AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Skrevet 22. mars I hver størrelse ? Vi skal ha litt av hver str liggende og lurer på hva som er ok mengde. Noen tips til leker og utstyr som er kjekt å ha? Anonymkode: f5ef4...114
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Skrevet 22. mars 1 ulldress, votter, lue, tøfler 5-6 sett i hver str med body og bukse, kjøper mer hvis det er behov Sokker i forskjellige størrelser. en ulljakke/fleece jakke (greit å kunne åpne hvis baby sover når man f.eks triller inn på senter osv, så babyen ikke blir for varm. Ellers bruker vi vognpose, ulltepper og tynne tepper i bomull. 4-8 pysjer litt avhengig av hvor mye baby gulper 😅 2 soveposer Anonymkode: f853a...f61 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Skrevet 22. mars Ville ikke kjøpt for mye i starten, hva dere trenger kommer mye an på flere ting: - størrelse på baby. Noen bruker 50 i halvannen måned, andre sklir rett inn i 62 - hva dere foretrekker. Feks pysjer med glidelås eller knapper, omslagsbodyer (de fleste elsker, jeg syntes det var noe herk) eller over hodet, bukser eller strømpebukser osv. - noen babyer gulper ut mange sett klær om dagen, andre blir ikke skitne i det hele tatt - ikke alle babyer tåler ull rett mot huden - og så får dere kanskje masse klær i gave og trenger mindre i de størrelsene. Ville kjøpt noen billige klespakker brukt til å begynne med og så supplere mer med det dere liker og ser dere trenger mer av 😊 Anonymkode: 5d33b...eed
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Skrevet 22. mars Gaver kommer vi ikke til å få siden det ikke er egne barn Anonymkode: f5ef4...114
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Gaver kommer vi ikke til å få siden det ikke er egne barn Anonymkode: f5ef4...114 Vi hadde egne barn, men fikk ikke denne enorme mengden visstnok alle som får barn får. Anonymkode: 9961b...c73
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Skrevet 22. mars Hadde alt for lite og måtte kjøpe mye mer, spesielt i ull. Jeg fikk en vinterbaby så derfor stort behov for ull. Har også en baby som gulper mye. Er VELDIG glad for at jeg ikke hørte på råd om å ikke ha så mye i strl 50, fordi babyen min brukte 44 i nesten en måned, og brukte så 50 i en måned og bruker nå 56-62 og er snart 4 mnd gammel. Men det er meg da 😅 Synes det var veldig stress å skulle tenke på kleshandling når vi hadde mer enn nok å gjøre på hjemmebane. Fikk heldigvis levert en pose med klær i strl 44 så det løste seg med den størrelsen. I strl 50 har jeg hatt 4 ullbodyer og 1 ullbukse, i strl 56 har jeg hatt 6 ullbodyer og 3 ullbukser og i strl 62 har jeg nå bare 2 ullbodyer og 2 ullbukser da det begynner å bli varmere i været. Ellers har jeg hatt 2 pysjamaser i hver størrelse, og har stort sett brukt den jeg har hatt i ull (anbefaler en pysj som har både flapper som kan brettes over hender og føtter hvis man har vinterbaby da det blir veldig kaldt på hendene om natta, her har joha sin vært en stor favoritt). Ellers har jeg vel hatt en 5 bodyer og bukser i bomull i de ulike strl. Fikk mye av det i gave til jul. Har også hatt 1 ulldress i hver strl og 3 ulluer samt 2 par ullvotter.Må si at lanullva har vært en favoritt her. Vi har fått hjemmestrikkede sokker fra flere som vi bruker i bilstolen eller vogna. Dette er den pysjen vi har brukt ekstremt mye: https://www.ohdearbaby.no/products/sovepose-nattpose-100-ull-rib/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwv_m-BhC4ARIsAIqNeBuvF-fSxjCazeRxHgCCg_05MM-bN0t483XYEZK7WklCOPi_ejZDXTkaAn-TEALw_wcB Anonymkode: 5822b...058
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Skrevet 22. mars Dette er så vanskelig. Vi hørte på alle råd og kjøpte mest i 56, hadde kun et par bodyer i str 50. Da han kom brukte han 44 i flere uker, og 50 i flere uker. Han var også storgulper så flere skift om dagen. Kjøpte flere klespakker på Finn så hadde kanskje rundt 40 plagg i str 50 (bodyer, bukser, kosedress) og syns det var deilig å ha såpass så vi slapp stresses med klesvask. Hm har jo f eks noen pakker med 5 bodyer og 5 bukser, hadde kanskje kjøpt et par sånne i 50 og 56 ☺️ Anonymkode: 3979a...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er så vanskelig. Vi hørte på alle råd og kjøpte mest i 56, hadde kun et par bodyer i str 50. Da han kom brukte han 44 i flere uker, og 50 i flere uker. Han var også storgulper så flere skift om dagen. Kjøpte flere klespakker på Finn så hadde kanskje rundt 40 plagg i str 50 (bodyer, bukser, kosedress) og syns det var deilig å ha såpass så vi slapp stresses med klesvask. Hm har jo f eks noen pakker med 5 bodyer og 5 bukser, hadde kanskje kjøpt et par sånne i 50 og 56 ☺️ Anonymkode: 3979a...4a9 Med vårt eget barn var det også sånn , ikke kjøp 50 sa de vel han druknet i 50🙈 Jeg orker ikke stresse rundt å handle , så derfor vil jeg ha et minimum i hus, det er også risiko for at flere av disse små vi får er født prematurt så derfor greit å ha litt liggende i 44 også Anonymkode: f5ef4...114 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #9 Skrevet 22. mars Anbefaler å kjøpe klespakke i størrelse 44-50-56 brukt som man har liggende. Mange fortalte oss at det var lite vits å ha så mye klær i størrelse 50 så vi hadde kun en body i den størrelsen på sykehuset etter fødsel. Det angret vi på. Datteren vår brukte 50 fra fødsel til 2 mnd og gulpet en del i tillegg. Det er sykt stress å handle inn når babyen først er kommet. Anonymkode: 4fe5e...314
Surriball Skrevet 22. mars #10 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Gaver kommer vi ikke til å få siden det ikke er egne barn Anonymkode: f5ef4...114 Skal du ha klær liggende til et barn som ikke er ditt? 🤔
AnonymBruker Skrevet 22. mars #11 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Anbefaler å kjøpe klespakke i størrelse 44-50-56 brukt som man har liggende. Mange fortalte oss at det var lite vits å ha så mye klær i størrelse 50 så vi hadde kun en body i den størrelsen på sykehuset etter fødsel. Det angret vi på. Datteren vår brukte 50 fra fødsel til 2 mnd og gulpet en del i tillegg. Det er sykt stress å handle inn når babyen først er kommet. Anonymkode: 4fe5e...314 Skjønner ikke hvorfor deter så sykt stress at far drar til h&m og kjøper en pakke bodyer?😅😅😅 Evt bestiller med hjemmelevering. Anonymkode: 9961b...c73
AnonymBruker Skrevet 22. mars #12 Skrevet 22. mars Surriball skrev (35 minutter siden): Skal du ha klær liggende til et barn som ikke er ditt? 🤔 Ja Anonymkode: f5ef4...114
Surriball Skrevet 22. mars #13 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja Anonymkode: f5ef4...114 Da er det jo ikke mye du trenger... Et skift eller maks to i hver størrelse, og så kan foreldrene ta med når det er behov. 🤷 Det er jo klin umulig å forutsi hvor mye du trenger, noen unger passer aldri str. 50, andre vokser ut av den på en uke, eller sju.... Jeg har hatt tre veldig ulike unger. Men hvis du ikke har den daglige omsorgen er virkelig ikke klær noe du trenger å ha så mye av.
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Skrevet 22. mars Det høres ut som dere skal få babyer hjem til dere for en kortere periode, og det er skrevet at flere av disse babyene kan være premature. Jeg tolker det som at Ts kanskje er godkjent som beredskapshjem? Da er det nødvendig å ha klær i forskjellige størrelser og til forskjellig bruk , da babyer er forskjellig 🙂 prematur klær finnes på barnas hus om dere har det i nærheten, da er det veldig greit med omslagsbody og bukse med hel fot (også på pysjamas), siden de er så små og sokkene ramler bare av😅 ville kjøpt leker som er enkel å rengjøre, f.eks biteringer, babygym som er enkel å vaske i maskinen, vippestol med babyleke på (her har den vært veldig mye brukt ved magevondt og urolig baby som må ha bevegelse for å roe seg). Anonymkode: f853a...f61
AnonymBruker Skrevet 22. mars #15 Skrevet 22. mars Surriball skrev (1 time siden): Da er det jo ikke mye du trenger... Et skift eller maks to i hver størrelse, og så kan foreldrene ta med når det er behov. 🤷 Det er jo klin umulig å forutsi hvor mye du trenger, noen unger passer aldri str. 50, andre vokser ut av den på en uke, eller sju.... Jeg har hatt tre veldig ulike unger. Men hvis du ikke har den daglige omsorgen er virkelig ikke klær noe du trenger å ha så mye av. Jeg spør hva som er vanlig , det er det jeg vil ha svar på , ikke noe annet Anonymkode: f5ef4...114
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det høres ut som dere skal få babyer hjem til dere for en kortere periode, og det er skrevet at flere av disse babyene kan være premature. Jeg tolker det som at Ts kanskje er godkjent som beredskapshjem? Da er det nødvendig å ha klær i forskjellige størrelser og til forskjellig bruk , da babyer er forskjellig 🙂 prematur klær finnes på barnas hus om dere har det i nærheten, da er det veldig greit med omslagsbody og bukse med hel fot (også på pysjamas), siden de er så små og sokkene ramler bare av😅 ville kjøpt leker som er enkel å rengjøre, f.eks biteringer, babygym som er enkel å vaske i maskinen, vippestol med babyleke på (her har den vært veldig mye brukt ved magevondt og urolig baby som må ha bevegelse for å roe seg). Anonymkode: f853a...f61 Ja jeg så barnas hus hadde litt, men virket som hm hadde mer, mine hatet bukser med fot på for de passet liksom aldri helt og de ble bare sinte. Men jeg kan kjøpe inn litt forskjellig så får vi bare se hva som passer , takk for tips Anonymkode: f5ef4...114
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Skrevet 22. mars Søk på kapselgarderobe til baby vi måtte ha masse overdeler siden vi hadde gulpetbaby. Anonymkode: 942d6...b5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå