Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 Til dere som prøver... Har tatt EL tester (strips) i 4 dager nå, skal ta den 5 testen i dag. men får bare negativt svar... Mente selv jeg skulle hatt eggeløsning i går. Men når dere får en positiv test skal jo EL skje innen 24-48 timer. Er det lurt å ha mye sex innenfor den tidsrammen?? Det sies jo osgå at mannen bør "vente" med utløsning noen dager før EL for best resultat. Men vi har hatt veldig mye sex rundt EL tidspunktene. Men er det kansje dumt å ha sex for mye??? Det tar jo sin tid før spermiene blir produsert......
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #2 Skrevet 11. mars 2006 Tror ikke du trenger bekymre deg. Jo mer sex rundt EL jo større sjanse for klaff. Lykke til
Arielle Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 Jeg får ikke EL før 2-3-4 dager etter testen er positiv. så den tidsrammen stemmer nok ikke for alle. Men så er jo syklusen min helt ute å kjøre også da..
Gjest Epona Skrevet 12. mars 2006 #4 Skrevet 12. mars 2006 Jo mer sex rundt EL jo større sjanse for klaff. ← Ikke alltid sant det! Med f.eks tre utløsninger på samme dag, så er det bare sædceller i første utløsning! De to neste er det bare rester igjen i! "Anbefalt dosering" er samleie ca hver annen dag hvis sædkvaliteten er normal. Det aller viktigste er egentlig å prøve når man har lyst! Men litt timing kan være bra. Aller helst skal sædcellene være på plass i egglederen i forkant av EL. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå