AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Sendt en pakke med postnord. Full sporing. Mottaker av min pakke fikk utlevert feil pakke. Det er ikke det verste Det viste seg ar det var enda en pakke til mottaker der, det var riktig pakke! Altså postnord har klart klistre på identiske etiketter på 2 pakker. Kun den ene var fra meg. Den andre blir nå sendt i retur til meg. Har selvfølgelig allerede skrevet mail til postnord, samt tar kontakt med de mandag. Hvordan er dette mulig?! Det eneste jeg kan tenke meg er at innleveringsbutikken har klart fått ut 2 lapper og satt den ene på en random feil pakke... Dette er det drøyeste jeg har vært borti. Gudene vite hvem som eier dem pakken de nå hat sendt i retur til meg. Skandale.😱 Anonymkode: 5cc01...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmajunga Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Det var vel den gangen gubben fikk levert 3 av 4 bestilte dekk, noe de mente det var helt normalt å levere fra seg.,, siste kom et par ukes tid senere, etter mye mas. Alle 4 hadde blitt sendt samtidig fra butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars DHL har rekorden hos meg. De ville bare levere på dagtid, og jeg var på jobb. Så endret til jobbens adresse, den påsto de ikke eksisterte. Dette var hos et stort, kjent firma i Oslo sentrum. Siden påsto de flere ganger at de hadde forsøkt å levere pakken. Til slutt returnerte de den til avsender. Anonymkode: db60e...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Fikk sporing til feil pakke en gang, den tilhørte en dame en helt annen plass i landet. Vi hadde hverken likt navn eller lignende telefonnummer. Tok kontakt med kundeservice til postnord og forklarte, og de skulle ordne opp sa de. Men jeg så at pakken til hun andre ikke ble hentet ut, så etter en uke sendte jeg henne melding, siden jeg klarte å finne nummeret hennes gjennom pakkesporingen. Hun hadde ikke hørt noe om at pakken kunne hentes, og postnord hadde ikke tatt kontakt. Burde vært ganske enkelt for postnord da jeg ga dem både sporingsnummer, navn og telefonnummer. Posten er jeg stort sett fornøyd med, bortsett fra en gang da pakken jeg sendte aldri ble registrert, og brukte over 6 uker på å dukke opp uten noen registreringer i appen (det skulle være full sporing). I mellomtiden tok jeg kontakt med kundeservice gjennom chat, som var en sinnemestrings og tålmodighetsprøve i seg selv. Fint med chatbot som sender deg bakerst i køen hver gang du nærmer deg å få prate med et ekte menneske... Etter å ha forklart chatboten hva jeg trengte hjelp med ca 10 ganger, og skrevet en nøyaktig beskrivelse, var det en smule irriterende da jeg endelig kom frem til et menneske, og han lurte på hva han kunne hjelpe meg med. Var bare å skrive samme historie for 11. gang da. De fant aldri pakken i systemet heller, så at den kom frem til slutt var nok bare flaks. Anonymkode: 4a072...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars I går konkluderte jeg min erfaring med levering fra PostNord med at det er 50/50 sjanse for å motta pakker som er sendt med disse. Jeg har over 1 års tid bestilt medisiner fra (ulike) apotek, og da siste bestilling ble kansellert fordi PostNord hadde rotet bort pakken, så var scoren faktisk at 5 av de 10 gangene jeg skulle få levert har det av ulike årsaker IKKE kommet frem til meg. Ikke nok med det, men resepten blir da nullstilt og jeg må enten hente den ut av et apotek eller bestille helt på nytt med ny leveringstid... Dette gjelder forøvrig BÅDE til mine adresser på Østlandet og i Nord-Norge når jeg har vært der når jeg har bestilt. Så det er tydeligvis et landsdekkende problem. Anonymkode: 66c96...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars PostNord 🙄 Hadde jeg fått ei krone for hver gang de påstår at jeg ikke var hjemme når de prøvde å levere hadde jeg iallfall hatt en tier. Jo, jeg er hjemme, jeg jobber hjemmefra og har vært hjemme hele dagen. Men neida, de gidder ikke prøve engang, pakkene går rett til utleveringssted - noe som ikke er så hakkandes ille. Men jeg har jo betalt ekstra for hjemlevering 🤬 Anonymkode: fc077...290 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars Syns det er så rart å lese,for jeg har aldri i mitt liv opplevd noe tull med pakke-sending eller mottak. Anonymkode: 18407...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns det er så rart å lese,for jeg har aldri i mitt liv opplevd noe tull med pakke-sending eller mottak. Anonymkode: 18407...f20 Tror mye avhenger av hvor i landet du bor. Jeg har oppigjennom årene sett svært mange klage på Helt Hjem, men de leverer helt perfekt der jeg bor, bedre enn Posten også, så jeg velger alltid Helt Hjem om jeg kan. Anonymkode: fc077...290 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars Emmajunga skrev (4 timer siden): Det var vel den gangen gubben fikk levert 3 av 4 bestilte dekk, noe de mente det var helt normalt å levere fra seg.,, siste kom et par ukes tid senere, etter mye mas. Alle 4 hadde blitt sendt samtidig fra butikken. Det har skjedd meg også, fikk 4 felg, og 3 dekk, og det siste kom flere uker etterpå fordi det var "borte" en stund. Måtte kjøpe et billig midlertidig dekk. Men har vært mye MYE problemer med postnord, så mye at jeg holder faktisk pusten hver gang noe blir sendt via det for det er 50/50 om det kommer, mer eller mindre. Anonymkode: 5cd23...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): PostNord 🙄 Hadde jeg fått ei krone for hver gang de påstår at jeg ikke var hjemme når de prøvde å levere hadde jeg iallfall hatt en tier. Jo, jeg er hjemme, jeg jobber hjemmefra og har vært hjemme hele dagen. Men neida, de gidder ikke prøve engang, pakkene går rett til utleveringssted - noe som ikke er så hakkandes ille. Men jeg har jo betalt ekstra for hjemlevering 🤬 Anonymkode: fc077...290 Samme her, jeg bestiller alt på nett med hjemlevering bortsett fra mat, Postnord har til nå fantastiske 0% leverings prestasjon "pakken kunne ikke levers" du liksom, posten har forøvrig klart det 100% av gangene. Jeg har en følelse av at hjemlevering fra postnord er ren svindel for å lure mer penger utav folk, har klaget å fått 100% leverings gebyret tilbake, men de tjener sikker grovt på de mange som ikke gidde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #11 Del Skrevet 22. mars Her fungerer helt hjem perfekt mens posten virkelig er ufattelig dårlig. Nylig presterte de å legge to pakker fra samme avsender i to ulike postkasser i feil blokk. Jeg fikk begge pakkene lenge etterpå for mottagerne var mor og datter som tilbringer vinteren i Spania og ikke normalt mottar post i perioden de er borte. Jeg kontakta posten flere ganger og fant ikk vage svar om at jeg ville få beskjed om hvor pakkene ville bli utlevert, de kunne ikke leveres pga for lite plass, fordi jeg ikke var hjemme, fordi adressen var ukjent og så at de måtte spørre budet og skulle gi beskjed. Ingen tilbakemelding kom før jeg tok kontakt igjen for femte gang eller noe, da fikk jeg sur beskjed om at jeg måtte ta det med avsender for posten hadde ingenting med saken å gjøre. Avsender ba meg anmelde, saken ble selvsagt henlagt, det er jo nydelig resursbruk å mase på politiet om slikt forøvrig. Og nye pakker ble sendt. Noen uker senere ble jo pakkene oppdaga hos naboene og levert til meg som da kontakta posten og fikk skjennepreken for å ikke ha undersøkt om naboer kjente til pakkene. Jeg følte meg jo omtrent som en svindler som plutselig hadde dobbelt opp av tingene jeg hadde bestillt, ikke ville avsender ha det i retur heller og politiet hadde jo allerede henlagt hele greia som jeg uansett hva mener aldri skulle vært innom politiet overhode. Bare kaos og jeg skjønner ikke hvorfor postbudet ikke oppdaga pakkene når de lå der i ukevis. Det burde da være lett å se med en sjekk av sporingsnummeret at det er en åpen sak på de pakkene, spesielt når budet skulle blitt spurt om det kjente til hva som hadde skjedd med pakkene. Anonymkode: ab7c9...4cd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #12 Del Skrevet 22. mars Ikke noen spesielt dårlige erfaringer, men velger alltid postnord til pakkeboks om det er mulig. Går mye kjappere enn posten. Bestiller ingen steder med helthjem. De er de tregeste, + at pakkene må hentes inne på butikk midt i sentrum. Bor i Nord-Norge. Anonymkode: 68803...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Del Skrevet 22. mars Skulle sende en pakke med posten, som selvsagt forsvant. Den var levert inn, ankommet til terminal, men forsvant der. Så dukket den plutselig opp, men i stedet for å sende den til mottaker så sendte di pakken i retur til meg. Når pakken kom fram til meg igjen, så var det ikke min pakke 🙃 jeg sendte en standard liten eske med innhold, i retur til meg kom en fiskestang. Levert den fint i fra meg igjen like etter utlevering. Anonymkode: 3468f...042 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Del Skrevet 22. mars Før jul skulle jeg sende noe FRA posten sin pakkeboks. Lukket luken, fikk opp varsel om at luken var lukket og noen timer senere sto det i appen at innlevering var registrert og OK. Noen dager etterpå ser jeg tilfeldigvis i appen at Posten hevder at boksen var tom! Erstatning gjelder ikke med Norgespakke fra pakkeboks før pakken er hentet av posten, så det var 1000 tapte kroner. Kranglet mye med posten men de hevder det er umulig å stjele fra boksen og at de ikke har stjålet pakken så dermed at det er jeg som har køddet det til. Aldri send noe fra pakkeboks. Her en dag parkerte jeg sykkelen ved siden av en postnordboks, så at postnordbudet kjørte avgårde så de hadde nettopp lagt pakker inn der. Der stod en luke med pakke inni åpen på vidt gap. Jeg kunne altså bare ta pakken og gå min vei. Gjorde så klart ikke det, jeg tok bilde og så lukket jeg luka før jeg sendte klage til postnord (som de aldri svarte på). Dette var rett ved siden av en stor butikk så ganske mange folk som kunne sett dette og stjålet pakka. Anonymkode: 85775...e0d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #15 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fikk sporing til feil pakke en gang, den tilhørte en dame en helt annen plass i landet. Vi hadde hverken likt navn eller lignende telefonnummer. Tok kontakt med kundeservice til postnord og forklarte, og de skulle ordne opp sa de. Men jeg så at pakken til hun andre ikke ble hentet ut, så etter en uke sendte jeg henne melding, siden jeg klarte å finne nummeret hennes gjennom pakkesporingen. Hun hadde ikke hørt noe om at pakken kunne hentes, og postnord hadde ikke tatt kontakt. Burde vært ganske enkelt for postnord da jeg ga dem både sporingsnummer, navn og telefonnummer. Posten er jeg stort sett fornøyd med, bortsett fra en gang da pakken jeg sendte aldri ble registrert, og brukte over 6 uker på å dukke opp uten noen registreringer i appen (det skulle være full sporing). I mellomtiden tok jeg kontakt med kundeservice gjennom chat, som var en sinnemestrings og tålmodighetsprøve i seg selv. Fint med chatbot som sender deg bakerst i køen hver gang du nærmer deg å få prate med et ekte menneske... Etter å ha forklart chatboten hva jeg trengte hjelp med ca 10 ganger, og skrevet en nøyaktig beskrivelse, var det en smule irriterende da jeg endelig kom frem til et menneske, og han lurte på hva han kunne hjelpe meg med. Var bare å skrive samme historie for 11. gang da. De fant aldri pakken i systemet heller, så at den kom frem til slutt var nok bare flaks. Anonymkode: 4a072...1c9 Når du møter på chatboter så skal du ALLTID bare skrive KUNDEVEILEDER så må boten videreføre deg til et menneske. Drit i å noen gang skrive problemet ditt, det tar bare mye bortkastet tid. Anonymkode: c7a5a...8db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Når du møter på chatboter så skal du ALLTID bare skrive KUNDEVEILEDER så må boten videreføre deg til et menneske. Drit i å noen gang skrive problemet ditt, det tar bare mye bortkastet tid. Anonymkode: c7a5a...8db Du må gjerne prøve selv, kan håpe de har gjort den bedre nå. Men jeg skrev det ja, den sendte meg bakerst i køen hver gang likevel. Anonymkode: 4a072...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du møter på chatboter så skal du ALLTID bare skrive KUNDEVEILEDER så må boten videreføre deg til et menneske. Drit i å noen gang skrive problemet ditt, det tar bare mye bortkastet tid. Anonymkode: c7a5a...8db Haha, mange chatboter som ikke vil høre på det øret. - Kundeveileder - Prøv meg først, kanskje jeg kan hjelpe deg 😊 - KUNDEVEILEDER - Jeg forstår ikke hva du mener, kan du omformulere? - KUNDEVEILEDERRRRR - Prøv meg først, kanskje jeg kan hjelpe deg 😊 osv Anonymkode: db60e...23e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #18 Del Skrevet 22. mars Jeg ventet to pakker. I går kom den ene i postkassa, jeg så postbanken utenfor mens jeg støvsugde. Så får jeg melding i appen om at den andre pakken er forsøkt levert men at jeg ikke var hjemme, jeg sto en meter ifra postkassa (henger ved siden av ytterdøra), jeg støvsugde rett på innsiden og det bråker... Anonymkode: bb3fb...796 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Del Skrevet 22. mars Jeg husker ikke hvem av de det var, om det var Fedex eller DHL, men av de. Jeg skulle få levert en pakke på døra av sjåfør, var ute og gjorde noe i hagen, ser bilen kjøre forbi på hovedveien, tenker at sjåføren skal kjøre inn i veien min litt lenger ned, for det går ann å kjøre inn i nabolaget mitt fra to retninger. Nope. Fikk sms.... "Mottaker var ikke hjemme" Jeg fikk den smsen fra et mobilnummer, så jeg ringte likesågodt det nummeret, og joda, det var sjåføren som svarte. Jeg sa "Jeg er hjemme, hvor er du?" Sjåføren sa "Åh, var du hjemme? Jeg så ingen bil utenfor huset ditt" Jeg: "Det skal godt gjøres, du, siden det ikke er innsyn til gårdsplass fra noe sted fra veien..... Hvor er du?" Sjåføren "Ikke så veldig langt unna, hvordan det?" Jeg: "Du skal snu og kjøre tilbake. Jeg så nemlig at du bare kjørte forbi og du kjørte forbi på feil vei, så du kan enten snu og kjøre tilbake og gi meg pakka mi, hvis ikke, ringer jeg videre i systemet" Sjåføren "Ok, jeg kommer... " Det er det frekkeste jeg noensinne har opplevd, og når sjåføren kom på døra her, så klarte han ikke å se meg i øya en gang. Jeg sendte en klage til selskapet, men jeg skrev ingenting identifiserende, sånn at de kunne skjønne hvilken sjåfør som hadde gjort det stuntet der, jeg kjefta så jævla hardt på de for at de har så ræva opplegg at sjåfører må gjøre sånne stunt for å overholde leveringstia si. Anonymkode: b3fb0...060 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #20 Del Skrevet 23. mars Husker ikke hvem det var som leverte dessverre, men skulle få en pakke på døra. Fikk melding om at den var levert, men der var den ikke. (Bor i enebolig) Trodde derfor at den var stjålet, noe jeg syntes var rart fordi det skjer lite her. Dagen etter var jeg i garasjen (som er stor og stappfull av smått og stort, mye hulter til bulter). Da la jeg tilfeldigvis at merke til noe som stakk seg ut fra de vante omgivelsene (de jeg ikke "ser" lenger fordi jeg har sett dem så mange ganger). DER var pakken! Et stykke inn i rommet, oppå noen malingsspann. Anonymkode: aebfb...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå