Gå til innhold

Hvilken bil til familie med to barnehagebarn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken bil har dere småbarnsfamilier?

Vi er en familie med ca 1,4 mill i samlet årsinntekt. Betaler 20K i mnd på boliglån. Samboer har firmabil. 

Dere som har lignende inntekt, hvilken bil har dere og hva koster den dere per mnd?

Jeg er redd for å kjøpe en eldre bruktbil pga jeg ser for meg at det kommer til å gå ut mye penger til reparasjoner/vedlikehold på biler som er 5++ år gamle. Da kan man like greit kjøpe en nyere, dyrere bil og betale mer i mnd = kostnader som uansett ville kommet på en billigere bil i form av reparasjoner. Tenker jeg helt feil eller?

Anonymkode: 381eb...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan kommer dere til å bruke bilen?

Dette er det første kriteriet du må klarlegge, for stor forskjell om det er en bil som kun brukes til å kjøre 5 km til/fra jobb/skole/barnehage og en som brukes til fjellturer hver helg.

Vær ærlig med bruken og la dette styre hva slags bil du skal se etter. Det er mye bedre (og mest sannsynlig) rimeligere å kjøpe en bil som er optimal for bruken dere har 351 dager i året kontra det å gå utifra " vi må ha bil som kan brukes på ferietur til huttiheita en gang annethvert år" da blir driftskostnadene i det daglig unødvendig høy.

Lei evt lån bil til ferie, og kjøp en som passer daglig bruk.

Anonymkode: 605c5...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...