Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min var ute med kompiser i går, han ringte da han var på vei hjem, og jeg kan høre at han er full, fullere enn jeg noen gang har hørt han. Når han kommer hjem sliter han med å låse opp døren, og når han kommer og legger seg, er det masse tull i form av hva han sier, ting han gjør og hvordan han snakker, han sløver med ordene osv. Jeg forsøker å sove og forteller han dette flere ganger, forklarer at jeg er trøtt og bare vil få muligheten til å roe meg ned så jeg klarer å sovne. 

Han fortsetter med «fylla-oppførselen» sin og til slutt slår jeg på nattbordslampa og ser på han, og forteller han at jeg blir bekymret for hvor full han er, jeg spør om han har drukket mer enn han husker, eller om han har inntatt mer enn alkohol, dette benekter han. Når han våkner i morges, påstår han at han latet som at han var fullere enn det han egentlig var, for å teste meg og hvordan jeg ville behandle han. Enten så lyver han, og forsøker å «dekke over» hvor full han faktisk ble, eller så snakker han sant, og dreit fullstendig i at jeg åpenbart ble bekymret, og ga også fullstendig blaffen i at han «stjal» fra meg en time med søvn, pga hans oppførsel. 

Er det urimelig av meg å bli irritert og skuffet over han, hvis det viser seg at han bare latet som å være så full? 

Anonymkode: c6163...6b5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enten var han skikkelig full og lyver. Ellers er han hensynsløs og slem.

Selvfølgelig er det rimelig å bli sint og irritert og gi klar beskjed om at slik oppførsel ikke er greit!

Hadde min mann oppført seg slik hadde han fått høre det. Nå har det heldigvis aldri skjedd så lenge vi har vært sammen.

Anonymkode: 31d8c...ddd

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Rene gullgutten du har funnet her.

Anonymkode: 3bfbb...b43

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enten var han skikkelig full og lyver. Ellers er han hensynsløs og slem.

Selvfølgelig er det rimelig å bli sint og irritert og gi klar beskjed om at slik oppførsel ikke er greit!

Hadde min mann oppført seg slik hadde han fått høre det. Nå har det heldigvis aldri skjedd så lenge vi har vært sammen.

Anonymkode: 31d8c...ddd

Jeg syns også det er hensynsløst og slemt, hvis han bare latet som. Lettere for meg å takle at han faktisk var så full, for det skjer omtrent aldri at han drikker seg mer enn brisen, så det er ikke et vedvarende problem som gjør meg urolig. Jeg vet ikke om han nå påstår at han latet som, fordi han fremdeles er påvirket og redd for hvordan jeg vil reagere i dag. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sur hverken på en drita kjæreste eller en som later som at han er fullere enn hva han er for å teste meg.

Det høres ut som om dere ikke har vært sammen så lenge eller er veldig unge?

Anonymkode: de1ac...8b5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sur hverken på en drita kjæreste eller en som later som at han er fullere enn hva han er for å teste meg.

Men hadde blitt sur for ha blitt vekket slik at jeg var trøtt dagen etterpå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rene gullgutten du har funnet her.

Anonymkode: 3bfbb...b43

Ja… jeg mistenker jo at han lyver om at han latet som, uansett så er det minst én løgn her. Han var i hvert fall full nok til at han bare ville hjem, i stedet for å bli med kompisene ut på byen. Jeg tror vel at hans promille-logikk førte til at han serverte meg enn løgn i morges, for å slippe unna en samtale senere i dag, om hvor bekymret jeg ble. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke og var ikke sur for at han var full, jeg ble bekymret for hvor full han virket. Redd for at han skulle sovne på magen, sjekket at han fremdeles pustet normalt og urolig for om noen hadde puttet noe i drikken hans, så alt annet enn sur. Men om han faktisk har latet som, og latt meg bekymre meg så mye for ingenting, samtidig som han har frarøvet meg søvn, så blir jeg irritert og skuffet, men fremdeles ikke sur. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dette var greia hver gang så skulle jeg skjønt det. Men du virker mere sur at han var ute en hvor full han ble. At han bråket når han kom hjem be han legge seg på sofaen for gud skyld. Sånt er tulle ting og krangle over. Han er ikke slem bare fordi han ikke innrømmer hvor full han ble. Heldigvis er jeg og samboeren her ikke foreldre til hverandre og ikke er vi ute hele tiden, og det har hendt vi blir fulle mere en planlagt. Men og sitte og krangle om det i ettertid 😅 x min hadde en tendens til og la seg bli sugd i fylla han når han ble for full og kom seinere hjem og jeg fikk sove godt også, så hva er verst synes du 😉 be han legge seg på sofaen om det er sånn, men jeg tror vel heller du er sur for at han ble fullere en du tilltater, høre meres ut som mora hans da en samboer

Anonymkode: edb7e...e8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dette var greia hver gang så skulle jeg skjønt det. Men du virker mere sur at han var ute en hvor full han ble. At han bråket når han kom hjem be han legge seg på sofaen for gud skyld. Sånt er tulle ting og krangle over. Han er ikke slem bare fordi han ikke innrømmer hvor full han ble. Heldigvis er jeg og samboeren her ikke foreldre til hverandre og ikke er vi ute hele tiden, og det har hendt vi blir fulle mere en planlagt. Men og sitte og krangle om det i ettertid 😅 x min hadde en tendens til og la seg bli sugd i fylla han når han ble for full og kom seinere hjem og jeg fikk sove godt også, så hva er verst synes du 😉 be han legge seg på sofaen om det er sånn, men jeg tror vel heller du er sur for at han ble fullere en du tilltater, høre meres ut som mora hans da en samboer

Anonymkode: edb7e...e8f

Du legger jo bare ord i munnen på meg, det virker mer som at du projiserer over på meg, ut i fra egne opplevelser, for om du leser innlegget mitt så har jeg ikke skrevet noe om at vi har kranglet, eller at jeg har vært sur, at han har bråket osv. Når jeg ser min samboer som jeg har bodd sammen med i tre år, i en helt ny tilstand som jeg aldri har opplevd før, så er det klart jeg blir bekymret for han.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han var antageligvis akkurat så full som han virka som. Bra du var oppe og så til ham. 

Obs: Er man skikkelig full, så skjønner man ikke selv at man ER så full. Jeg drakk meg skikkelig døddritings nyttårsaften for noen år sia, i mitt hode var jeg bare litt full. Men da jeg våkna hadde jeg gjort mye rart, som å sette skoene mine på gata utenfor inngangsdøra. 

Anonymkode: e7be2...9c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slikt skjer, han var selvfølgelig akkurat så drita som han fremsto, og hva så? 
Du ble sur for han vekte deg, hva så, det er lov. 
Han kunne selvfølgelig ikke gi deg noe nøyaktig vurdering av enheter, promille, bevissthetsnivå, du så han jo, hva skulle det være godt for. Han var drita. Bra du passet litt på. 

Han har fylleangst og husker noe av fylleoppførselen sin og er flau, men selvfølgelig var han ikke døden nær, sånn sett i ettertid. Så han sier det ikke var så ille. Noen grunn til å ringe ambulanse og pumping var det ikke, derfor: «han fremsto nok som fullere enn han var, siden du ble så redd». . Han syns du overdrev eller håpte du overdrev. 

Anonymkode: 83a43...267

AnonymBruker
Skrevet

Det viktige her er jo at han må drikke mindre.

Anonymkode: e7be2...9c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slikt skjer, han var selvfølgelig akkurat så drita som han fremsto, og hva så? 
Du ble sur for han vekte deg, hva så, det er lov. 
Han kunne selvfølgelig ikke gi deg noe nøyaktig vurdering av enheter, promille, bevissthetsnivå, du så han jo, hva skulle det være godt for. Han var drita. Bra du passet litt på. 

Han har fylleangst og husker noe av fylleoppførselen sin og er flau, men selvfølgelig var han ikke døden nær, sånn sett i ettertid. Så han sier det ikke var så ille. Noen grunn til å ringe ambulanse og pumping var det ikke, derfor: «han fremsto nok som fullere enn han var, siden du ble så redd». . Han syns du overdrev eller håpte du overdrev. 

Anonymkode: 83a43...267

Igjen, hvor får dere sur fra? Jeg har aldri et sted, nevnt at jeg ble sur, så dette er å pålegge meg en følelse jeg ikke satt med. Og la meg også påpeke at han sier at han latet som han var fullere enn det han var, for å test meg og se hvordan jeg ville behandle han, da han sa dette, påpekte han hvor snill jeg hadde vært. 

Er tydeligvis flere her som overtolker mitt HI, med at jeg har vært sur, kranglete og at han har vært bråkete, ingen av disse tingene er nevnt i mitt første innlegg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo åpenbart at han er redd for å innrømme overfor deg hvor full han ble. Da er det noe ved deg som gjør at han ikke tør å innrømme det. 

Både kjæresten og jeg er voksne folk i 30-årene med barn på hver vår kant, og vi begge liker å ta en fest annenhver måned eller så, både sammen og hver for oss. Kjæresten min drikker seg innimellom fra sans og samling (uten at det skjer noe galt, han er bare helt ute) og det kunne ikke falle meg inn å reagere på det. Sånt kan skje den beste og jeg synes heller synd på han fordi han er så dårlig neste dag.

Anonymkode: 36fcf...e7d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo åpenbart at han er redd for å innrømme overfor deg hvor full han ble. Da er det noe ved deg som gjør at han ikke tør å innrømme det. 

Anonymkode: 36fcf...e7d

Den eneste forklaringen jeg klarer å komme på, er at sist han var ute med én av disse kompisene (perifer kompis) så endte det ikke så bra mellom de to. 

Jeg har ikke sagt et stygt ord om denne perifere kompisen, men samboeren min har sikkert plukket opp en endring i meg når navnet hans dukker opp, som jeg ikke en gang er klar over selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok også ha reagert med bekymring, slik du gjorde.

Men når han dagen etterpå begynner å lyve, da hadde jeg stoppet ham, bedt ham tenke nøye gjennom hva han nå sier.

En partner som lyver på denne måten, eller en partner som plutselig liksom føler behov for å "teste" meg, det hadde vært en partner jeg hadde vurdert om var den rette for meg. Og hva han sa og gjorde videre hadde absolutt påvirket hvilken retning forholdet tok videre.

Dette kan være noe som fører dere tettere sammen, om han tar seg sammen, blir ærlig med deg og kommuniserer ordentlig. Om han mot formodning testet deg, så hadde jeg krevd at vi jobbet med forholdet fremover, helst med parterapi også, for om han har behov for å teste, da tenker jeg han ikke har tillit, og da har vi store problemer i forholdet.

Var han så full som han synes å ha vært, så hadde jeg forventet at han selv tok initiativ til å si at han ikke skulle drikke seg så full igjen.

Om vi ikke hadde barn hadde jeg definitivt utsatt å prøve (om dere vil ha barn), før alt er ryddet opp i.

Det er så lett å avfeie en slik episode med at det bare er en bagatell. Men dette tyder på at det ligger noe mer bak. Det kan være noe så uskyldig at han er flau for at han drakk så mye og ble så dritings og gjorde deg urolig - men selv om det bare var det, så hadde jeg forventet av en voksen partner at han selv gjorde det klart at dette ønsket han ikke å gjøre igjen, og heller ikke ønsket å utsette meg for, og at han selv var tydelig på at han ville drikke lite eller ingenting når han går ut heretter.

Som du selv sier, Ts, enten det ene eller andre er sant - han velger å lyve til deg, og det er i seg selv langt fra en bagatell i et forhold. For ved å lyve tar han heller ikke ansvar, hverken for egne handlinger eller for følgene av egne handlinger. Og da er vi over i røde flagg-kategorien.

Anonymkode: 11162...a0d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...