princeofithilien Skrevet 23. mars #21 Del Skrevet 23. mars For en del år siden fikk jeg tilsendt en pakke fra en venninne i Amerika, og dro for å hente den på Meny-butikken der det sto at jeg kunne hente den. Der kunne de melde at nei, den hadde de ikke, den lå på en REMA 1000-butikk på andre siden av byen. Jeg har ikke bil, og siden de spurte om jeg ville at de skulle få den tilsendt til Meny fra REMA, takket jeg ja til det. Da jeg kom til Meny igjen noen dager senere, fikk jeg beskjed om at den i stedet var blitt sendt tilbake til postsorteringssentralen i Stokke (jeg bor i Larvik)! Ble jo litt oppgitt, men ok, får vente da. Noen dager senere får jeg beskjed om at den har blitt sendt i retur til Amerika... Min venninne hadde betalt masse i porto for denne pakka, og tok aldri sjansen på å sende den om igjen. Nå i desember sendte en venninne fra Tyskland meg en kjempestor pakke (julegaver til hele familien min), men da jeg dro for å hente den, kunne de ikke finne den noe sted, den var simpelthen ikke der! Jeg ringte til Posten, men de kunne ikke hjelpe meg. Ringte tilbake til butikken, og den hyggelig unge dama som jobba der ville så gjerne hjelpe meg, og leita overalt, og plutselig sa hun: "Jeg fant den!" Den lå altså da i en svær tralle med utgående post. "Det var heldig," sa hun, "for den tralla skal ut om bare noen få minutter"! Hvordan den endte opp der er jo et merkelig mysterium, men det endte i hvert fall bra! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mars #22 Del Skrevet 23. mars (endret) Mye gjenkjennelig i svarene her, men min historie topper muligens ? Butikken jeg jobber I får varene levert fra Postnor. Firmaet betaler Postnor ekstra for at de skal sette dem ved kassa OG ta med seg paller når de er ferdige med utlevering. Han fra Postnor satte konsekvent eskene ved inngangen til butikken og da jeg presiserte for 3. dag på rad at han måtte sette alt ved kassa trakk han på skuldrene og ba meg om å gjøre det selv. Jeg sa at det kan jeg ikke fordi jeg strevde med en låsning i nakken da. Og det å bære noe tungt da er ikke bra, og dessuten betalte vi for dette. Det anså han ikke som sitt problem. Dessuten gav han bare sånn service til butikkene med de fine damene, og det var ikke oss. Etter at vi klaget for 3 gang ble han erstattet av en annen som er kjempe flink og hyggelig. Endret 23. mars av MarianneE 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #23 Del Skrevet 23. mars PostNord: bestilte en pakke med hjemlevering da jeg ikke har bil og betalte selvfølgelig ekstra for dette. Får melding om at pakken er på. Ei og skal leveres i løpet av kvelden. Så ringer de meg og lurer på om de bare kan legge den igjen på Meny-butikken som ligger en 10 minutters gåtur unna. Denne butikken har ikke en gang post i butikk..! Jeg sa selvfølgelig nei og at jeg hadde betalt ekstra for hjemlevering av en grunn. posten: fikk et gebyr på 80 kr fordi pakken var et par gram for tung. Dette var selvfølgelig mer min feil, men syns ikke «straffen» var proporsjonal til «lovbruddet». Anonymkode: ba414...8f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #24 Del Skrevet 24. mars Pakken min ble lastet opp på bil 3 ganger og avtalt leveringstidspunkt i appen alle gangene. Ble levert tilbake på lageret. Holdt meg hjemme i tiden vi avtalte levering, dukket aldri opp. Endte med at pakken «forsvant» og evig frem og tilbake med der jeg kjøpte varen og postnord om hvem som skulle erstatte. Reiste til utkjøringsterminalen selv, der var pakken med utstrøket navn og leveringsadresse med tusj. Fikk aldri noe svar på hvorfor. Så mitt råd er å ikke ta hjemlevering, alle andre ganger med levering på hentested (butikk) har vært helt uproblematisk. Anonymkode: 66bc2...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #25 Del Skrevet 24. mars Det pussigste var vel da jeg fikk en telefon fra en komplett fremmed som lurte på hvorfor jeg hadde sendt henne en merkverdig pyntegjenstand av messing. Jeg skjønte like lite som hun gjorde, men etter mye om og men viste det seg at jeg hadde sendt henne en pakke fra Finn året i forveien, og PostNord på et eller annet vis hadde klart å produsere en etikett med det gamle sporingsnummeret og satt på en tilfeldig ny pakke. Både avsender og mottaker ble altså feil. Så vidt jeg vet klarte hun aldri å oppspore den rette mottakeren av den snåle pyntegjenstanden. En annen gang kjøpte jeg en diger gjenstand med hjemlevering via PostNord. Butikken lå i underkant av 20 minutter unna mitt bosted, og da tenkte selvsagt PostNord at det logiske var å frakte gjenstanden ytterligere 40 minutter I FEIL RETNING, og sende meg hentemelding. Jeg kontaktet PostNord om at pakken hadde blitt sendt til feil sted og fikk beskjed om at mitt nærmeste hentested var fullt, og at det ikke var noe de kunne gjøre. Pakken gikk da i retur, og jeg bestilte på nytt. Da skjedde nøyaktig det samme, og PostNord var like lite hjelpsomme. Igjen utløp hentefristen uten at de sendte pakken til rett sted, og pakken ble returnert. Varen var kjøpt på salg og nå var salget avsluttet, slik at varen nå kostet betydelig mer. Jeg kontaktet da butikken hvor jeg hadde kjøpt varen for å klage på PostNord. 2 dager etter kom det en PostNord-ansatt i privatbil og leverte pakken på døra mi. Anonymkode: e96f6...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #26 Del Skrevet 24. mars UPS eller DHL-sjåfør la pakken min på en random trapp i nabolaget da han ikke fant huset mitt, men fikk sms med bilde av pakken, da! 🤪 Måtte ringe ham og be ham hente den igjen, for så å hente den på terminalen… Har jobbet litt som vikar for PostNord, en palle med fliser hadde stått i en krok en måned. Ingen av de faste sjåførene ville/kunne ta den med, for da fikk de overlast på bilen. Når de da får betalt pr levering og kun kan ta med ett kolli, blir det en himla dårlig betalt dag på jobb når man må bruke to timer på en levering, og risikerer kjøreforbud i en vektkontroll i tillegg…Det var glad mann som stod og ventet i veien når flisene hans endelig ble levert… Billig frakt vil man ha, det går på bekostning av bileiere og sjåfører (PostNord eier omtrent ingen biler selv her til lands) Anonymkode: 8b492...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #27 Del Skrevet 25. mars "Kunne ikke leveres i pakkeboksen, returneres til terminal" er også en klassiker. Etter at jeg flere ganger spesifikt har bedt om at den flyttes fra pakkeboks som ikke kunne åpnes, til leveringsstedet. Anonymkode: db60e...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #28 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 20.28): Sendt en pakke med postnord. Full sporing. Mottaker av min pakke fikk utlevert feil pakke. Det er ikke det verste Det viste seg ar det var enda en pakke til mottaker der, det var riktig pakke! Altså postnord har klart klistre på identiske etiketter på 2 pakker. Kun den ene var fra meg. Den andre blir nå sendt i retur til meg. Har selvfølgelig allerede skrevet mail til postnord, samt tar kontakt med de mandag. Hvordan er dette mulig?! Det eneste jeg kan tenke meg er at innleveringsbutikken har klart fått ut 2 lapper og satt den ene på en random feil pakke... Dette er det drøyeste jeg har vært borti. Gudene vite hvem som eier dem pakken de nå hat sendt i retur til meg. Skandale.😱 Anonymkode: 5cc01...cc4 Ekspander Min verste erfaring er at jeg ventet å få en pakke på mandag, men den kom ikke før torsdag. At vi finner oss i dette er helt utrolig. Opp med prisene NÅ, så vi kan få en god tjeneste!! Anonymkode: 1e4fd...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå