AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Jeg har kjøpt en leilighet fra helvete med startlån og vil flytte. Flyttet her for 5 år siden og jeg holder ikke ut lengre. Har flere tiår igjen å betale ned lånet. Ingen egenkapital. Hva gjør jeg?! Er eneste muligheten å bli gravid slik at jeg må ha større leilighet? Eller må jeg selge med tap og sitte igjen med lån og ingen bolig og leie resten av livet? Anonymkode: c7efe...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har kjøpt en leilighet fra helvete med startlån og vil flytte. Flyttet her for 5 år siden og jeg holder ikke ut lengre. Har flere tiår igjen å betale ned lånet. Ingen egenkapital. Hva gjør jeg?! Er eneste muligheten å bli gravid slik at jeg må ha større leilighet? Eller må jeg selge med tap og sitte igjen med lån og ingen bolig og leie resten av livet? Anonymkode: c7efe...82c Alle som har lån, har pant i boligen, inntil lånet er nedbetalt. Selger du en bolig med lån, skal restlånet tilbakebetales til den som har gitt lånet, og pantet i boligen slettes før ny kjøper overtar. Du må så søke om nytt lån. Om du får nytt kommunalt lån er et stort spørsmål. Fordi en del av reglene ved startlån er at det er et knapphetsgode og i utgangspunktet kun skal gis en gang per søker. Så her sitter du i en delikat situasjon. Å tenke du kan løse dette ved å bli gravid er temmelig naivt. I verste fall må du da ut på leiemarkedet som gravid/med småbarn. Anonymkode: 8222b...ba3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har kjøpt en leilighet fra helvete med startlån og vil flytte. Flyttet her for 5 år siden og jeg holder ikke ut lengre. Har flere tiår igjen å betale ned lånet. Ingen egenkapital. Hva gjør jeg?! Er eneste muligheten å bli gravid slik at jeg må ha større leilighet? Eller må jeg selge med tap og sitte igjen med lån og ingen bolig og leie resten av livet? Anonymkode: c7efe...82c Du kan få startlån flere ganger. Men har du nå så mye lån på boligen at du vil gå i minus når du selger? Hvor mye i så fall? Og er du helt sikker på det? Anbefaler at du snakker med kommunen som ga deg startlånet, feks saksbehandler som tildelte lånet og forklar saken din. Å bo slik du beskriver skjønner jeg godt at du ikke klarer. Regner med det er naboene som er forferdelige. Anonymkode: c90ab...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå