Gå til innhold

Plaget av drittunger i nabolaget, hva faen skal man gjøre?!!!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

True med juling.

Anonymkode: 6786a...bd1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Først ta bilde av de.

Anonymkode: 4ac39...dc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cafflatte skrev (På 22.3.2025 den 8.20):

Hjelper ikke å anmelde til politiet,  er de under 15 år så er det ingenting de kan gjøre. 

Dette jo feil, politiet kan gi kontakt foreldre og eventuelt sende saken videre til barnevernet. De kan og ta inn ungdommer til stasjonen til foreldre kommer å henter de.  De kan og stoppe ungdommen. 

Men de kan ikke strafferettslig dømes nei, men akkurat det er ikke politiet sin jobb uansett.

Anonymkode: 5b067...238

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Revesaks utenfor døra? 😂 Strøm på ringeklokka? 😂 Neida, fra spøk til alvor. Du MÅ ha kamera. Og så må du ligge i bakhold og fysisk få tak i en av dem. 

Anonymkode: 5b921...d83

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta bilde av de og heng opp på stolper.

Anonymkode: 97552...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 13.59):

Hadde satt meg på vakt, revet opp døra og dratt den minste ungen inn og låst døra. 

Og skremt livskiten ut av ungen og ventet til noen kom og hentet han. 

Anonymkode: 60060...7d4

Ja, så når hun blir arrestert for kidnapping og frihetsberøvelse så slipper hun iallefall disse unga på en god stund 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærer her. Dette var en Tiktok-trend som dessverre har blitt ganske utbredt. Jeg vil anbefale deg å kontakte både nærskolen og politiet.

Skolen kan stort sett finne ut hvem det gjelder ganske raskt og informere foreldrene. 

Samtidig er min erfaring at mange barn i dag ikke forstår alvorlighetsgraden av handlingene deres og at dette fører til eskalerende grenseløs atferd. Det du beskriver er ulovlig. Mange kvier seg for å kontakte politiet når det gjelder barn, men min regel er at om du ville kontaktet politiet hvis det gjaldt voksne, skal du gjøre det også når det gjelder barn. Selv om det ikke kan straffeforfølges, kan og bør det settes inn tiltak. Når barn i 10-årsalderen sender fyrverkeri mot en privatbolig, er dette selvsagt noe som må slås hardt ned på. Ellers er dette oppskriften på økende ungdomskriminalitet.

Jeg håper det hjelper og at du og dyrene dine slipper å bli plaget fremover. Det er jo overhodet ikke greit.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym1555 skrev (2 minutter siden):

Lærer her. Dette var en Tiktok-trend som dessverre har blitt ganske utbredt. Jeg vil anbefale deg å kontakte både nærskolen og politiet.

Skolen kan stort sett finne ut hvem det gjelder ganske raskt og informere foreldrene. 

Samtidig er min erfaring at mange barn i dag ikke forstår alvorlighetsgraden av handlingene deres og at dette fører til eskalerende grenseløs atferd. Det du beskriver er ulovlig. Mange kvier seg for å kontakte politiet når det gjelder barn, men min regel er at om du ville kontaktet politiet hvis det gjaldt voksne, skal du gjøre det også når det gjelder barn. Selv om det ikke kan straffeforfølges, kan og bør det settes inn tiltak. Når barn i 10-årsalderen sender fyrverkeri mot en privatbolig, er dette selvsagt noe som må slås hardt ned på. Ellers er dette oppskriften på økende ungdomskriminalitet.

Jeg håper det hjelper og at du og dyrene dine slipper å bli plaget fremover. Det er jo overhodet ikke greit.

Får finne frem spanskrøret slik de gjorde det i gamle dager. Da hadde ungene respekt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får finne frem spanskrøret slik de gjorde det i gamle dager. Da hadde ungene respekt.

Bare tøv at mishandling gir respekt. Slik gammelmodig tankegang gir varige skader. 

Anonymkode: d0e90...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare tøv at mishandling gir respekt. Slik gammelmodig tankegang gir varige skader. 

Anonymkode: d0e90...ba5

Disse drittungene mishandler og terroriserer TS.

Anonymkode: f086e...e1b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her er jeg litt usikker på om du mener at jeg er en for steng lærer eller om du faktisk foreslår vold? 

Om det er sistnevnte: Respekt og frykt er ikke det samme. Vi slår ikke barn. Sånn.

Om det er førstnevnte: Hvor tenker du at grensen går for akseptabel atferd? Tenker du jeg er for streng som mener at det å plage noen over tid bør få konsekvenser? Skal grensen går når eiendom blir skadet eller eventuelt personer? Eller bør alt være greit så lenge de er barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gitt en lang f**n i om hva som er lov. Hadde absolutt satt opp kamera!!

Og når de er så dumme at de kommer til faste tider, hadde jeg også stått på vakt til de kommer, evt også fått med en til. Skrem livskiten av f**nskapen, så kanskje de lærer å holde seg unna.

Kan fortelle om en episode som skjedde her for noen år siden. Det var Halloween, og da er det såklart mange som ringer på (ja jeg vet at det er noe HELT annet) De ringte på til en gammel dame, som skulle skynde seg å lukke opp, men var uheldig og falt. Hun brakk lårhalsen, som ofte skjer med eldre som faller 😥 Og som om det ikke var ille nok, som veldig mange fikk hun pga dette, lungebetennelse og døde 😭

Så ville bare si at "uskyldige guttestreker" kan faktisk bli veldig fatale 😭😭💔

Anonymkode: 0fcb4...8a3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde gitt en lang f**n i om hva som er lov. Hadde absolutt satt opp kamera!!

Og når de er så dumme at de kommer til faste tider, hadde jeg også stått på vakt til de kommer, evt også fått med en til. Skrem livskiten av f**nskapen, så kanskje de lærer å holde seg unna.

Kan fortelle om en episode som skjedde her for noen år siden. Det var Halloween, og da er det såklart mange som ringer på (ja jeg vet at det er noe HELT annet) De ringte på til en gammel dame, som skulle skynde seg å lukke opp, men var uheldig og falt. Hun brakk lårhalsen, som ofte skjer med eldre som faller 😥 Og som om det ikke var ille nok, som veldig mange fikk hun pga dette, lungebetennelse og døde 😭

Så ville bare si at "uskyldige guttestreker" kan faktisk bli veldig fatale 😭😭💔

Anonymkode: 0fcb4...8a3

Dette kunne jo like gjerne skjedd uansett hvem som ringte på hos henne da, uansett dag🤦‍♀️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
NakenPanda skrev (På 22.3.2025 den 8.22):

Vi hadde dette problemet med noen gutter på 10-12 år tenker jeg, ringeklokke og snøballer etc, spesielt min nabo var plaget hun var opp i 70 årene og litt mer plaget en det jeg var.

En dag når de ringte på satt jeg på innsiden av døra og ventet (de var ikke spesielt stille av seg) reiv opp døra akkurat når de ringte og sprang den ene av dem ned og gjorde det ene som vill få han frivillig til å komme tilbake med foreldre jeg rett og slett tok telefonen hans. "Du vet hvor jeg bor", det tok en dag men der sto han med faren sin og ville ha telefonen sin tilbake.

Etter en snakk med faren og overlevering av telefonen ble det ikke mer av guttestrekene. Det er jo ikke sikkert alle foreldre er sånn, men husk telefonen er verre enn alt annet for kidsa. 

Er du uheldig kan dette føre til politianmeldelse av deg. Som du skriver, så kommer det an på foreldrene, og noen er like håpløse som sine barn, der de "vet sine rettigheter". 

Anonymkode: f0d37...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du uheldig kan dette føre til politianmeldelse av deg. Som du skriver, så kommer det an på foreldrene, og noen er like håpløse som sine barn, der de "vet sine rettigheter". 

Yah right politiet som ikke engang klarer å prioritere reelle innbrudd og ordensforstyrrelser kommer til å gjøre noe.

Dette er lav risiko sport, fulgt opp av "ingen kommentar" "Ja han mistet telefonen sin vet du"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NakenPanda skrev (2 minutter siden):

Yah right politiet som ikke engang klarer å prioritere reelle innbrudd og ordensforstyrrelser kommer til å gjøre noe.

Dette er lav risiko sport, fulgt opp av "ingen kommentar" "Ja han mistet telefonen sin vet du"

De følger opp "vold" mot mindreårige mer enn noe annet. Også slike småsaker. Og disse barna høres ut som noen som vil overdrive voldsomt.  Eller enig. Jeg ville aldri kontaktet politiet for noe som helst.  Men anmeldelsen vil  stå på rullebladet, selv om du ikke blir dømt. Jeg  hadde flyttet  i en slik situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Anmeld fyrverkeriet iallefall. Høres ut som de er for små. 

Anonymkode: a9568...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitte "vakt" med en hageslange

Anonymkode: 9e206...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp google nest ringeklokke. Da filmer den når de ringer på og den er helt innafor juridisk 

Anonymkode: 3ff47...389

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og koble ut ringeklokken, så slipper du lyden av den. Føler virkelig med deg - høres ut som et levende mareritt. Håper du får en slutt på det her, hater sånne drittunger! 

Anonymkode: b3b53...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...