ut om å sette meg i kontakt med BHT. Jeg kunne gått til legen og sykemeldt meg, har vært en ordentlig psykisk stress og belastning dette her. Men valgte å stå i det. Det har gått utover meg, men også min familie, unødvendig påkjenning. Leder har sagt at hun jobber med å sette meg i kontakt med BHT, gikk lang tid uten at noen tok kontakt med meg. I går spurte jeg henne rett ut om hvorfor jeg ikke har fått bistand fra BHT, da svarte hun kort og greit at det har man ikke budsjett til å prioritere akkurat nå. Ikke hva hun har sagt tidligere. Og mente nå at alt bare var en misforståelse/ miskommunikasjon. Anbefalte meg å bare glemme hendelsen og gå videre. Ikke har hun behandlet avviket. Bare unngått meg på jobb den siste uken, ikke hilsning en gang. Jeg svarte da at jeg ikke kan legge dette bak meg uten å snakke med BHT og at jeg krever at avviket blir behandlet skikkelig. Da slang hun ut, «men du kommer jo bare til å bruke din tid hos BHT om å snakke om hendelser som har skjedd før».. Det ga ingen mening. Vet ikke hva hun mente. Snakket med fagforeningen, de tar kontakt med henne til uka hvis jeg ikke hører noe fra BHT/ leder. Spørsmål: -Hvorfor er hun «redd» for å sette meg i kontakt med BHT? De er ikke hennes ledere, hvorfor skulle det vare ugunstig for henne? De skal hjelpe meg med den urettferdige belastningen jeg har stått i. -Kan man si at budsjettet ikke tåler BHT? -Når det gjelder avvik, kan det bare ligge der uten å bli behandlet? Dette er en stor offentlig arbeidsplass. Ser meg etter ny jobb til høsten. Anonymkode: 547d3...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Stor off arb plass- da har dere HR avdeling - Bht går via dem, ta kontakt der. Vedr avvik må du sjekke med leder ett hakk opp. ( Ida er kjent, lykke til med jobbsøkingen ) Anonymkode: 3e015...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars Arbeidsgivere er lovpålagt å være tilknyttet bedriftshelsetjeneste, så du har krav på å snakke med noen der. Men kan ikke du kontakte BHT direkte selv, er vel ingen grunn til at dette skal gå igjennom leder? Anonymkode: e43dc...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 8.46): Arbeidsgivere er lovpålagt å være tilknyttet bedriftshelsetjeneste, så du har krav på å snakke med noen der. Men kan ikke du kontakte BHT direkte selv, er vel ingen grunn til at dette skal gå igjennom leder? Anonymkode: e43dc...76c Ekspander Jo, det skal jeg gjøre. Hun mener at alt skal gå gjennom henne. Derfor spurte jeg henne i første omgang. Nå skal fagforeningen spørre henne om det samme og gjør hun ingenting så tar jeg direkte kontakt. Anonymkode: 547d3...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars Det at andre, ts, ikke velger å opptre ryddig, gjør ikke t du kan velge det samme. Dersom du ikke får svar på forespørsler eller avvik så må du purre - skriftlig. Dersom leder likevel velger å ta det muntlig så finner du frem igjen den opprinnelige e-posten, skriver et raskt sammendrag av samtalen på gangen, og sender det til leder. Da må vedkommende bestride (skriftlig) din tolkning, ellers «har det skjedd». Når du sender sammendraget av denne samtalen, sett hr og fagforening på kopi. Dersom leder fremdeles ikke foretar seg noe et par uker senere så purrer du igjen på e-post, igjen med hr og fagforening på kopi, men denne gangen inkluderer du leders leder. Men det enkleste er å finne seg annen jobb. Dårlige ledere tiltrekker seg uryddige eller inkompetente ansatte. Fordi alle som er kompetente kan finne seg en annen leder. Så selv om du blir kvitt leder (som er eneste vei ut her) står du trolig igjen med alle hen har satt, som typisk er av samme type menneske. Anonymkode: a9bca...630 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Del Skrevet 23. mars Uff. Sånne ledere må man komme seg bort fra. Det er veldig ødeleggende for psyken over tid. Anonymkode: d88b4...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå