Gå til innhold

Dere 170 cm - 174 cm, hva er deres idealvekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

174 cm og trives best på 62-63 kg. Er løper, så best å ikke være så tung. Trener styrke jevnlig. Etter at overgangsalderen meldte sin ankomst, har jeg lagt på meg et par kg som jeg ikke trives med. 

Kommer fra hjertefamilie, og om jeg legger på meg, er det alltid magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sverger altså til Paul Brocas indeks som han utviklet i 1871?

Anonymkode: cf843...3f3

Det stemmer forholdsvis bra om man er fra 160 og oppover.

150, 40 kg, BMI 17.8, undervektig

160, 50 kg, BMI 19.5

170, 60 kg, BMI 20.8

180, 70 kg, BMI 21.6

190, 80 kg, BMI 22.2

Anonymkode: 4f388...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

174 og trives best på 66. Må jobbe veldig for å veie mindre og synes jeg ser bra ut da, men det krever for mye og det er ikke verdt det. 66 er den vekten jeg har når jeg trener styrke 3-5 ganger i uken med ok kosthold. Føler meg veldig fresh i stort sett alle klær, men ikke heeeelt fin i bikini. Men mer enn bra nok, og de fleste vil nok si jeg er slank og har «bra kropp» etter dagens standard.

Anonymkode: 7c698...e18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

171. Trives best med 64-66 kg. Trener en del, men har ikke super-definerte muskler - fettet legger seg over dem hos meg. Hvis jeg går ned mer enn dét så synes jeg ansiktet mitt blir for tynt. Opptil 68 går egentlig helt fint. Begynner å synes jeg kunne gå ned litt når jeg er 72+, men har vært bedre trent før og hatt fullstendig flat mage på den vekta også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er 170 cm. 56-57 er det jeg trives best med. Er ikke så altfor glad i ekstra fett.

Anonymkode: 362a2...58b

Her er vi like! Liker å være trent, men på den slankere siden. Eneste aberet mitt er at overkroppen blir så skral rundt 56 kg, så jobber med å få på litt muskler her. Løper mye, så har definerte muskler i underkropp og nedre mage/rygg, men synes skulder og brystpartiet blir litt skrantent.. Men heller det enn å veie litt mer fordi det går rett på rumpe/lår.

Anonymkode: 6b652...c31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

173 høy og trener en del styrke. Nå veier jeg 68-70 men synes det er for mye. trives best rundt 65-66. Kunne godt vært 60 kg, men det er urealistisk for meg. Jeg har vært 55-57, men da hadde jeg ikke mensen og et godt forhold til mat. Skulle gjerne sett 50-tallet på daglig basis, men da må jeg gå sulten. Orker ikke det. 

Anonymkode: 6e601...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er 175 og veier 63, men trives bedre på ca 60 kilo

Anonymkode: f9499...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere sier det er vanskelig å gå ned fra 70-62/64 kg når de har samme høyde som oss (ca 172).

BMI begynner å bli lav under 66, så hvor lang tid ville du ha beregnet på å komme ned til 64 fra 70? 

Anonymkode: 884b0...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 175. Veier rundt 71 nå og da ser jeg tjukk ut. Rundt ansikt og stor mage. På 65 kg føler jeg at jeg ser best ut. 

Jeg tror det har mest med kroppstypen å gjøre! Jeg har lange tynne legger og underarmer, små pupper, mens jeg nå er tjukkere rundt mage og lår. Så for meg er det nok mest naturlig å være litt tynnere. Men for andre er det naturlig å veie mer!

Anonymkode: fcab0...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...