princeofithilien Skrevet 23. mars #21 Del Skrevet 23. mars For en del år siden fikk jeg tilsendt en pakke fra en venninne i Amerika, og dro for å hente den på Meny-butikken der det sto at jeg kunne hente den. Der kunne de melde at nei, den hadde de ikke, den lå på en REMA 1000-butikk på andre siden av byen. Jeg har ikke bil, og siden de spurte om jeg ville at de skulle få den tilsendt til Meny fra REMA, takket jeg ja til det. Da jeg kom til Meny igjen noen dager senere, fikk jeg beskjed om at den i stedet var blitt sendt tilbake til postsorteringssentralen i Stokke (jeg bor i Larvik)! Ble jo litt oppgitt, men ok, får vente da. Noen dager senere får jeg beskjed om at den har blitt sendt i retur til Amerika... Min venninne hadde betalt masse i porto for denne pakka, og tok aldri sjansen på å sende den om igjen. Nå i desember sendte en venninne fra Tyskland meg en kjempestor pakke (julegaver til hele familien min), men da jeg dro for å hente den, kunne de ikke finne den noe sted, den var simpelthen ikke der! Jeg ringte til Posten, men de kunne ikke hjelpe meg. Ringte tilbake til butikken, og den hyggelig unge dama som jobba der ville så gjerne hjelpe meg, og leita overalt, og plutselig sa hun: "Jeg fant den!" Den lå altså da i en svær tralle med utgående post. "Det var heldig," sa hun, "for den tralla skal ut om bare noen få minutter"! Hvordan den endte opp der er jo et merkelig mysterium, men det endte i hvert fall bra! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mars #22 Del Skrevet 23. mars (endret) Mye gjenkjennelig i svarene her, men min historie topper muligens ? Butikken jeg jobber I får varene levert fra Postnor. Firmaet betaler Postnor ekstra for at de skal sette dem ved kassa OG ta med seg paller når de er ferdige med utlevering. Han fra Postnor satte konsekvent eskene ved inngangen til butikken og da jeg presiserte for 3. dag på rad at han måtte sette alt ved kassa trakk han på skuldrene og ba meg om å gjøre det selv. Jeg sa at det kan jeg ikke fordi jeg strevde med en låsning i nakken da. Og det å bære noe tungt da er ikke bra, og dessuten betalte vi for dette. Det anså han ikke som sitt problem. Dessuten gav han bare sånn service til butikkene med de fine damene, og det var ikke oss. Etter at vi klaget for 3 gang ble han erstattet av en annen som er kjempe flink og hyggelig. Endret 23. mars av MarianneE 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #23 Del Skrevet 23. mars PostNord: bestilte en pakke med hjemlevering da jeg ikke har bil og betalte selvfølgelig ekstra for dette. Får melding om at pakken er på. Ei og skal leveres i løpet av kvelden. Så ringer de meg og lurer på om de bare kan legge den igjen på Meny-butikken som ligger en 10 minutters gåtur unna. Denne butikken har ikke en gang post i butikk..! Jeg sa selvfølgelig nei og at jeg hadde betalt ekstra for hjemlevering av en grunn. posten: fikk et gebyr på 80 kr fordi pakken var et par gram for tung. Dette var selvfølgelig mer min feil, men syns ikke «straffen» var proporsjonal til «lovbruddet». Anonymkode: ba414...8f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #24 Del Skrevet 24. mars Pakken min ble lastet opp på bil 3 ganger og avtalt leveringstidspunkt i appen alle gangene. Ble levert tilbake på lageret. Holdt meg hjemme i tiden vi avtalte levering, dukket aldri opp. Endte med at pakken «forsvant» og evig frem og tilbake med der jeg kjøpte varen og postnord om hvem som skulle erstatte. Reiste til utkjøringsterminalen selv, der var pakken med utstrøket navn og leveringsadresse med tusj. Fikk aldri noe svar på hvorfor. Så mitt råd er å ikke ta hjemlevering, alle andre ganger med levering på hentested (butikk) har vært helt uproblematisk. Anonymkode: 66bc2...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #25 Del Skrevet 24. mars Det pussigste var vel da jeg fikk en telefon fra en komplett fremmed som lurte på hvorfor jeg hadde sendt henne en merkverdig pyntegjenstand av messing. Jeg skjønte like lite som hun gjorde, men etter mye om og men viste det seg at jeg hadde sendt henne en pakke fra Finn året i forveien, og PostNord på et eller annet vis hadde klart å produsere en etikett med det gamle sporingsnummeret og satt på en tilfeldig ny pakke. Både avsender og mottaker ble altså feil. Så vidt jeg vet klarte hun aldri å oppspore den rette mottakeren av den snåle pyntegjenstanden. En annen gang kjøpte jeg en diger gjenstand med hjemlevering via PostNord. Butikken lå i underkant av 20 minutter unna mitt bosted, og da tenkte selvsagt PostNord at det logiske var å frakte gjenstanden ytterligere 40 minutter I FEIL RETNING, og sende meg hentemelding. Jeg kontaktet PostNord om at pakken hadde blitt sendt til feil sted og fikk beskjed om at mitt nærmeste hentested var fullt, og at det ikke var noe de kunne gjøre. Pakken gikk da i retur, og jeg bestilte på nytt. Da skjedde nøyaktig det samme, og PostNord var like lite hjelpsomme. Igjen utløp hentefristen uten at de sendte pakken til rett sted, og pakken ble returnert. Varen var kjøpt på salg og nå var salget avsluttet, slik at varen nå kostet betydelig mer. Jeg kontaktet da butikken hvor jeg hadde kjøpt varen for å klage på PostNord. 2 dager etter kom det en PostNord-ansatt i privatbil og leverte pakken på døra mi. Anonymkode: e96f6...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #26 Del Skrevet 24. mars UPS eller DHL-sjåfør la pakken min på en random trapp i nabolaget da han ikke fant huset mitt, men fikk sms med bilde av pakken, da! 🤪 Måtte ringe ham og be ham hente den igjen, for så å hente den på terminalen… Har jobbet litt som vikar for PostNord, en palle med fliser hadde stått i en krok en måned. Ingen av de faste sjåførene ville/kunne ta den med, for da fikk de overlast på bilen. Når de da får betalt pr levering og kun kan ta med ett kolli, blir det en himla dårlig betalt dag på jobb når man må bruke to timer på en levering, og risikerer kjøreforbud i en vektkontroll i tillegg…Det var glad mann som stod og ventet i veien når flisene hans endelig ble levert… Billig frakt vil man ha, det går på bekostning av bileiere og sjåfører (PostNord eier omtrent ingen biler selv her til lands) Anonymkode: 8b492...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #27 Del Skrevet 25. mars "Kunne ikke leveres i pakkeboksen, returneres til terminal" er også en klassiker. Etter at jeg flere ganger spesifikt har bedt om at den flyttes fra pakkeboks som ikke kunne åpnes, til leveringsstedet. Anonymkode: db60e...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #28 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 21.28): Sendt en pakke med postnord. Full sporing. Mottaker av min pakke fikk utlevert feil pakke. Det er ikke det verste Det viste seg ar det var enda en pakke til mottaker der, det var riktig pakke! Altså postnord har klart klistre på identiske etiketter på 2 pakker. Kun den ene var fra meg. Den andre blir nå sendt i retur til meg. Har selvfølgelig allerede skrevet mail til postnord, samt tar kontakt med de mandag. Hvordan er dette mulig?! Det eneste jeg kan tenke meg er at innleveringsbutikken har klart fått ut 2 lapper og satt den ene på en random feil pakke... Dette er det drøyeste jeg har vært borti. Gudene vite hvem som eier dem pakken de nå hat sendt i retur til meg. Skandale.😱 Anonymkode: 5cc01...cc4 Min verste erfaring er at jeg ventet å få en pakke på mandag, men den kom ikke før torsdag. At vi finner oss i dette er helt utrolig. Opp med prisene NÅ, så vi kan få en god tjeneste!! Anonymkode: 1e4fd...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet søndag kl 19:49 #29 Del Skrevet søndag kl 19:49 Jeg venter på en pakke fra postnord på over 20 kg, skulle hjemleveres mellom 8-16, endret til post i butikk da ingen er hjemme i det tidsrommet. Det sto at det kunne ta litt lengre tid, men det er greit. Pakken var ankommet min by og ble gjort klar for utkjøring. På dag 4 måtte jeg etterlyse pakken til postnord, og den var levert til utleveringssted på dag to men ikke scannet. Dro til butikken, de fant ikke pakken. Pakken er diger har verdi på nesten 5000 kr og betalte 499.- i frakt. Hvordan den kan rotes bort i butikk må gudene vite. Mistenker noen skjønte innholdet og beleilig tok deg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet søndag kl 20:02 #30 Del Skrevet søndag kl 20:02 Første gang en pakke har blitt borte skjedde nå. Pakken er stor 1.5 meter i lengden og over 20kg. Fikk beskjed om at 1 av 100 pakker ble borte når dem bruker PostNord. For ett drittselskap da som tar inn folk som stjeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet søndag kl 20:04 #31 Del Skrevet søndag kl 20:04 Blomstertapet skrev (14 minutter siden): Jeg venter på en pakke fra postnord på over 20 kg, skulle hjemleveres mellom 8-16, endret til post i butikk da ingen er hjemme i det tidsrommet. Det sto at det kunne ta litt lengre tid, men det er greit. Pakken var ankommet min by og ble gjort klar for utkjøring. På dag 4 måtte jeg etterlyse pakken til postnord, og den var levert til utleveringssted på dag to men ikke scannet. Dro til butikken, de fant ikke pakken. Pakken er diger har verdi på nesten 5000 kr og betalte 499.- i frakt. Hvordan den kan rotes bort i butikk må gudene vite. Mistenker noen skjønte innholdet og beleilig tok deg selv. Så merkelig, omtrent det samme skjedde meg nå. Måtte be dem sende ny vare. Rart. Er dette en gåmølle også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet søndag kl 20:05 #32 Del Skrevet søndag kl 20:05 AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 11.04): Min verste erfaring er at jeg ventet å få en pakke på mandag, men den kom ikke før torsdag. At vi finner oss i dette er helt utrolig. Opp med prisene NÅ, så vi kan få en god tjeneste!! Anonymkode: 1e4fd...b60 De må ansette nordmenn, og ikke folk som ikke kan snakke norsk og driter 100 null i norsk kultur. Det var en gang vi kunne la døren vår stå uløst og kvinner kunne bevege seg alene om natten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:25 #33 Del Skrevet søndag kl 20:25 Jeg venta en stor pakke på flere kolli og sjåføren hadde ikke scannet inn den første leveringen, så da ble det krøll med resten av kolliene. Sjåføren var frekk og ga seg ikke før han fikk tilsnakk av kundeservice som jeg hadde ringt. Pga. Denne feilen hans så klarte dem ikke å levere de resterende kolliene, selv om jeg hadde alle kolli nummerene og ga beskjed om hvilke jeg hadde fått utlevert. Etter utallige mail og tlf med postnord hvor de ikke klarte å levere resten på over en uke, så truet jeg med å anmelde de til politiet for å ha stjålet pakka. Da tok det noen minutter, så ringte de meg tilbake og lovet levering samme dag. Anonymkode: 5cb88...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:27 #34 Del Skrevet søndag kl 20:27 Jeg har jobbet i posten. Håndterte personlig rundt 800-1200 pakker pr dag. Da sier det seg at feil vil forekomme. Du kan jo selv prøve å få med deg 10.000 venner og bekjente, og flytte 800.000 gjenstander til 3700 forskjellige steder på en dag. Gi beskjed om du klarer det uten feil 😁 Anonymkode: 3ad9d...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:05 #35 Del Skrevet søndag kl 21:05 Hadde en ubehagelig opplevelse med posten for noen år siden. Jeg hadde bestilt mange glassflasker med brus fra et lagerutsalg. Ble levert i en stor pappeske, og skulle leveres kontaktløst. Budet valgte å slippe esken ned forran døren, i stedet for å sette den forsiktig ned, slik at flere flasker knuste. Dette så jeg i ettertid på vår video-ringeklokke. Jeg bar pakken inn i gangen, den gikk i oppløsning i den våte bunnen, og jeg fikk en salig jobb med å vaske opp glasskår og brussøl. Klarte da også å kutte meg ganske godt på glasskårene. Så langt kan nok leverandøren ha skylda, da det var dårlig pakket, og trolig ikke merket godt nok at det var knusbart innhold. Så godt mulig dette ikke var budets feil. Men her kommer den ubehagelige delen - I min frustrasjon mens jeg ryddet opp, sende jeg en (passelig krass, men slett ikke ufin) reklamasjon til posten, og la med videoen fra ringeklokken. Dagen etterpå hadde jeg fått et tapt anrop og en telefonsvar melding fra en skikkelig rasende budbilsjåfør, som ville snakke om hvorfor jeg hadde klaget på ham, og aggressivt skulle forklare at han ikke hadde gjort noe galt. Han ringte meg gjentatte ganger de neste dagene, hvor jeg ikke turte å ta telefonen. Jeg hadde ingen interesse av å krangle med ham, og syntes han fremstod skikkelig skummel! Det toppet seg når han på tredje dagen ringte på døren min! Jeg turde jo så absolutt ikke å åpne! Men i min konfliktskye frykt skrev jeg da på reklamasjonssaken til posten at jeg ville avslutte saken. Etter det hørte jeg aldri noe mer fra denne budmannen, men angrer jo litt på at jeg ikke lot posten få vite hvordan han oppførte seg! Anonymkode: 7bda9...eed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet søndag kl 21:09 #36 Del Skrevet søndag kl 21:09 frivis skrev (1 time siden): Så merkelig, omtrent det samme skjedde meg nå. Måtte be dem sende ny vare. Rart. Er dette en gåmølle også? Ja, faktisk!! 😆 Så utrolig merkelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet søndag kl 21:13 #37 Del Skrevet søndag kl 21:13 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde en ubehagelig opplevelse med posten for noen år siden. Jeg hadde bestilt mange glassflasker med brus fra et lagerutsalg. Ble levert i en stor pappeske, og skulle leveres kontaktløst. Budet valgte å slippe esken ned forran døren, i stedet for å sette den forsiktig ned, slik at flere flasker knuste. Dette så jeg i ettertid på vår video-ringeklokke. Jeg bar pakken inn i gangen, den gikk i oppløsning i den våte bunnen, og jeg fikk en salig jobb med å vaske opp glasskår og brussøl. Klarte da også å kutte meg ganske godt på glasskårene. Så langt kan nok leverandøren ha skylda, da det var dårlig pakket, og trolig ikke merket godt nok at det var knusbart innhold. Så godt mulig dette ikke var budets feil. Men her kommer den ubehagelige delen - I min frustrasjon mens jeg ryddet opp, sende jeg en (passelig krass, men slett ikke ufin) reklamasjon til posten, og la med videoen fra ringeklokken. Dagen etterpå hadde jeg fått et tapt anrop og en telefonsvar melding fra en skikkelig rasende budbilsjåfør, som ville snakke om hvorfor jeg hadde klaget på ham, og aggressivt skulle forklare at han ikke hadde gjort noe galt. Han ringte meg gjentatte ganger de neste dagene, hvor jeg ikke turte å ta telefonen. Jeg hadde ingen interesse av å krangle med ham, og syntes han fremstod skikkelig skummel! Det toppet seg når han på tredje dagen ringte på døren min! Jeg turde jo så absolutt ikke å åpne! Men i min konfliktskye frykt skrev jeg da på reklamasjonssaken til posten at jeg ville avslutte saken. Etter det hørte jeg aldri noe mer fra denne budmannen, men angrer jo litt på at jeg ikke lot posten få vite hvordan han oppførte seg! Anonymkode: 7bda9...eed Så utrolig skremmende. Jeg tenker posten burde fått beskjed om oppførselen, sånn kan man ikke holde på! Spesielt når du har bevis i tillegg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet søndag kl 21:19 #38 Del Skrevet søndag kl 21:19 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har jobbet i posten. Håndterte personlig rundt 800-1200 pakker pr dag. Da sier det seg at feil vil forekomme. Du kan jo selv prøve å få med deg 10.000 venner og bekjente, og flytte 800.000 gjenstander til 3700 forskjellige steder på en dag. Gi beskjed om du klarer det uten feil 😁 Anonymkode: 3ad9d...a04 De fleste er nok tålmodige og har forståelse. Men av og til så skjer det ting som er kritikkverdige og da bør man som forbruker si fra for at tjenesten skal optimaliseres. Jeg har aldri hatt noe problem med noen leveringstjenester noen gang - før nå. Ramla tilfeldigvis innom her da jeg søkte på akkurat PostNord og pakker som mirakuløst forsvinner mellom hendene på den som leverer til butikk og den som tar i mot i butikken. Noen ganger krever det bare en forklaring. I mitt tilfelle er jeg ikke sikker på at det er PostNord som er synderen. Tipper de aller, aller fleste innenfor logistikk gjør så godt de kan, men av og til er det noen sure epler i kurven, om så det er lagermedarbeider, sjåfør eller andre ledd i organisasjonen. Og dessverre skader det jo omdømmet til en stor bedrift. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet søndag kl 21:23 #39 Del Skrevet søndag kl 21:23 Blomstertapet skrev (13 minutter siden): Ja, faktisk!! 😆 Så utrolig merkelig! Omg, ok. Fra hvilke butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet søndag kl 21:27 #40 Del Skrevet søndag kl 21:27 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde en ubehagelig opplevelse med posten for noen år siden. Jeg hadde bestilt mange glassflasker med brus fra et lagerutsalg. Ble levert i en stor pappeske, og skulle leveres kontaktløst. Budet valgte å slippe esken ned forran døren, i stedet for å sette den forsiktig ned, slik at flere flasker knuste. Dette så jeg i ettertid på vår video-ringeklokke. Jeg bar pakken inn i gangen, den gikk i oppløsning i den våte bunnen, og jeg fikk en salig jobb med å vaske opp glasskår og brussøl. Klarte da også å kutte meg ganske godt på glasskårene. Så langt kan nok leverandøren ha skylda, da det var dårlig pakket, og trolig ikke merket godt nok at det var knusbart innhold. Så godt mulig dette ikke var budets feil. Men her kommer den ubehagelige delen - I min frustrasjon mens jeg ryddet opp, sende jeg en (passelig krass, men slett ikke ufin) reklamasjon til posten, og la med videoen fra ringeklokken. Dagen etterpå hadde jeg fått et tapt anrop og en telefonsvar melding fra en skikkelig rasende budbilsjåfør, som ville snakke om hvorfor jeg hadde klaget på ham, og aggressivt skulle forklare at han ikke hadde gjort noe galt. Han ringte meg gjentatte ganger de neste dagene, hvor jeg ikke turte å ta telefonen. Jeg hadde ingen interesse av å krangle med ham, og syntes han fremstod skikkelig skummel! Det toppet seg når han på tredje dagen ringte på døren min! Jeg turde jo så absolutt ikke å åpne! Men i min konfliktskye frykt skrev jeg da på reklamasjonssaken til posten at jeg ville avslutte saken. Etter det hørte jeg aldri noe mer fra denne budmannen, men angrer jo litt på at jeg ikke lot posten få vite hvordan han oppførte seg! Anonymkode: 7bda9...eed Tragisk, og svært feigt av deg å la dårlig oppførsel vinne. Det var svakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå