Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er forskning som viser om menn er mer utro når de begynner å nærme seg midt i livet?

Anonymkode: a5e01...393

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror de er mer tilbøyelige til å være utro om de ikke har det bra der de er. 

Anonymkode: 39634...8ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn er generelt utro siden de ikke har empati og føler nytelse av å skade andre. 

Anonymkode: ceea0...cc4

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn 40+ er de som er mest utro. De søker etter elskerinner p nettet. Er på tinder, nakentid, cupido osv. de er møkkalei  kjerring og familie, og søker desperat spenning. MEN «alle» er på vei ut av forholdet, for at det skal høres mer attraktivt ut. 

Anonymkode: 154a3...025

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at når både menn og kvinner nærmer seg førtiårene, så har kanskje noen vært i et forhold/samboerskap/ekteskap i mange mange år. Mange av disse har kanskje mistet følelsene for partner, eller har en partner som ikke vil ha nærhet. Mange lever i kjærlighetsløse forhold, der de tar hverandre for gitt, er lei hverandre osv, altså lever i dårlige forhold. Samtidig ønsker de kanskje ikke å bryte opp kjernefamilien, pga av barna, økonomi, livet de har bygd opp sammen, fasade etc.. De blir i et dårlig forhold. Da er det sikkert noen som søker nærhet og bekreftelse et annet sted, og dermed er utro. 

Bare en teori jeg har. Er ikke sikkert det stemmer overhode 

Anonymkode: 3d018...9c6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har noen vært utro i tenårene, 20årene og 30årene, så slutter de ikke automatisk med det i 40årene. Med et mer induvidualistisk samfunn, SoMe,  og mindre internjustis blant nærmeste, så er det nok mer utroskap blant befolkningen generelt. 

Anonymkode: 63869...e41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg lurer på om det er forskning som viser om menn er mer utro når de begynner å nærme seg midt i livet?

Anonymkode: a5e01...393

Men uten samvittighet eller moralsk kompass kanskje, dvs gutter , for MENN gjør ikke sånt!

Anonymkode: cab67...70d

AnonymBruker
Skrevet

I følge Brennpunkt var det flest menn over 50 som kjøpte sex av prostituerte. De var prester, lærere, advokater, bakere, gifte, samboende osv. De kommer nok i alle aldre og titler.

Anonymkode: 3c66d...8f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Menn er generelt utro siden de ikke har empati og føler nytelse av å skade andre. 

Anonymkode: ceea0...cc4

Utter bullshit. Som Mann har jeg opplevd en slik kvinne. Drar ikke all over en kam her i gården. Ufattelig trist at det er ditt syn. Utroskap går begge veier, og hos meg betyr det umiddelbart tillitsbrudd som ikke kan fikses. Og DERFOR er ikke jeg utro, eller blir det i fremtiden. Mann 41. 

Anonymkode: 63439...e42

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Utter bullshit. Som Mann har jeg opplevd en slik kvinne. Drar ikke all over en kam her i gården. Ufattelig trist at det er ditt syn. Utroskap går begge veier, og hos meg betyr det umiddelbart tillitsbrudd som ikke kan fikses. Og DERFOR er ikke jeg utro, eller blir det i fremtiden. Mann 41. 

Gjelder jo selvsagt kvinner og men her var det snakk om menn!

Kunne aldri vært utro og jeg er kvinne over 40år!

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert mange. Årsaken er at konene mister sexlysten. Alternativet er skilsmisse. 

Anonymkode: 60478...c78

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjelder jo selvsagt kvinner og men her var det snakk om menn!

Kunne aldri vært utro og jeg er kvinne over 40år!

Utroskap er ikke kun et kjønn, enig? 
utroskap speiler personlighet og integritet.  Og i noen tilfeller personlighetsforstyrrelser. 

Var vel mere den kommentaren om at menn ikke føler empati og skadefryd som irriterte meg. At det finnes mennesker uavhengig av kjønn som innehar disse egenskapene er jeg dessverre noe jeg har også opplevd.

Jeg nekter og la de erfaringene farge synet mitt til å tenke at jeg kan ta et kjønn som representativ for de egenskapene. Kun enkelt individer. Og har man KUN slike erfaringer bør man se på eget mønster og se hva er det som tiltrekker meg disse typene eller eventuelt egen oppførsel. 

Mann, 41

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 10.55):

Ser for meg at når både menn og kvinner nærmer seg førtiårene, så har kanskje noen vært i et forhold/samboerskap/ekteskap i mange mange år. Mange av disse har kanskje mistet følelsene for partner, eller har en partner som ikke vil ha nærhet. Mange lever i kjærlighetsløse forhold, der de tar hverandre for gitt, er lei hverandre osv, altså lever i dårlige forhold. Samtidig ønsker de kanskje ikke å bryte opp kjernefamilien, pga av barna, økonomi, livet de har bygd opp sammen, fasade etc.. De blir i et dårlig forhold. Da er det sikkert noen som søker nærhet og bekreftelse et annet sted, og dermed er utro. 

Bare en teori jeg har. Er ikke sikkert det stemmer overhode 

Anonymkode: 3d018...9c6

Så du mener menn OG kvinner er mer utro i 40-årene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sikkert mange. Årsaken er at konene mister sexlysten. Alternativet er skilsmisse. 

Steppe up gamet litt, kanskje? 
Bytte ut dieseljeansene og ta med kona på teater framfor Vassendgutane?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (12 minutter siden):

Beste kommentaren på lenge🤣🤣

Anonymkode: b6217...7a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er ikke alle som er kompatible. Er ikke noe galt i det. Vi har ulike behov som mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet

Men når det er utelukket å ha sex med mannen, hvorfor er det så krise at han finner det andre steder?

Anonymkode: f8dc3...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...