AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Ja, da ble jeg søren meg invitert til 2.gangs intervju på en stilling som i all hovedsak er en høythengende frukt. Følte at det var en ganske tøft førstegangsintervju, selv om jeg var godt forberedt. Har selvfølgelig googlet meg opp og ned ifht. Hva man bør forberede seg på, og forstår det sånn at man får flere direkte spørsmål som man må besvare med reelle eksempler. Feks; har du hatt en konflikt på jobb, om ja; hva gjorde du/ hvordan reagerte du, hvordan ble resultatet etc. Har du eksempler på spørsmål som det ble lagt vekt på under andregangs? Var det noen spørsmål som vippet deg litt av pinnen? Anonymkode: a7cb9...6ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Det har vært vanskeligere spørsmål på andregangsintervjuene: Typisk dette med håndtering av konflikter, ja. Ble gravd mye i hvordan jeg håndterer stress. Spørsmål om rolleforståelse. Jeg ble bedt om å beskrive hvordan jeg tror en typisk arbeidshverdag ser ut hos dem. De ville høre hva jeg svarte, for å se om jeg forsto hva jeg søkte på. Ble spurt hva jeg tror er utfordrende på jobben. Mange spørsmål handlet også om motivasjon. Og nettopp motivasjon er nok nøkkelen, de må bli overbevist om at du både er faglig god nok og motivert nok. Det er også vanlig å løse en case, men det får man beskjed om på forhånd i tilfelle. Du kan be ChatGPT gi forslag til intervjuspørsmål til den spesifikke stillingen. Øv på å svare høyt for deg selv. Anonymkode: 12b4a...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars På andregangsinterjvu vil de finne ut av mer om deg som person og hvordan du tenker, løser problemer og håndterer ulike problemstillinger og situasjoner. Jeg ville sett veldig nøye på hvilke personlige egenskaper de vektlegger i utlysningen og forberedt meg på spørsmål knyttet til disse. Du bør også ha gode og konkrete eksempler som understøtter det du sier. Du kan for eksempel også få spørsmål om hvordan du lærer best. Generelt er det er alltid lurt å spørre "er det noe spesielt dere ønsker at jeg skal forberede meg på?" når du inviteres til intervju, uansett om det er første, andre eller tredjegangs. Du bør også forsøke å finne ut mest mulig om personene du skal møte i denne runden. Støtter spesielt det som sies over med å øve deg på å svare høyte for deg selv. Anonymkode: ccae7...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Vi har sterk vekt på det faglige i 2. Gangs intervjuet, jeg har med fagleder innen det feltet vi skal ansatte i. Vi har også en case du skal løse hjemme og presentere, så vi får se hvordan du angriper problemstillinger i praksis. Etter den faglige delen takker fagleder for seg, og hr kommer inn. Da driller vi litt mer ned i konflikthåndtering/sterke/svake sider og sånt. På førstegangsintervjuet har jeg forresten alltid med meg noen som skal jobbe tett med den som vi ansetter. Det betyr at jeg har tre personer som jeg kan sparre med om kandidatene vi har inne for å avgjøre hvem vi velger. Ansettelsesprosesser tar mye tid, men bedre å bruke mye tid på en god prosess og velge rett person, enn å skynde seg gjennom og basere alt på et kjapt førsteinntrykk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå