AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars 🏵🌼Kun "Påskeliljer" eller kan man også plante "Stemors" blomster eller "Forglem meg ei" sammen med påskeliljene? Skal de da stå til sommeren også byttes de ut med andre blomster? Anonymkode: 9cbe2...7fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Du kan vel plante det du vil. Anonymkode: 7a33c...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars Stemor, andre typer løk, Bellis, Myosotis osv. Hvis det ikke blir altfor varmt, vil disse stå fint til juni. Så kan du bytte ut med litt mer varige sommerblomster. Anonymkode: 09d2f...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan vel plante det du vil. Anonymkode: 7a33c...cc9 Det er vel en fordel at det tåler en minusgrad eller to da. Mye fryser eller ikke er tilgjengelig for utplanting i april. Anonymkode: 09d2f...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Stemor, andre typer løk, Bellis, Myosotis osv. Hvis det ikke blir altfor varmt, vil disse stå fint til juni. Så kan du bytte ut med litt mer varige sommerblomster. Anonymkode: 09d2f...355 Når du skriver "løk", mener du da å sette ned kun løk man kjøper hos blomsterbutikk eller selve planten? Sikkert dumme spørsmål, men jeg har ikke grønne fingre og dette er helt nytt for meg. Ts Anonymkode: 9cbe2...7fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars Vårlyng, påsketider eller stemor. Anonymkode: 650bd...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vårlyng, påsketider eller stemor. Anonymkode: 650bd...7c3 PÅSKELILJER!! FAENS mobil som skal endre ord!! Anonymkode: 650bd...7c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars Litt avhengig av hvor i landet du bor det. Men bor du et sted som regner mars som vårmåned så går det sannsynligvis helt fint. Her nordpå er både mars og april vintermåneder og kirkegården under snø. Ikke før til ca 17.mai jeg tar sjanse på blomster ute. Stemoren jeg planter ut på våren holder helt høsten, men de kan da bli veldig store. Du må nesten bare prøve deg litt fram på hva som trives og vokser på graven. Anonymkode: 6b89d...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars Finnes ulike typer påskeliljer. Feks de vanlige gule, men også hvite. Perleblomster og krokus er andre fine løkblomster. Ville kjøpt de som allerede har begynt å blomstre (sånne det er masse av utenfor matbutikker nå feks), og ikke bare løk. De planter man som oftest på høsten så de kommer igjen på våren Stemor kan også funke om det ikke er alt for kaldt. Jeg pleier på å ta opp vårblomstene og sette ned sommerblomster (ofte etter 17. mai, da er ofte faren for frost helt over her). Men hvis vårblomstene fortsatt er pene er det jo ikke noe i veien med å la de stå videre Anonymkode: e3c4d...7dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars Takk for tips 🌼🏵🌸 Anonymkode: 9cbe2...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 22. mars #11 Del Skrevet 22. mars (endret) Det kommer an på hvor du bor og hvor kaldt det blir. Her er det kun påskeliljer som går an så tidlig. Nå selges det mye av slike små "Tete-a-tete", og de er fine å sette på synes jeg. Påskeliljer blomstrer av på våren. Jeg pleier å vente til 1. mai med å plante Stemor, for de tåler dårlig kaldere enn -5. De står til langt uti juni, og da planter jeg sommerblomster. Endret 22. mars av Hanne67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #12 Del Skrevet 22. mars Her venter vi senere med å plante på gravene. Det kan fortsatt komme minusgrader her. Men bor du lenger sør enn oss så er det bare å plante det du finner på hagelang eller blomsterbutikker. Dem tar som regel inn det som tåler litt i denne tiden Anonymkode: 0ee2d...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Del Skrevet 22. mars Bor i Bergen Ts Anonymkode: 9cbe2...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når du skriver "løk", mener du da å sette ned kun løk man kjøper hos blomsterbutikk eller selve planten? Sikkert dumme spørsmål, men jeg har ikke grønne fingre og dette er helt nytt for meg. Ts Anonymkode: 9cbe2...7fc Ja, sånn løk man kjøper i blomsterbutikk Perleblomster, forskjellige liljer, finnes mange andre fine i stedet for påskeliljer. Da tar du bare ut løken med jord og planter i bakken. Altså bare tar av plastpotten. Anonymkode: 09d2f...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #15 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor i Bergen Ts Anonymkode: 9cbe2...7fc Da kan du sikkert begynne med stemor og løk. Fint å mikse et par av hver Anonymkode: 09d2f...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Del Skrevet 22. mars Jeg plantet stemor på graven i går, og jeg bor i Bergen. De tåler frost helt ned til - 5, så tipp topp til mitt bruk. Plantet 9 stk -tre på rad. Anonymkode: 5028b...5cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Da kan du sikkert begynne med stemor og løk. Fint å mikse et par av hver Anonymkode: 09d2f...355 Kan man blande påskeliljer og stemors blomster på graven? Jeg synes det er så vakkert med alt det gule og lyseblå. Ts Anonymkode: 9cbe2...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 22. mars #18 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan man blande påskeliljer og stemors blomster på graven? Jeg synes det er så vakkert med alt det gule og lyseblå. Ts Anonymkode: 9cbe2...7fc Jeg plantet akkurat stemorsblomster med noen påskeliljer i midten på mamma sin grav, tenkte det kan få stå så lenge det holder seg fint. Bor litt sør for deg ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Del Skrevet 22. mars LillaGorilla<3 skrev (1 time siden): Jeg plantet akkurat stemorsblomster med noen påskeliljer i midten på mamma sin grav, tenkte det kan få stå så lenge det holder seg fint. Bor litt sør for deg ☺️ Det høres veldig fint ut 🌼🌺 Ts Anonymkode: 9cbe2...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 23. mars #20 Del Skrevet 23. mars Pleier å se det litt an om det er noe fare for frost jeg. Dersom det er meldt kaldt være fremover så pleier jeg å ha grønt dekke på , men i år er jo påsken så sen så jeg tenker jeg planter nok litt påskeliljer og så planter jeg litt mer stauder rundt 17 mai. Lyng holder seg som regel ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå