AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Det er få ansatte på min arbeidsplass. Og noen av dem kommer jeg ikke godt overens med. De har sagt rett ut at de ikke liker meg og de har nok sikkert sine gode grunner til å ikke like meg. Men jeg vet at noe av det handler om en sårhet av at jeg har enkelte ting de ikke har, på ulike måter, og det trigger dem ekstra mye. (Dette hadde gitt mye mer mening for dere hvis jeg kunne gått i detalj, og det kan jeg jo ikke da det blir gjenkjent med en gang.) Og fordi jeg merker de ikke liker meg så blir det en dårlig spiral fordi jeg blir så utrygg på dem selv. Dårlig kommunikasjon osv. Av ulike grunner har de valgt å være barnløse. Og jeg vet at det på ulike måter er noe sårt ved det for dem. Nå er tiden snart inne for at jeg og min partner begynner med barn, og jeg kjenner en engstelse for at disse kollegaene skal bli enda mer trigget av dette. At de ikke skal glede seg på mine vegne (jeg trenger overhodet ikke at de sier noe som helst, men redd de blir negative) og at de skal bli sjalu eller lignende. Når magen vokser og så blir det enda en ting ved en person de ikke liker men som de må omgås ofte, som denne personen får og som de ikke får. Kan noen her fortelle meg at dette mest sannsynlig er irrasjonelt? Eller er det noen som har lignende erfaringer? Anonymkode: 8e2dc...425 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 5.40): De har sagt rett ut at de ikke liker meg og de har nok sikkert sine gode grunner til å ikke like meg. Ekspander Hvilke gode grunner har de til å ikke like deg? Anonymkode: 757b5...a54 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars Du har ikke vurdert å bytte jobb? Anonymkode: 87708...724 9 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 5.47): Hvilke gode grunner har de til å ikke like deg? Anonymkode: 757b5...a54 Ekspander Det kan jeg ikke dele her, da blir det gjenkjent med en gang. Men hvordan er det relevant for å kunne svare på spørsmålet? Anonymkode: 8e2dc...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 5.48): Du har ikke vurdert å bytte jobb? Anonymkode: 87708...724 Ekspander Å jo, lenge. Men det er ikke så enkelt å bare bytte jobb i mitt felt. Anonymkode: 8e2dc...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars Du skriver jo at de ikke Iiker deg allerede, så det vil jo ikke være noe forskjell om du blir gravid. Når de ikke liker deg, kommer de neppe til å glede seg på dine vegne, men forholde seg helt nøytral til det. Nå skal det sies at de aller fleste forholder seg nøytralt til at kollegaer er gravide, uavhengig om de er likt eller ikke. Det er sjeldent slik at graviditet og en voksende mage blir et stort samtaletema på arbeidsplasser jeg har jobbet på iallfall. Om det er mange gravide/småbarnsmødre på en arbeidsplass kan det nok stille seg litt annerledes, men der jeg har jobbet har vi stort sett snakket om andre ting enn akkurat sånt. Om noe kan det hende de gleder seg til at du skal ut i permisjon, og sånn sett er glad for at du er gravid. Anonymkode: c2f25...254 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 5.53): Du skriver jo at de ikke Iiker deg allerede, så det vil jo ikke være noe forskjell om du blir gravid. Når de ikke liker deg, kommer de neppe til å glede seg på dine vegne, men forholde seg helt nøytral til det. Nå skal det sies at de aller fleste forholder seg nøytralt til at kollegaer er gravide, uavhengig om de er likt eller ikke. Det er sjeldent slik at graviditet og en voksende mage blir et stort samtaletema på arbeidsplasser jeg har jobbet på iallfall. Om det er mange gravide/småbarnsmødre på en arbeidsplass kan det nok stille seg litt annerledes, men der jeg har jobbet har vi stort sett snakket om andre ting enn akkurat sånt. Om noe kan det hende de gleder seg til at du skal ut i permisjon, og sånn sett er glad for at du er gravid. Anonymkode: c2f25...254 Ekspander Takk for svar, dette var nyttig! Jeg vil mye heller at det ikke snakkes noe særlig om, sålenge jeg får lov til å dele litt gleder ved det i lunsj o.l. (det er jo en ganske stor greie i mitt liv), enn at det skal komme negative bemerkninger fordi jeg ikke får gjort enkelte arbeidsoppgaver i tide eller lignende pga graviditeten. Sistnevnte ville jeg jo oppfattet som at personen ikke syntes noe om at jeg fikk gå gravid og få barn. Anonymkode: 8e2dc...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars I all verden? Hva slags type mennesker er dette? Har dere ingen leder som kan ta tak i dette? De har sagt rett ut til deg at de ikke liker deg? Til å bli matt av "voksne" folk. Hev deg over det og dem. Gå på jobb og gjør jobben din, og det er det. Anonymkode: 4bb3c...06d 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 5.56): I all verden? Hva slags type mennesker er dette? Har dere ingen leder som kan ta tak i dette? De har sagt rett ut til deg at de ikke liker deg? Til å bli matt av "voksne" folk. Hev deg over det og dem. Gå på jobb og gjør jobben din, og det er det. Anonymkode: 4bb3c...06d Ekspander Ikke at de ikke liker meg direkte da, men ting som gjør at de ikke trives med meg som kollega. Same same but different.. Jeg har hele tiden følt de har noe imot meg men fikk det nylig bekreftet. Anonymkode: 8e2dc...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars Men du må også skjønne at det er folk revnende likegyldig om du er gravid eller ei og at folk alltid svarer ut ifra høflighet. Hvis jeg hadde måttet høre på dine gleder ved tilstanden 9 mnd i pausen så hadde jeg blitt gal. Også derfor jeg har pausen min alene nå, og det finnes andre slik som meg. Så om de i tillegg ikke liker deg ender det gjerne med at de går når du kommer. Del gledene dine med folk du vet liker deg og som du ellers kan være sosial med, så vet du at det er genuint. Anonymkode: f93db...c88 18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #11 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 5.40): Av ulike grunner har de valgt å være barnløse. Og jeg vet at det på ulike måter er noe sårt ved det for dem. Ekspander Hvordan vet du det? Hvis man velger å være barnløs er det sjelden spesielt sårt. Anonymkode: ef13b...7b4 26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #12 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 6.04): Men du må også skjønne at det er folk revnende likegyldig om du er gravid eller ei og at folk alltid svarer ut ifra høflighet. Hvis jeg hadde måttet høre på dine gleder ved tilstanden 9 mnd i pausen så hadde jeg blitt gal. Også derfor jeg har pausen min alene nå, og det finnes andre slik som meg. Så om de i tillegg ikke liker deg ender det gjerne med at de går når du kommer. Del gledene dine med folk du vet liker deg og som du ellers kan være sosial med, så vet du at det er genuint. Anonymkode: f93db...c88 Ekspander Men jeg skrev jo i HI at jeg ikke trenger at de sier noe som helst. Og så skrev jeg lengre ned at fordi dette er en stor greie i mitt liv, er det normalt å ville dele litt. Hvorfor kan Petra dele at man fikk seg et ligg i helgen men jeg får ikke dele at babyen sparket i magen? Er ikke det urettferdig? Anonymkode: 8e2dc...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 6.08): Hvordan vet du det? Hvis man velger å være barnløs er det sjelden spesielt sårt. Anonymkode: ef13b...7b4 Ekspander Fordi de har uttrykt det selv. Anonymkode: 8e2dc...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 6.04): Men du må også skjønne at det er folk revnende likegyldig om du er gravid eller ei og at folk alltid svarer ut ifra høflighet. Hvis jeg hadde måttet høre på dine gleder ved tilstanden 9 mnd i pausen så hadde jeg blitt gal. Også derfor jeg har pausen min alene nå, og det finnes andre slik som meg. Så om de i tillegg ikke liker deg ender det gjerne med at de går når du kommer. Del gledene dine med folk du vet liker deg og som du ellers kan være sosial med, så vet du at det er genuint. Anonymkode: f93db...c88 Ekspander Kan jeg få ha pause sammen med deg? Jeg er over 50, frivillig barnløs, og andres graviditet, fødsel, baby eller barn interesserer meg like lite som amerikansk fotball. Anonymkode: 03505...f33 11 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 22. mars #15 Del Skrevet 22. mars Hørtes ut som en utrivelig og merkelig arbeidsplass. Med mindre du finner en ny jobb må du jo nesten bare stå i det. Kan trøste deg med at mange gravide blir sykemeldt etterhvert, så er gjerne bare noen få måneder du må holde ut. Du kan også vente en stund før du deler nyheten med kollegaene. Dette svangerskapet delte jeg ikke nyheten med noen på jobb før nærmere uke 20 😊 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Del Skrevet 22. mars Er drt i en barnehage du jobber i ts? Anonymkode: d9613...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Del Skrevet 22. mars Anononyma skrev (På 22.3.2025 den 6.11): Hørtes ut som en utrivelig og merkelig arbeidsplass. Med mindre du finner en ny jobb må du jo nesten bare stå i det. Kan trøste deg med at mange gravide blir sykemeldt etterhvert, så er gjerne bare noen få måneder du må holde ut. Du kan også vente en stund før du deler nyheten med kollegaene. Dette svangerskapet delte jeg ikke nyheten med noen på jobb før nærmere uke 20 😊 Ekspander Ja er det jeg også har tenkt på. Og for å være helt ærlig så gleder jeg meg til å ha noe annet å fokusere på enn disse menneskene. Jeg har ikke hatt det lett, og de har ikke bidratt positivt. Det blir deilig å være lenge borte fra dem, og kun bry meg om noe som betyr mye mer. Anonymkode: 8e2dc...425 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 6.14): Er drt i en barnehage du jobber i ts? Anonymkode: d9613...578 Ekspander Hvorfor spør du, prøver du å finne ut om jeg er din kollega? Anonymkode: 8e2dc...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Del Skrevet 22. mars Jeg er høygravid og skal straks ut i permisjon. Har blitt gravid etter lang behandling med Ivf, og en del odds mot meg/oss. Jeg er godt likt på min arbeidsplass, og folk er glade på mine vegne for at vi venter barn. Men jeg kan faktisk ikke huske at jeg har tatt opp noe med graviditet uten at de først har spurt. Altså ikke noen «små gleder» som du sier. Nå har jeg snakka om graviditeten fordi det har kommet spørsmål, men jeg har ikke følt det som veldig nødvendig å dele uoppfordra. Og det hadde jeg nok i alle fall ikke følt om jeg visste stemninga var «så der». Anonymkode: 46e62...23f 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #20 Del Skrevet 22. mars Jeg synes du burde se etter en ny jobb. Har du mulighet for det i din bransje eller er du fastlåst til denne jobben? Det kan hende du overtenker med tanke på kollegaer, men det er ikke noe hyggelig å ikke føle seg likt på arbeidsplassen. Du fortjener ikke å ha det slik i hverdagen. Anonymkode: f8c2c...e58 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå