AnonymBruker Skrevet 22. mars #61 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er 163 og må under 1300 for å gå ned i vekt. Med mindre jeg forbrenner noe da. Men hvileforbrenningen er ganske lav på lave folk dessverre Anonymkode: 3675a...829 Jeg er selv 1 62 høy og hvileforbrenning på 1300 Anonymkode: 98a6b...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #62 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): De her historiene går igjen på kg. Og jeg tror ikke på det. Jeg tror dere enten: 1. lyver om matinntaket og oppgir det som er idealet, ikke det som er realiteten. Altså slik folk flest svarer i undersøkelser. De sier de «trener 3 ganger i uka» fordi det er planen. Og når man gjør stikkprøver så trener de 1-2 ganger i uka, sånn i virkeligheten. Slik tror jeg mange oppgir kalorier. 2. teller feil. En «splæsj» olje er mye kalorier, men vanskelig å telle. Den sjokoladen på butikken telles ikke med. De nøttene man spiste mens man laget middag er glemt, vekt blir anslått (og da bommer man gjerne grovt) - etc. For det er bare vrøvl at man kan overleve på så lave tall. Ingen som helst anbefales gå lavere enn det antallet kalorier kroppen trenger for å drive vedlikehold av seg selv. Og det er 1600 kcal. «På slanker’n» inntar man typisk 1700 og opp, gjerne opp til 2200-2500 for helt normalt fysisk aktive folk. (Ved spiseforstyrrelser 1600 og ned.) Svaret, ts, er å spise mindre nå du forbrenner. Men altså mer enn 1600. Spis proteiner og grønnsaker så går du ikke sulten (anbefalt inntak er minst 800 g grønnsaker per dag, du får solide måltider av det) Anonymkode: 75a77...e37 800 gram grønnsaker er helt vilt. Anonymkode: 98a6b...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #63 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): De fleste vil ikke veie 64 kilo med mindre de er minst 170, sånn estetisk sett… Helsemessig går det nok fint om man er over 160. På 150 bør man IKKE være så tung. Jeg ville heller vært sulten enn t ung og dvask. Andre synes mat gir dem mer glede enn å kunne bevege seg. Opp til hver enkelt. For lavt på 58?!? Hun vil ikke være for lav i vekt før hun er under 50 kilo. Man kan bedre dette med trening heldigvis. Jeg er 162, rundt 52 kilo og spiser nesten dobbelt så mye som deg, men jeg trener jo. Det er ekstremt lite sannsynlig at hun har en fettprosent som er skummelt lav, med en BMI på 24. Hva er dette for noe tull? Jeg er 46 år, og kroppen min trives med nøyaktig samme vekt som da jeg var 15. Ser ingen grunn til å ese ut med alderen. Anonymkode: 68133...00e For noe forbanna tull. Altså, 64 kilo kan bli for mye for en på 150 (jeg aner ikke hvor høy TS er), men man trenger da vitterlig ikke være 170 for å så fin ut med 64 kilo! Faen ikke rart folk blir spiseforstyrra. Anonymkode: 4072a...6e8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #64 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): For noe forbanna tull. Altså, 64 kilo kan bli for mye for en på 150 (jeg aner ikke hvor høy TS er), men man trenger da vitterlig ikke være 170 for å så fin ut med 64 kilo! Faen ikke rart folk blir spiseforstyrra. Anonymkode: 4072a...6e8 Helt enig med deg! Folk med samme vekt og høyde kan se veldig forskjellige ut, så det er ganske meningsløst å bli fiksert på et tall, og attpåtil påstå at alle blir «finere» dersom de har denne vekten. Det står i innlegg #3 at ts er 163 cm, hun har altså en bmi på 24,1 og er normalvektig. Anonymkode: 16d56...240 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #65 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har prøvd en stund nå på 1500, men det er tyrdeligvis for mye siden ingenting skjer.. Anonymkode: 48a5f...45a Jeg er lavere enn deg da, bare 159, men 1500 er for mye for meg ja, da går jeg ikke med. Anonymkode: c6821...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #66 Del Skrevet 22. mars Virpi skrev (17 timer siden): Hvor har du det fra? I tillegg: hovedpoenget mitt, som andre skriver her, er at ts bør stille seg spørsmålet hva som vil endre seg i livet hennes om hun blir «tynn». Blir hun tryggere på seg selv, lykkeligere, får hun jobben/mannen hun ønsker seg osv. For det er inne sikkert at det skjer til tross for ønsket vektnedgang… Hvorfor bør huden spørre seg om det? Du er veldig nedlatende i svarene dine. Det holder at TS har lyst til det, 58 kg. Er ikke en usunn vekt for henne, hun er et voksent menneske og bestemmer selv. Anonymkode: c6821...e09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå