Gå til innhold

Plaget av drittunger i nabolaget, hva faen skal man gjøre?!!!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  skruf skrev (På 29.3.2025 den 14.37):

Ikke nødvendigvis; her i gata var det (de har heldigvis flyttet) en skikkelig jævelunge som var leder for 2-3 andre, typ 13/14 år. Alle fra ressurssterke og stabile hjem. Selve lederen var sønnen til verdens koseligste og snilleste dame som var en godt likt rektor på en av byens ungdomsskoler. De hadde pekt seg ut vår nå avdøde nabo som offer; ei eldre enke som bodde i eneboligen sin som hun hadde bodd i siden hun og hennes avdøde mann giftet seg. Verdens koseligste gamle dame som ikke gjorde ei flue fortred.

De oppførte seg helt forkastelige; drev å kastet egg på huset hennes, vel vitende om at hun ikke var i stand til å vaske ned vinduene i 2etg, vegger, ytterdør osv. De skjulte ikke hvem de var engang. Moren til lederen gikk rett i «sønnen min er så snill og gjør aldri noe galt, dessuten er han ikke ute etter kl 21 (noe hun ikke hadde kontroll over da det er egen ytterdør i kjelleren der han hadde rom🙄)» Flere ganger ble moren observert der hun drev å vasket bort eggsølet hos den gamle nabodamem etter mørkets frembrudd….

Ingen andre i gata fikk husene egget ned, men det har røket endel postkasser i nabolaget, vi endte på å kjøpe vår fjerde før lederen flyttet, da de fyrte av kinaputter/ krutt i nabolagets postkasser.

Nå har resten av gjengen flyttet også, pga alder og studier, men det ble et helt annet miljø i nabolaget da familien med lederen flyttet. De andre guttene ble ikke like tøffe uten han.

Så problemet er ikke nødvendigvis at slike ungdommer ikke har det greit på hjemmebane, men at de har foreldre med skylapper for øynene og er fast bestemt på at deres barn ikke gjør noe galt. Da kommer man ikke langt når man prøver å snakke med foreldrene (sånn som flere i gata vi bor i prøvde til mor og far til han som var verst; moren nektet for at det var sønnen og faren meldte seg ut og mente at «gutter er gutter» og at sånn oppførsel fra gutter er å forvente.

Ekspander  

Jeg skal ikke kverulere så veldig mye på dette, altså. Men jeg mener jo at selv om hjemmet er tilsynelatende stabilt og foreldrene ressurssterke, så betyr ikke det nødvendigvis at barnet har det godt. Man blir jo ikke en jævelunge sånn ut av ingenting. I sjeldne tilfeller kan det selvfølgelig dreie seg om noen som er født uten evne til empati.

Anonymkode: 33113...afb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 15.07):

Jeg skal ikke kverulere så veldig mye på dette, altså. Men jeg mener jo at selv om hjemmet er tilsynelatende stabilt og foreldrene ressurssterke, så betyr ikke det nødvendigvis at barnet har det godt. Man blir jo ikke en jævelunge sånn ut av ingenting. I sjeldne tilfeller kan det selvfølgelig dreie seg om noen som er født uten evne til empati.

Anonymkode: 33113...afb

Ekspander  

Som flere har nevnt så kan de ofte være snille og greie gutter hjemme; hver for seg. Men når de møtes så oppstår flokkmentalitet..

Søstrene til denne gutten som tydelig var lederen, med mor som rektor, og nærmeste nabo til den gamle damen som fikk egget ned huset sitt flere ganger i uken (og det var jo tydelig at mor tok ansvar selv om hun påsto at gullgutten hennes ikke gjorde noe galt likevel forsto at det var han siden hun ventet til kvelden kom og ble observert at hun vasket bort eggsølet) oppførte seg aldri sånn som dette. Og da familien flyttet så ble det ikke mye fart i de to andre i gjengen; den gamle damen fikk fred og ingen flere sprengte postkasser.

Alle barn har ulike personligheter selv om de vokser opp i stabile hjem med samme foreldre/biologiske søsken; enkelte barn er utfordrende å hanskes med helt fra ung alder. Hvordan man er som person er ei blanding av miljø og gener, selv om man blir født inn i en familie med samme mor og far, den såkalte kjernefamilien og ikke mine, dine og fellesbarn.

Broren min og meg har samme foreldre feks; han kunne vært (og var sikkert også) en som fulgte gjengen og drev på sånn som Ts forteller om. Jeg derimot hadde aldri ville gjort noe sånt; hadde ikke ramlet meg inn engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...