AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Skrevet 21. mars Er selv gravid og oversensitiv for tiden så tenkte heller å spørre her. Har et barn på 2 som i utgangspunktet skal være med pappaen på hytta i morgen så jeg får hvile. MEN, pappaen driver med noe oppussingsprosjekt og har noen materialer som han har malt med kraftig oljemaling nå i forkant. Jeg kjenner at disse materialene fremdeles lukter sterkt. Materialene skal være med i bilen når de kjører, så barnet må sitte i den lukta (pappaen påstår at det ikke lukter) i nesten 2 timer. Er det farlig? Bør jeg insistere på at barnet blir hjemme? Anonymkode: 7dbb2...976
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Skrevet 21. mars Står det noe om avgasser på malingsspannet? Anonymkode: d52a4...6e6
Emmajunga Skrevet 21. mars #3 Skrevet 21. mars Er dette noe du kan spørre giftinformasjonen om? Da får du hvertfall et kvalitetssikret svar. De er ikke skumle å ringe altså! Jeg måtte ringe når jeg la meg i badekaret en gang rett etter at mannen hadde desinfisert ølbryggeutstyret sitt der, og enn så flau telefon det var så gikk det helt fint å snakke med dem (og med meg). 1
AprilLudgate Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars (endret) Det tenker ikke jeg er greit nei. Oljemaling har MYE mer avgasser enn ordinær vannbasert, og selv vannbasert har høy VOC og skal ikke være i oppholdsrom for barn/gravide før det er tørket helt og nok avgasset. Det som passer for barn er maling med 1 g VOC maks, altså type Jotun Balance ETTER noen døgns solid lufting. Eller vanlig interiørmaling som avgasses lengre før bruk. Denne turen får barnet bli hjemme. Jeg hadde blitt pissdårlig selv av en slik tur, man er stengt inne med kjemikalier. Er ikke ferdig avgasset når lukten fortsatt er der. Endret 21. mars av AprilLudgate
AprilLudgate Skrevet 21. mars #5 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Står det noe om avgasser på malingsspannet? Anonymkode: d52a4...6e6 Nei, da må man finne produkthefte. For barn må man inn på NAAF gjerne.
GMT800 Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars Husk at i en bil er det alltid luftsirkulasjon med tilførsel utenfra, og den er jo i tillegg justerbar. Det er ikke samme luften inni bilkupeen hele turen, med mindre man er fullstendig inkompetent til å styre klimaanlegget. Det skal *mye* til før det lukter i en bil mens man kjører, siden det stadig strømmer inn ny luft utenfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå