Ann. Skrevet 22. mars #2 Skrevet 22. mars At demokratene bør teste ut et eksemplar av ape familien de også? 10 1
Sportydame Skrevet 22. mars #4 Skrevet 22. mars Det er i beste fall naivt å tro at det vil fungere å ha en demokratisk kvinnelig president i verdens mektigste land- for det første hadde hun ikke fått den respekten fra diktatorene rundt omkring som hun hadde trengt for å overleve - kvinner styres også i større grad av "føleri" enn menn - så det hadde vært en katastrofe i dagens verden. 2 3
sandpapirhode Skrevet 22. mars #6 Skrevet 22. mars Sportydame skrev (3 minutter siden): Det er i beste fall naivt å tro at det vil fungere å ha en demokratisk kvinnelig president i verdens mektigste land- for det første hadde hun ikke fått den respekten fra diktatorene rundt omkring som hun hadde trengt for å overleve - kvinner styres også i større grad av "føleri" enn menn - så det hadde vært en katastrofe i dagens verden. Nå kan det hende at feminister kommer etter meg, men jeg er enig. Du kan ikke lede verdens mektigste land og all ansvar som kommer med den ut ifra "følelser". Ser for meg at verdensledere vil misbruke den svakheten. 1 2
yamask Skrevet 22. mars #7 Skrevet 22. mars Sportydame skrev (2 timer siden): kvinner styres også i større grad av "føleri" enn menn - så det hadde vært en katastrofe i dagens verden. sandpapirhode skrev (2 timer siden): Nå kan det hende at feminister kommer etter meg, men jeg er enig. Du kan ikke lede verdens mektigste land og all ansvar som kommer med den ut ifra "følelser". Ser for meg at verdensledere vil misbruke den svakheten. Utdatert TULL! Nå er verden helt i fistel, og hvem har skylden for det? Mannete mannemenn som styrer etter følelsene sine. Vreden til både Trump og Putin tar livet av hundretusenvis. 28 5
Alivamale Skrevet 22. mars #8 Skrevet 22. mars Sportydame skrev (2 timer siden): Det er i beste fall naivt å tro at det vil fungere å ha en demokratisk kvinnelig president i verdens mektigste land- for det første hadde hun ikke fått den respekten fra diktatorene rundt omkring som hun hadde trengt for å overleve - kvinner styres også i større grad av "føleri" enn menn - så det hadde vært en katastrofe i dagens verden. Du tror på gamle myter. Kvinner er like analytiske som menn når de tar avgjørelser. Menn er mer «risk hungry» mens kvinner er mer «risk alert». Og er det noen som tar avgjørelser som ikke virker særlig veloverveide og basert på «gut feeling», er det vel Trump. Sitat Research suggests that women don’t rely on intuition more often than men. When most people say, “women’s intuition,” they’re suggesting that women make their decisions based on some inexplicable feelings, on some inner hunch. But research shows that women are just as data-driven and analytical as men, if not more so. In a sample of 32 studies that looked at how men and women thought about a problem or made a decision, 12 of the studies found that women adopted an analytical approach more often than men, meaning that women systematically turned to the data, while men were more inclined to go with their gut, hunches, or intuitive reactions. The other 20 studies? They found no difference between men and women’s thinking styles. Not a single study, not one, found that women tended to be more intuitive in their decision-making styles. Kilde 12 1
sandpapirhode Skrevet 22. mars #9 Skrevet 22. mars yamask skrev (1 time siden): Utdatert TULL! Nå er verden helt i fistel, og hvem har skylden for det? Mannete mannemenn som styrer etter følelsene sine. Vreden til både Trump og Putin tar livet av hundretusenvis. Der kom den første ja. 3
brainstorm Skrevet 22. mars #10 Skrevet 22. mars De bør lære at de trenger en mer høyreorientert kandidat. Og åpenbart en som er klar på våren og ikke stepper inn i siste liten for en senil. Hillary vant i det minste the popular vote (enda så upopulær hun er/var). Kamala hadde aldri en sjanse, og ville neppe vunnet primærvalgene selv om Biden hadde gått av i god nok tid. 4
Flintis Skrevet 22. mars #11 Skrevet 22. mars Sportydame skrev (4 timer siden): Det er i beste fall naivt å tro at det vil fungere å ha en demokratisk kvinnelig president i verdens mektigste land- for det første hadde hun ikke fått den respekten fra diktatorene rundt omkring som hun hadde trengt for å overleve - kvinner styres også i større grad av "føleri" enn menn - så det hadde vært en katastrofe i dagens verden. Tja, det var ei som het Victoria i London... Hun bygde litt imperie samtidig som hun følte. 11 2
sandpapirhode Skrevet 22. mars #12 Skrevet 22. mars yamask skrev (1 time siden): Utdatert TULL! Nå er verden helt i fistel, og hvem har skylden for det? Mannete mannemenn som styrer etter følelsene sine. Vreden til både Trump og Putin tar livet av hundretusenvis. Vet vi hva som hadde skjedd om Putin og Trump var kvinner? 1
Bigote Skrevet 22. mars #13 Skrevet 22. mars yamask skrev (1 time siden): Utdatert TULL! Nå er verden helt i fistel, og hvem har skylden for det? Mannete mannemenn som styrer etter følelsene sine. Vreden til både Trump og Putin tar livet av hundretusenvis. Enig. Å påstå at mannlige statsledere er mindre følelsesstyrte enn kvinnelige er virkelighetsgjernt og en fordummende generalisering. Vi har nok referanser i fra kvinnelige ledere i verden til å konstatere at denne stereotypen ikke stemmer. sandpapirhode skrev (15 minutter siden): Vet vi hva som hadde skjedd om Putin og Trump var kvinner? Nei, og det vet ikke du heller.. 15
Pawn Hearts Skrevet 22. mars #14 Skrevet 22. mars sandpapirhode skrev (24 minutter siden): Vet vi hva som hadde skjedd om Putin og Trump var kvinner? Selvsagt ikke, men jeg ville mye heller hatt en kvinne som Merkel i disse posisjonene, selv om jeg ikke applauderer alt hun foretok seg heller. 8
brainstorm Skrevet 22. mars #15 Skrevet 22. mars sandpapirhode skrev (51 minutter siden): Vet vi hva som hadde skjedd om Putin og Trump var kvinner? En kvinne som oppførte seg som Trump tror jeg helt ærlig hadde blitt innlagt. Det hadde sannsynligvis de fleste menn med samme opptreden også, men det er noe ved ham som gjør ham immun mot alt. En kvinnelig Putin hadde vel aldri kommet seg særlig langt oppover i systemet. 14
ltfutt Skrevet 22. mars #16 Skrevet 22. mars (endret) Hadde de valgt AOC istedenfor Kamala så hadde de vunnet. Nå er det vel uansett for seint å ta lærdom. Landet har blitt full fascist etter bare noen måneder med trump. Endret 22. mars av ltfutt 1
brainstorm Skrevet 22. mars #17 Skrevet 22. mars Jeg mistenker forresten at den første kvinnelige presidenten blir en republikaner, siden demokratenes kandidater i hvert fall så langt har vært for venstreorientert til å bli valgt. 3 1
Even Tuell Skrevet 22. mars #18 Skrevet 22. mars markpe skrev (5 timer siden): Hva slags lærdom bør demokratene ta av dette? Særlig siste valget var det ikke nødvendigvis Trump som vant valget så mye, men demokratene tapte så det suste. De har over en lengre periode fullstendig bommet på hva folk faktisk er opptatt av, og heller brukt mye av tiden og energien på kulturkamp. Men det har nok blitt blitt for mye av det gode og nå får man opprøret mot "woke". De har heller ikke gjort særlig innsats på å få ned ulikheter i samfunnet, systematisk rasisme, arbeidstakeres stadig mindre andel av kaka, fattigdomsfellene, de marginaliserte mennene som mangler en plass i samfunnet eller menn generelt. Reklamen for Kamala, rettet mot menn, var egentlig en god oppsummering på hvorfor partiet er blitt så lite "likanes". En kampansje som ble sendt i flere storbyer, rettet mot menn var noe sånt som: "du som mann bør skamme deg fordi det aldri har vært en kvinnelig president. Nå må du stå til side". Utgangspunktet fair pont, ikke sant? ... men skulle ikke Kamala være president for alle? Også menn? Hvorfor ikke snakke om hvilken god politikk Kamala skulle føre, som også gavnet menn? Og ikke bare prøve å shame menn inn til å stemme ... ingen liker å bli shamet til noe. Demokratene er like langt ned i lommeboka til de rike som republikanerne, men republikanerne sa i hvert fall at de ønsker å gjøre noe med vanlige folks plager (selv om de også juger). Demokratene kunne bare komme med eder, galle og skam. Ingen vinner valg med skam. 2 2
sandpapirhode Skrevet 22. mars #19 Skrevet 22. mars Bigote skrev (56 minutter siden): Enig. Å påstå at mannlige statsledere er mindre følelsesstyrte enn kvinnelige er virkelighetsgjernt og en fordummende generalisering. Vi har nok referanser i fra kvinnelige ledere i verden til å konstatere at denne stereotypen ikke stemmer. Nei, og det vet ikke du heller.. Nettopp, har derfor ikke påstått at kvinner er bedre.
sandpapirhode Skrevet 22. mars #20 Skrevet 22. mars Pawn Hearts skrev (32 minutter siden): Selvsagt ikke, men jeg ville mye heller hatt en kvinne som Merkel i disse posisjonene, selv om jeg ikke applauderer alt hun foretok seg heller. Vi ser jo hva lederfilosofien til Merkel har gjort med Tyskland. Det var lite til ingen kontroll på innvandring. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå