AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Ok, vanskelig/misvisende overskrift, men! Jeg og mannen min er huseiere og skal få en person fra et annet land på besøk i over lengere tid. Potensielt noen år. Vedkommende skal bo og jobbe i Norge og vi ønsker at hen bor hos oss. Vi ønsker ikke kreve noe husleie. Jeg sitter å overtenker og lurer på om det er noen regler når noen kommer fra et annet land? Om vi "må" kreve husleie og ha kontrakt? Eller kan hen bare oppgi ny adresse hos oss? Føler meg veldig dum nå og Google er veldig lite til hjelp... Anonymkode: 23ebb...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars (endret) Dere må ikke kreve noe eller ha kontrakt. Kan bo gratis og folkeregistrere seg på deres adresse. Endret 22. mars av Ny Bruker 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars Nei, men har vedkommende arbeidstillatelse? Anonymkode: 6d743...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Flytte til Norge - Skatteetaten Anonymkode: fd0ab...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars Vedkommende må ha kontrakt og være registrert på en adresse i folkeregisteret for kunne oppnå lovlig opphold, det er faktisk et krav i forhold til sikkerhet også om noe skulle skje. Andre ting er visum og arbeidstillatelse hvis det er nødvendig, husk at det ikke er lov til å jobbe på turistvisum. Anonymkode: 1828d...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars EØS-borgere trenge ikke visum for å bo i Norge. Hvis personen ikke er fra EØS, men skal jobbe her, så er det snakk om arbeidstillatelse som faglært. Uansett, så er det ingen krav til å dokumentere at man leier mens man jobber her. Mange som bor som storfamilien o.l. Anonymkode: 2cab9...aa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Del Skrevet 23. mars Er det en skjult eu pair dere skal huse? Anonymkode: f2691...d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det en skjult eu pair dere skal huse? Anonymkode: f2691...d1b Au-pairordningen har blitt avviklet i Norge. De får ikke arbeidsvisum til lovlig opphold. Anonymkode: 2cab9...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Del Skrevet 23. mars Jeg bodde et år i et annet land i Norden hos min onkel. Bodde gratis hos ham og arbeidet, fikk spart opp 100 000 det året og det er over 20 år siden, så det var til god hjelp. Jeg fikk selvsagt arbeidet lovlig og meldte flytting dit slik at jeg hadde fått helsehjelp om jeg trengte det. Anonymkode: 5309c...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå