AnonymBruker Skrevet 24. mars #41 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, selvsagt er det til syvende og sist innvandrerne som skal ha skylden for dette også. Ja, de fryktelige fremmede har vel fått oss fantastiske nordmenn til å trekke oss inn i vårt trygge skall og gjemme oss for den grusomme verden der ute. 🙄 Anonymkode: 68de3...01b Ja, ikke-vestlige innvandrere er påfallende overrepresentert i all volds- og narkotikakriminalitet. Anonymkode: 28bc6...e95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. mars #42 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, ikke-vestlige innvandrere er påfallende overrepresentert i all volds- og narkotikakriminalitet. Anonymkode: 28bc6...e95 Det er ikke påfallene i det hele tatt. Det ville vært ekstremt påfallene om de IKKE var det : det ville betydd at det Norske etniske samfunnet råtnet på rot. Det ER et problem, for det forteller om en svakhet vi har som storsamfunn. Men det er et problem vi har løst før: vi vet hva som skjer og hva vi må gjøre. Og vi er ikke så værst flinke til det, hvis vi bare gjør innsatsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #43 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 20.34): Jeg blir oppriktig lei meg av utviklingen i samfunnet. Føler bl.a. empati er noe som forsvinner mer og mer. I hvert eneste kommentarfelt er det noe drit å lese. Ingen har verken sympati eller empati lenger. Det er ufine og stygge kommentarer mellom barn og ungdom (og voksne) som blir normalisert og bagatellisert. En bekjent av min datter (ungdomskolen) ble hele fjoråret ertet og kalt tykk, feit osv. av gutter på skolen. En helt normal jente. Hva er greia liksom? Hvem oppfører seg sånn? Jenta er totalt knust nå, trener på sats hver dag osv. Rett og slett en utblåsing fra meg - jeg ønsker meg et varmere samfunn! Anonymkode: 85e67...855 Pga Oslo Anonymkode: 8127e...7bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #44 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 20.34): Jeg blir oppriktig lei meg av utviklingen i samfunnet. Føler bl.a. empati er noe som forsvinner mer og mer. I hvert eneste kommentarfelt er det noe drit å lese. Ingen har verken sympati eller empati lenger. Det er ufine og stygge kommentarer mellom barn og ungdom (og voksne) som blir normalisert og bagatellisert. En bekjent av min datter (ungdomskolen) ble hele fjoråret ertet og kalt tykk, feit osv. av gutter på skolen. En helt normal jente. Hva er greia liksom? Hvem oppfører seg sånn? Jenta er totalt knust nå, trener på sats hver dag osv. Rett og slett en utblåsing fra meg - jeg ønsker meg et varmere samfunn! Anonymkode: 85e67...855 Jeg er helt enig med deg, og jeg føler det er knyttet til smarttelefonene. Vi blir hele tiden bombadert med nyheter og "content" som skal vekke følelsene våre, men det får motsatt effekt - vi blir følelsesmessig avstumpet. Vi må nesten bli det for å distansere oss selv fra all verdens elendighet som vi får i ansiktet hvert minutt av dagen. Mange har mesteparten av sitt sosiale liv på nettet. De ser ikke den umiddelbare reaksjonen når de kommer med ufine kommentarer, og mister mange av filtrene vi vanligvis får når vi er sosiale ansikt til ansikt. Selv prøver jeg å beskytte meg mot påvirkningen fra nettet. Jeg unngår å bruke mobilen som en underholdningskanal. Nettaviser leser jeg på pc morgen og kveld, blogger leser jeg ikke, heller ikke er jeg på facebook, Instagram, eller Twitter/X. I stedet prøver jeg å være oppmerksom på samfunnet rundt meg. Jeg smiler til de jeg møter, snakker med mennesker som oppsøker meg, er rask med å tilby hjelp når jeg ser noen trenger det osv. Jeg anbefaler deg å prøve! Vær forandringen du ønsker å se Anonymkode: bc71d...bcb 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #45 Del Skrevet 24. mars Det er håp! I dag kom jeg inn på at stappfullt venterom i helsetjenesten. Jeg er gravid og har bekkenplager, å stå lenge er ikke spesielt behagelig. Det fantes ikke sitteplasser og jeg endte da opp med å stå der med magen og bekkenet mitt og holde ut. Plutselig er det ei dame som reiser seg og tilbyr meg plassen sin. Det syntes jeg var utrolig fint gjort! ❤️ Det finnes godt i mennesket. Jeg tror det er smarttelefonen som er satans verk. De aller fleste er så opptatte med snuttene sine ned i skjermene og propper i ørene at situasjoner som eksempelet over rett og slett ikke registreres av de fleste. Jeg håper de som vokser opp nå vil få et annet forhold til skjerm enn det vi som er voksne i dag har. Det er det som skal til, vi må kunne se hverandre igjen. Anonymkode: eb752...683 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå