Gå til innhold

Dere 170 cm - 174 cm, hva er deres idealvekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjerne alder og hvor godt trent du er.

Selv er jeg 172cm og trives best på 65-67 kg. Mer enn det trives jeg ikke med, og kroppen vil ikke stort under 65 heller. Jeg er ok trent, men driver ikke tung styrke.

Anonymkode: 884b0...141

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er relativt godt trent for dame å være. Idealvekt på 67-69kg, 172cm.

Har six pack og definerte skuldre. Kunne godt vært tynnere i lår enn jeg er på denne vekta, men da blir jeg helt skrapet i ansiktet. Det er det ikke verdt.

Anonymkode: dc7d1...411

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 62 kg

Da er slank og med musklene definerte, uten å miste formene i hofter. Mer enn det, så får jeg love handles og litt mage, som endrer fasongen enormt. Føler meg mye freshere når love handles er borte spesielt, og når litt svak definisjon på magen blir synlig.

Dette gjelder kun i periodene jeg er trent. Jeg har vært langvarig syk på samme vekt og da så jeg selvsagt ikke bra ut i sammenligning. Nytter ikke å bare være slank, det går med på fastheten etter trening synes jeg.

Anonymkode: 1e1b6...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 170 cm. 56-57 er det jeg trives best med. Er ikke så altfor glad i ekstra fett.

Anonymkode: 362a2...58b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

70

Anonymkode: 94b81...17e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så slanke/tynne dere er! Jeg er 172 cm og veier 78 kilo. Jeg er svært godt trent, atletisk bygd, og både føler meg bra og får masse hyggelige kommentarer om kropp og utseende. 

Anonymkode: 75e44...ca0

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 175 og jeg ser best ut på 74 kg. Er nå 68 kg og da ser jeg tynn og hengslete ut. Man må ha litt flere kg når man er lang.

Anonymkode: 87b8e...357

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gjerne alder og hvor godt trent du er.

Selv er jeg 172cm og trives best på 65-67 kg. Mer enn det trives jeg ikke med, og kroppen vil ikke stort under 65 heller. Jeg er ok trent, men driver ikke tung styrke.

Anonymkode: 884b0...141

174 cm

63 kg. Da er jeg slank. Veid 72,da ville jeg definitivt ned 8 til 10 kg. Veid 56 kg,da ser jeg på grensen til syk ut. Vet ikke vekten per dags dato,men tipper 60 cm. S i klær. Veldig slank. Kan ikke bli tynnere. Har kroppsfasong bære litt vekt,så ser tynnere ut enn det kg viser,  samt er jo det en fordel når jeg veide 72,men synes jeg var litt dvaskete da.

Trener ingenting. Null muskler🫤. Bare rett ned fasong.  

Anonymkode: f40b1...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så slanke/tynne dere er! Jeg er 172 cm og veier 78 kilo. Jeg er svært godt trent, atletisk bygd, og både føler meg bra og får masse hyggelige kommentarer om kropp og utseende. 

Anonymkode: 75e44...ca0

Ulike kropper bærer vekt veldig ulikt.

Jeg er 176 cm høy, og min kropp fungerer best når jeg er 62 kg, maks 64. Nå har jeg ikke veid meg på en stund, antar jeg er ca 70 kg, pga. langvarig sykdom og dermed mindre aktivitet og mindre muskler.

Da jeg lå fast på 62 kg veide en venninne av meg, som er 162 cm høy det samme. Hun så da slankere ut enn meg.

Jeg har en annen venninne som er ca like høy som meg og som minst 80 kg. Hun er veldig godt trent, er atletisk bygget, veldig flott.

Jeg har ikke fokus på vekt i seg selv, men på kroppssammensetning, at den skal være sunnere enn den er nå, etter langvarig sykdom, og at jeg ønsker å bli mye sterkere igjen enn jeg er nå. Av erfaring vet jeg at når jeg er frisk og får trent greit så bruker kroppen min å stabilisere seg på rundt 62 kg uten at jeg gjør noe for det. Antall kilo er egentlig uinteressant, så lenge man har en sunn kropp og livsstil, og har en kropp som fungerer bra og holder seg noenlunde frisk.

Anonymkode: 68f01...9bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K35 og 173 cm. Jeg trives best rundt 66 kg, men har ikke kommet meg under 64kg i voksen alder. Jeg trener mye kondisjon og nok styrke til at jeg burde ha litt ekstra muskelmasse. Det er bare mora mi som kommenterer kroppen min, og hun synes at ribbena er litt for synlige, men jeg har rikelig med fett lagret på hofter og ben.

Anonymkode: c594c...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 170,5, og har gått ned fra 93kg til 77kg over det siste året, det har stoppet litt opp nå, men jeg håper å gå ned til mellom 68-72 kg. Har veid 72kg før, og da ble jeg veldig smal i ansiktet, allerede nå kommenterer folk at jeg ikke må gå mer ned i vekt 🙄

Akkurat nå ser jeg slank ut, men jeg har generelt en kraftig bygd kropp med store legger, bred over ryggen osv, da jeg veide 72 kg ble jeg en small i buksestørrelse, men fremdeles M-L i overdeler. 

Anonymkode: 17a09...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

170cm, idealvekta er nok 60kg, jeg er 67kg nå. Jeg har ikke så mye muskelmasse tror jeg. Stillesittende jobb og bare siste månedene opparbeidet meg en treningsrutine, så blir vel bedre. Har mye magefett som ikke er bra.

Anonymkode: 55578...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 172 cm og veier mellom 70 og 73 kg. Har vært nede i 65 kg, men da hadde jeg ingen glede i livet så sånn vil jeg ikke ha det. Ikke verdt det i det hele tatt.

Har lav fettprosent og høy muskelmasse. Trener tung styrke 4 ganger i uka og er ellers aktiv ute med hund og er nøye med kosthold med unntak. Skal være så høy på meg selv og si at jeg ser på ingen måte overvektig ut, heller godt trent med definerte muskler. Snart 40 år.

Anonymkode: 05105...b04

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 174 og timeglassfigur. Hvis jeg er under 70kg så har jeg ingen pupper eller rumpe. Jeg synes jeg så best ut når jeg var 73, brukte da str m. må jobbe meg tilbake dit.. 

Anonymkode: 3c912...c96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 171 og trives best på 70 kg. Blir jeg tynnere mister jeg alt av pupper og rumpe. Har vært nede på 65 kg, det likte jeg ikke. Har også vært 76, og det var litt for tungt for min del. 

Anonymkode: 608cb...873

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

173 cm høy, trives best med 56-57 kilo. 

Anonymkode: 91246...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er 173, og ser best ut mellom 64 til 70 kg. Har veid 60 kg, og da ble jeg ekkelt tynn i overkroppen, siden mye av vekten min sitter på rumpe/lår. 

Anonymkode: ad69c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er 170 cm. 56-57 er det jeg trives best med. Er ikke så altfor glad i ekstra fett.

Anonymkode: 362a2...58b

Undervektig.

Anonymkode: ac313...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K43

Er 170 og har alltid vært chubby eller overvektig. Har lyst å være så tynn som mulig, men stort sett stopper vektnedgangen rundt 70-72. Under det krever det så lite mat at jeg ikke gidder. Jeg har slank overkropp og blir fort skrinn i ansiktet, mens lårene er tykke. 

Trener en del styrke og er sterk i kroppen, i tillegg til at jeg går tur hver dag. Er kommet i en alder der fokuset mitt er mest på å ha en relativt sprek og velfungerende kropp heller enn en bestemt vekt. 

Anonymkode: 83a02...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg nevnte ikke høyden min i forrige svar, jeg er 174cm.

Rart hvor forskjellige vi er. Når jeg er på 65-66 kg har jeg litt ekstra fett,er slank men ikke tynn - da er det love handles, litt mage, myke armer og litt for rundt fjes. Noen kilo ned, så ses definisjonen min og musklene SÅ mye bedre og jeg ser mye sunnere ut med en gang. Basert både på egen følelse i speilet og kommentarer jeg får. Rumpa mister også fasong når jeg er oppi 65+, da ser den mer dvask ut selv når den er sterk som fy. Litt ned, så blir definisjonen av rumpemuskøaturen sååå mye finere 😍

Anonymkode: 1e1b6...404

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...