Gå til innhold

Blir ein bedre bilfører av å økte bøtesatser ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tar avstand fra å  tukle med  mobilen  under  kjøring såfremt ein ikkje har trådløs telefon i bilen. Nå blir det sagt at dersom mobilen står fastmontert er det lov å  nytte . Men, er det noen forskjell på å tukle med mobilen eller skjermbruken som er i dei fleste nye biler idag. ?

Når ein kjører bil skal all oppmerksamhet vera rettet mot trafikkbilde, og ikkje mobilen og  annen skjermbruk. Nyere biler er velfylte med leketøy som "vrir " oppmerksamheten bort fra trafikkbilde, og skaper farlige situasjoner, men litt merkelig av selv om bøtesatsene har økt i rakettfart så ser det uttil av mange gir blaffen.  Kanskje ligg årsaken i at folk flest har fått så god råd at noen tusenlapper "fra og til " har ikkje så stor innflytelse på lommeboka.  

Påvirker egentlig bøtesatsene   en bilfører sin holdning /adferd i trafikken, og blir ein egentlig  noe bedre bilfører av  økte bøtesatser. 

Anonymkode: 114e6...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, har ikke påvirket meg, etter å ha fått 10.000 i bot for å kjøre forbi en sinke som økte farten da han så meg på siden. Jeg kjører fortsatt i fartsgrensen til vanlig, og kjører fortsatt forbi sinker. Men har fått øynene opp for at deler av politiet er totalt unyttig og bare er der for å øke inntektene til staten.

Anonymkode: 70afe...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jada jalla, bøtesatsene skal jo skremme folk fra å bryte trafikkreglene. Funker det, så er det bra. Pluss, vi får noen artige look to crazy Norway internasjonale nyhetssaker.

Anonymkode: 7473b...291

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...