AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Del Skrevet 21. mars Hei, etter samlivsbrudd har jeg nå fått overført barnas sparepenger som har stått i fond. Ønsker jo selvsagt best mulig avkastning (rundt 26.000 nå). Hvor vil dere anbefale at jeg investerer disse sparepengene? Kommer til å sette over en bestemt sum i hver måned. Pengene skal stå i ro i minimum 6-8 år til. Anonymkode: 93b00...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Del Skrevet 21. mars Indeksfond, evt høyrentekonto, avhengig av hvor ustabil fremtiden kommer til å bli. Anonymkode: bb673...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Indeksfond, evt høyrentekonto, avhengig av hvor ustabil fremtiden kommer til å bli. Anonymkode: bb673...d21 De har stått i indeksfond. Ønsker gjerne konkrete tips til hvor det er lurt å plassere de. Anonymkode: 93b00...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Del Skrevet 21. mars Hvorfor tok du dem ut av indeksfondet? Sett dem inn igjen i et globalt indeksfond du. 26 000 er en såpass lav sum at jeg regner med du ikke har råd til å ta noen særlig risiko. Anonymkode: 08940...e9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars Det aller viktigste er at kontoene ikke står i barnas navn, men ditt. Her har mange foreldre brent seg, og nøye oppsparte kroner til egenkapital og viktige ting gikk til fest og moro. Helt personlig anbefaler jeg faktisk å betale dem ned på lånet, og å spare mest mulig ved å nedbetale boliglånet, men dem sammen og 6- 8 år er kanskje litt lite og kortsiktige for det. Jeg hadde nok satt dem i fond. I mitt navn, men fondskonto gitt navnet deres. Så jeg disponerte det frem til de trengte egenkapital, ikke en ferie/fest. Anonymkode: 1dbf4...d65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor tok du dem ut av indeksfondet? Sett dem inn igjen i et globalt indeksfond du. 26 000 er en såpass lav sum at jeg regner med du ikke har råd til å ta noen særlig risiko. Anonymkode: 08940...e9a Det er slutt mellom meg og samboer, de stod i samboers navn som ikke er barnas bio forelder. Derfor ble det slik. Anonymkode: 93b00...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er slutt mellom meg og samboer, de stod i samboers navn som ikke er barnas bio forelder. Derfor ble det slik. Anonymkode: 93b00...8a7 Men har dere felles barn også? Anonymkode: 2e343...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Del Skrevet 21. mars Sett i fond, alternativt høyrentekonto. Ikke sett pengene i barnets navn. Har barnet formue over 2G, forvaltes disse midlene av Statsforvalteren. det er da viktig, som forelder, å ikke la seg friste til å bruke noe av barnets penger selv. Vi har spart i fond til vår jente i 14 år. Hun har i dag 1.6 mill og vi angrer ikke ett sekund. Blir en fin start i voksenlivet😌 Anonymkode: 92240...107 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sett i fond, alternativt høyrentekonto. Ikke sett pengene i barnets navn. Har barnet formue over 2G, forvaltes disse midlene av Statsforvalteren. det er da viktig, som forelder, å ikke la seg friste til å bruke noe av barnets penger selv. Vi har spart i fond til vår jente i 14 år. Hun har i dag 1.6 mill og vi angrer ikke ett sekund. Blir en fin start i voksenlivet😌 Anonymkode: 92240...107 Her må jeg si dere har vært fremsynt og selvfølgelig heldige på samme tid. Dette blir en bra start på livet🌞 Anonymkode: 2e343...208 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men har dere felles barn også? Anonymkode: 2e343...208 Nei Anonymkode: 93b00...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå