Gå til innhold

Mulig å legge på seg 5 kg på 5 uker???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig å legge på seg 5 kg på 5 uker,vet jeg har spist noe usunt,men 5kg er det mulig?????

Anonymkode: da509...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja erru gærn, jeg går lett opp 2-3 kg bare på en helg om jeg ikke passer på 😅

Anonymkode: c6dc8...7e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke 1 kg 7000 kcal? Så hvis du har spist i snitt 1000 kcal mer enn du trenger daglig da.

Anonymkode: cc32e...fb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er det absolutt null problem, legger på meg bare jeg tenker på god mat føles det som, men for andre er det nok umulig fordi de har en forbrenning som er ekstremt mye bedre enn min. 

Anonymkode: 65788...562

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det absolutt null problem, legger på meg bare jeg tenker på god mat føles det som, men for andre er det nok umulig fordi de har en forbrenning som er ekstremt mye bedre enn min. 

Nei, det har de ikke. De er bare mer aktive eller har større muskelmasse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har også ofte spøkt med at jeg legger på meg av å tenke med mat, men begynner faktisk å lure på om det kan være noe i det. Jeg får dårlig samvittighet om jeg feks har kjøpt store mengder påskegodteri, og ser at jeg går opp. Men så har jeg jo faktisk ikke rørt godteriet enda. Rart det der. 

Anonymkode: c6dc8...7e0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er mulig om du har 1000 kalorier overskudd per dag, ja. Det tilsvarer to ekstra måltider per dag eller litt mindre enn to store plater melkesjokolade.

Mange ting kan spille inn på vekten. Du bør veie deg på samme tid og i ca. lik tilstand hver gang. Det er stor forskjell på hvor mye vi veier om morgen og kveld, før og etter toalettbesøk, om du har klær på eller ikke, og så videre. Mange legger på seg 1-2 kilo rett før mensen, så det kan være greit å være obs på syklus også.

Anonymkode: 67c0e...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

300g melkesjokolade om dagen gjør nok jobben.

Enda enklere - drikk 500g vaniljeis om dagen.

Anonymkode: ba307...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger bare et par dager maks så er du der. Så ja det er fult mulig og det er enkelt. 

Anonymkode: 7eb52...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1kg = 7000kcal

1 uke = 7 dager

5kg x 7000kcal = 35000kcal

7 dager x 5 uker = 35 dager.

35000/35 = 1000kcal.

For å legge på seg 5 kg på 5 uker, så trenger man «kun» å spise 1000kcal mer enn det man skal ha for å beholde vekta. For en gjennomsnittskvinne betyr det ca 3000kcal til dagen.

1000kcal er strengt tatt ikke kjempe mye. Noe som er veldig enkelt å få til. Om man koser seg med noen nøtter på kvelden, som en sunn snakcs. Har litt ekstra olje i panna til middag, smører litt ekstra på med smør på skiva.

Det kan enkelt akkumuleres 1000kcal ekstra om dagen, dessverre 😕 skulle bare vært like enkelt å få den av igjen! 🥺

Anonymkode: 69c19...246

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym11223344 skrev (22 minutter siden):

Ja det er jo derfor de har høyere forbrenning !

Anonymkode: c3d1a...0eb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er enkelt. 

Anonymkode: 9872b...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer det lett på en uke hvis jeg ikke passer på🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veldig lett faktisk.. du må ikke bare tenke fett men også vann.. spiser du en del salt (pizza, etc..) og en del carb (bøller, kaker...) kroppen holder på mer vann enn vanlig.. og vann veier en del også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra forrige fredag til mandag morgen gikk jeg opp 3 kg, en helg med mye smågodt, god mat og alkohol. I løpet av uken er jeg tilbake til det jeg veide forrige fredag. Så vannvekt kan gi mange kg. Men ikke umulig å reelt legge på seg 5 kg på 5 uker. 

Anonymkode: 4c9f8...329

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym11223344 skrev (2 timer siden):

Ja, og derfor har de bedre forbrenning enn meg. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er jo derfor de har høyere forbrenning !

Anonymkode: c3d1a...0eb

Nettopp. 🤷🏻‍♀️😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
NatNat skrev (16 minutter siden):

veldig lett faktisk.. du må ikke bare tenke fett men også vann.. spiser du en del salt (pizza, etc..) og en del carb (bøller, kaker...) kroppen holder på mer vann enn vanlig.. og vann veier en del også :) 

Jeg vet ikke om jeg har vann,men om jeg trykker på skinnleggen,så får jeg små groper når jeg trykket,ikke hoven ellers i beina.ts

Anonymkode: da509...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var overvektig kunne jeg fort gå opp 5 kg ila ferier, jul eller perioder med overspisingsepisoder. Skyldte som regel på vannvekt. 

Etter jeg slanket meg og har vært normalvektig i 6 år så har jeg ikke slike vektvariasjoner lenger. Har holdt meg innenfor et spenn på 2 kg +/-. Mer enn 2 kg opp betyr at det har sklidd for mye ut, så det unngår jeg. 

Anonymkode: 57e84...056

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er fullt mulig.

Anonymkode: 6f283...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...